PDA

View Full Version : crybaby AC adaptor



Walternativo
3 september 2005, 00:10
hi,

ik heb een tijdje geleden een Crybaby (GCB95N) aangeschaft maar nu zit ik met een probleem: de batterij is leeg. Dit klinkt vast heel stom maar ik kan je verzekeren dat er wel een reeel probleem is. Wat doe ik ermee? Ik wil geen batterijen blijven kopen. Dit kost me onregelmatig geld en op de lange duur hoogstwaarschijnlijk meer. Ook is het slechter voor het mileu duurder,

dan een AC Adaptor.
Maar welke moet ik hebben?
Hoeveel kost zoiets?

DarknessAwaits
3 september 2005, 00:49
Dit lijkt me niet helemaal het goede subforum, wss was 'effecten' beter geweest. Maar dat mag de pret niet drukken. Een 9V adapter is bij iedere muziekzaak wel te halen volgens mij, en anders kun je altijd nog een universele adapter proberen van bijv. Hema.

Ik geloof dat je dan zo'n 10-20 euro kwijt zal zijn. Er zijn ook nog duurdere (zoals altijd) maar ik denk niet dat je die nodig hebt voor enkel een wah.

Guinness
3 september 2005, 01:41
NEEE geen universele adapter. Je krijgt dan een hoop brom. Ik gebruik zelf een Boss ACA. Vraag het gewoon in de gitaarwinkel.

Walternativo
3 september 2005, 12:39
bedankt mensen :)

Bl44t44p
3 september 2005, 13:46
NEEE geen universele adapter. Je krijgt dan een hoop brom. Ik gebruik zelf een Boss ACA. Vraag het gewoon in de gitaarwinkel.

Niet naar hem luisteren. Die weet niet waar ie het over heeft.


Maar er zijn gigantisch veel topics geweest over adapters en pedaaltjes (waar blijft die FAQ !!); ik zal het nog een keer uitleggen ;)

In principe voldoen allerlei adapters die je bij de een willekeurige electronicazaak kunt kopen (voor stompboxes dan, wanneer er een adapter bij wordt geleverd moet je die uiteraard gebruiken). Dingen waar je op moet letten:

-het voltage, meestal gaat het om 9v, er is meer aanbod qua universele adapters (die hebben altijd wel een "stand" 9v), en die werken prima

-stroomverbruik, check het pedaal/handleiding hoeveel mA je pedaaltje nodig heeft, en koop een adapter die dat minstens heeft (als je slim bent koop je er een van 300 mA ofzo, dan kun je meteen meerde pedalen voeden mocht je dat ooit nog willen)

-gestabiliseerd, je adapter moet dat zijn, anders krijg je allerlei ongewenste bijgeluiden

-NIET geschakeld, zorg ervoor dat je geen geschakelde / schakelende adapter koopt (zo'n compacte), want die kan een hele vervelende fluittoon veroorzaken in je setup omdat het ding dan op hoge frequenties transformeert

Hoop dat dit duidelijk is, anders vraag je het maar ;)