PDA

View Full Version : Speaker isolatie box



armageddon
2 september 2005, 16:56
Ik zit eraan te denken om een soort platen te maken die ik om mijn amp kan zetten om zo (zonder mij huisgenoten weg te jagen) mijn buizenamp flnk wat harder kan zetten.

Ik ga dus 6 platen maken (aan alle kanten), die makkelijk demontabel zijn. Ik dacht aan simpele scharniertjes waar ik de pinnen uit kan trekken voor de rechtopstaande kanten en bovenkant er gewoon los op en de onderkant eronder.

Als accoustisch uitdoofmateriaal (hoe noem je zoiets) denk ik aan dat spul waar matjes om op te slapen van gemaakt zijn. Dat schuim met die punten. Dat zou al aardig moeten helpen.

Alleen heb ik een probleem met het verzinnen hoe ik de kabelgaten het beste kan maken. De kabels moeten erg nauw aansluiten en er moeten zo'n 5 kabels doorheