PDA

View Full Version : Kurt cobain



thomazzbootzz
2 september 2005, 22:36
Hallo ik heb net in enkel forums gelezen over kurt cobain en de manier waarop veel mensen hier over hem praten.
Als of hij een infrieur zielig mannetje was die hellemaal geen muziek kon maken.
Oke zijn nummer zijn gitaartechnisch gezien geen hoogstandjes maar de nummers opzich zijn originele meesterwerken.
Vind ik
maarja wie ben ik

thomazzbootzz
2 september 2005, 22:38
sorry verkeerde forum

Reel Big Fish
5 september 2005, 17:27
maarja wie ben ik

Thomas? :D

Grungekid
5 september 2005, 18:00
mee eens, ook al luister ik nu haast geen Nirvana meer (meer metal enzo). hmm moet toch eens me nickname changen dan haha

Bl44t44p
5 september 2005, 18:52
mee eens, ook al luister ik nu haast geen Nirvana meer (meer metal enzo). hmm moet toch eens me nickname changen dan haha

Waar zit jij met je gedachten?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62632

combo
6 september 2005, 02:38
I luv Cobain zijn 'don't give a fuck' attitude.

Muzikaal heeft em zich vooral veel geamuseerd, nirvana isn't shit.

Unplugged vond ik persoonlijk 1 van zijn beste momenten, maar Kurt 'Negative Creep' zien spelen had ook wel iets :-)

Welke beginner start er niet met Smell Like Teen... ?

De gemiddelde straatmuzikant kan met gemak spelen wat cobain speelt, maar dat ze ook eens proberen te zingen erbij en nog de effecten bedienen ook. Ok, dan nog zullen er zijn die kunnen wat hij doet, en em speelde dikwijls wel eens slordig, maar in het algemeen beken ik: KURT is great !!!!

Jax
6 september 2005, 07:38
I luv Cobain zijn 'don't give a fuck' attitude.

Muzikaal heeft em zich vooral veel geamuseerd, nirvana isn't shit.

Unplugged vond ik persoonlijk 1 van zijn beste momenten, maar Kurt 'Negative Creep' zien spelen had ook wel iets :-)

Welke beginner start er niet met Smell Like Teen... ?

De gemiddelde straatmuzikant kan met gemak spelen wat cobain speelt, maar dat ze ook eens proberen te zingen erbij en nog de effecten bedienen ook. Ok, dan nog zullen er zijn die kunnen wat hij doet, en em speelde dikwijls wel eens slordig, maar in het algemeen beken ik: KURT is great !!!!




Waar zit jij met je gedachten?
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62632 :wink:

Mauser
6 september 2005, 14:25
Ik ben niet iemand die iets slecht vindt als het simpel is, maar het gitaarwerk van Kurt vind ik (op 2 of 3 nummertjes na) erg saai. Maarja, dat is maar mijn mening :)

Owja, ik ben het er wel mee eens dat Kurt Cobain overrated is

combo
6 september 2005, 21:28
Zijn er hier ook mensen die niet naar het technische kijken ?

Das de fout van veel muzikanten, altijd maar andere muzikanten bekritiseren over het feit dat ze technisch niet goed zijn ofdat dit of dat net eronder is,,,

Als Cobain slecht was, dan had em nooit iets bereikt !!

Wat de meesten over zijn gitaarwerk vonden, das hun probleem, em stond er toch maar.

En waar staan jullie ??? Achter jullie PCken

Trocar
6 september 2005, 21:39
:-?
Hier ook al...?

Bl44t44p
6 september 2005, 22:23
Die mensen die hier gewoon doorposten lezen nou serieus niet wat er staat? Ongelooflijk zeg.

Roy K.
7 september 2005, 00:43
+ 1!!!

Roy K.
7 september 2005, 00:43
...

Reel Big Fish
7 september 2005, 18:54
Welke beginner start er niet met Smell Like Teen... ?

Ik! :lol:

_Vincent_
7 september 2005, 20:07
ik wel :) maar de eerste keer wilde niet lukken ben er nu ngo mee bezig:p

bloempot
11 september 2005, 18:01
Zijn er hier ook mensen die niet naar het technische kijken ?

Das de fout van veel muzikanten, altijd maar andere muzikanten bekritiseren over het feit dat ze technisch niet goed zijn ofdat dit of dat net eronder is,,,

Als Cobain slecht was, dan had em nooit iets bereikt !!

Wat de meesten over zijn gitaarwerk vonden, das hun probleem, em stond er toch maar.

En waar staan jullie ??? Achter jullie PCken

uhm waar denkt ge da kurt cobain voor de moment ligt? nah dan zit ik liever achter men pcke en minder bekend dan nirvana

bloempot
11 september 2005, 18:02
Zijn er hier ook mensen die niet naar het technische kijken ?

Das de fout van veel muzikanten, altijd maar andere muzikanten bekritiseren over het feit dat ze technisch niet goed zijn ofdat dit of dat net eronder is,,,

Als Cobain slecht was, dan had em nooit iets bereikt !!

Wat de meesten over zijn gitaarwerk vonden, das hun probleem, em stond er toch maar.

En waar staan jullie ??? Achter jullie PCken

Uhm waar denkt ge dat kurt cobain ligt voor de moment? Nee dan zit ik toch nog liever achter men pc, en blijf ik wel met men groep niet te bekend :razz:

Buddy
12 september 2005, 21:09
Eeyj dudiess,

tis toch geniaal als je zo'n simpel nummer kam maken wat toch veel mense leuk vinde....dat vind ik egt knap. Tis beter dan wat ingewikkeld gegoochel waar niemand iets van snapt toch?

Roy K.
12 september 2005, 21:13
Die mensen die hier gewoon doorposten lezen nou serieus niet wat er staat? Ongelooflijk zeg.

En btw buddy het is minder, zeker niet beter...




shit doe ik het zelf ook...

Trocar
12 september 2005, 21:30
Ok, ik geef toe, Kurt Cobain heeft het technisch gezien allemaal wel voor elkaar, maar er is meer dan alleen snelheid. Ik bedoel, er zit geen emotie in zijn spel. En met emotie spelen is veel moeilijker dan al die technische fratsen die Cobain eruit perst.
Neem dan bijvoorbeeld Vai, die krijgt het voor elkaar om met 3 akkoorden een mooi nummer te schrijven. Het is dan wel zo dat Vai qua muziektheoretische kennis ver achter blijft bij Cobain, en niet altijd even netjes zijn akkoorden pakt, maar hij weet de luisteraar te boeien door juist die hele simpele 2 of 3 akkoorden met zijn hart te spelen.

Ofzo...

LuukieRayVaughan
12 september 2005, 22:22
Van mij mag je het omdraaien hoor

Gitaro
13 september 2005, 08:31
:lol:

taylor
13 september 2005, 11:04
om te zeggen dat vai geen emotie of alleen maar techniek een snelheid is dan heb je denk niet goed geluisterd naar zijn muziek of begrijp je dat soort muziek niet.

qua instrumentale gitaar muziek staat hij denk ik ver boven de rest van de gitaristen hij doet dingen waar niemand op kan komen of je nou van houd of niet dus wat dat betreft is die misschien net zo als cobain die met simpele dingen heel effectief is.

en nirvana is natuurlijk muziek die veel meer mensen aanspreekt doordat het simpel(zeg maar pop) is van nature niet complexe instrumentale muziekstukken waar je meer moeite voor moet doen om het te waarderen of begrijpen ect


wat ik minder vind aan cobain is juist die attitude van don't give a fuck.

Mauser
13 september 2005, 13:23
Wat ik zowieso niet snap, is als iemand begint over dat ie het gitaarwerk van Kurt Cobain niks aan vindt, er meteen een heel grote groep mensen gaat lopen zeiken van "Ja, maar Steve Vai.. " Het is gewoon ander soort muziek en dat kun je gewoon niet vergelijken.

Je kunt Nirvana beter vergelijken met andere Grunge bands als bv. Alice in Chains. En wat ik van Alice.. heb gehoord vind ik veel gaver dan Nirvana

Trocar
13 september 2005, 15:28
+1
Je kunt inderdaad Cobain beter vergelijken met gitaristen die eenzelfde soort stijl spelen, zoals Greg Howe. Ik bedoel, je vergelijkt Vai toch ook niet met iemand als MacAlpine?!
We moeten idd de gitarist in kwestie wel in de juiste context plaatsen; zo moet je niet vergeten dat de mensen na de 80er jaren, die beheerst werden door de grungebeweging, toe waren aan het technisch uitdagende spel van iemand als Cobain. Mensen als Vai hebben Cobain toendertijd wel de das omgedaan met de grunge-opkomst.
Het lijkt wel of mensen gewoon klakkeloos hetzelfde verhaaltje als altijd neerzetten wanneer ze een naam van een gitarist zien staan, zonder echt te lezen wat er gezegd wordt.
Deze topics zullen denk ik veel interessanter worden als mensen eens lezen wat anderen te zeggen hebben in plaats van gewoon maar een verhaal neer te zetten dat nergens op slaat.

taylor
14 september 2005, 10:31
wat voor een drugs neem jij hey?je haalt alles door elkaar , of doe je dat expres??

Mauser
14 september 2005, 11:09
wat voor een drugs neem jij hey?je haalt alles door elkaar , of doe je dat expres??

Ik vat t inderdaad ook niet meer :???:

Trocar
14 september 2005, 13:15
wat voor een drugs neem jij hey?je haalt alles door elkaar , of doe je dat expres??

Het was een soort gefrustreerd protest tegen dit topic ben ik bang. Ik had het idee dat men de replies in dit soort topics niet eens meer leest, maar zijn eigen reply al klaar heeft liggen als men alleen al de titel ziet. Als je de topic titel leest, weet je ook al hoe de replies op pagina 8 er uit gaan zien. Vaak zijn ze allemaal samen te vatten in 4 posts: openings post, pro/techniek, contra/emotie en een 'kwestievansmaak'-post. Helaas erger ik me er aan. Nu besef ik wel dat ik absoluut niet het recht heb te bepalen waar topics over gaan, maar in dit geval bestaat hetzelfde topic al op een andere plek. En ook daar is in dit topic blijkbaar overheen gelezen. Ik besloot de proef op de som te nemen; had ik niet moeten doen, flauw van me. Nu hoor ik iemand denken: "Maar, Trocar, waarom kom je dan in dit soort topics als je er zoveel problemen mee hebt?" Tsja, daar heb je dan ook helemaal gelijk in. Ik zal niet meer lopen klooien in het topic en excuus voor de onzin.

taylor
14 september 2005, 14:45
het was mee al lang op gevallen maar ik dacht van die zou wel in de war zijn of zo maar na een paar keer dacht ik van nu moet ik er is wat van zeggen.

waar zit je zo mee dan?wat vind je zo erg dan?kom op gooi het in groep :lol:

dejohan
16 september 2005, 18:07
Ok Cobain is technishe niet echt een goed gitarist, verre van.
Hij kon wel goed liedjes schrijven, daar was ie goed in, anders haal je niet zoveel hits. Of het hyper originele dingen waren wat hij schreef laat ik even in het midden.

Maar waar ie wel in uitblonk, was zijn stem. Er zijn echt weinig ongetrainde zangers die zo'n dijk van een stem hadden en die op zo'n manier konden gebruiken als hij. Ik heb al veel mensen Nirvana horen zingen, maar nog nooit iemand gehoord die maar in de buurt kwam, vaak hadden diegene die het probeerde er twee dagen later nog last van :D .

combo
17 september 2005, 20:15
Velen hier hebben in ieder geval een groot ego. Kurt Cobain heeft iets bereikt, ok em is dood, waarom weet niemand, maar t'zal niet aan zijn muziek liggen, want met zijn muziek is em wel binnen geraakt. Zijnen drummer speelt nog steeds (QOTS & FOO F)

Technisch is het niet, veel van zijn liekes zijn gebasseerd op mineur thirds (in zijn progressies vind je dat veel weer). Em speelt ook anti solos vind ik, zoals die van Smells Like Teen Spirit.

Maar swat, genoeg over Cobain, het is vooral smaak da telt. Ikzelf luister daar niet zoveel naar, vroeger wel, nu niemeer. Andere mensen beoordelen omwille van wat ze beluisteren is belachelijk. Dat alleen al laat me vermoeden dat er hier veel amateurkes zitten met het ego dat ze een rockster zijn.

In mijn smaak zal Vai niet binnen geraken. Nu kunnen er al velen een pijl opsteken, laat ze maar doen, so what. Vai is gewoon lawaai voor mij. Satriani is gelijkaardige shit. malsteen vind ik dan nog redelijk als ik die moet aanhoren. Ik kan veel meer genieten van Hendrix. Die speelde een heel orkest op zijn gitaar.

Nog een laatste iets: Een beste gitarist bestaat niet. Da is toch ook logisch dacht ik.
:o

elie
20 september 2005, 11:53
[quote="combo"]
Welke beginner start er niet met Smell Like Teen... ?
[quote]

IK!!! ik starte met 'vrolijke vrienden'

Basseytje
21 september 2005, 22:02
ik starte met smoke on the water...

btw mijn breortje van 9 is ook begonnen met smell liek teen spirit:p

Basseytje
21 september 2005, 22:02
ik starte met smoke on the water...

btw mijn breortje van 9 is ook begonnen met smells like teen spirit:p

jerkec
22 september 2005, 10:21
Dub Posting

combo
28 september 2005, 21:04
Ik met Satisfaction Van de Stones

Smoke On The Water was ook 1 van de eerste

taylor
30 september 2005, 12:21
je moet wel weten dat nirvana ook als een heel klein bandje is begonnen en ergens eind 80 of begin 90 in voorprogramma van smashing pumkins stond in alle de kleine zalen in nederland toen kwam daar 100 man ofzo op af als ze geluk hadden 300 man :) ze speelden toen al de zelfde shit,ze hebben wat dat betreft gewoon veel geluk gehad dat 1 nummer op radio werd gedraait(en zo veder)

dus met dat bereiken(van grote status) dat is ongeveer een ticket uit de loterij.voor zelfde geld had niemand het opgepikt een bleef het maar 1 underground band...........zoals 99,9% van alle bandjes.

nirvana
3 oktober 2005, 15:40
http://video.google.com/videoplay?docid=-8310964654174212304&q=nirvana

take this

nirvana
3 oktober 2005, 15:42
and eat this!

http://video.google.com/videoplay?docid=6092301050185207608&q=nirvana

nirvana
3 oktober 2005, 15:45
motherfuckers

http://video.google.com/videoplay?docid=7353653489674004729&q=nirvana

dejohan
3 oktober 2005, 18:04
:-D

Yvoshkiro
3 oktober 2005, 20:13
http://video.google.com/videoplay?docid=-8621745875228274815&q=guitar
hihi *damderam dadada damderdam tjing plunk*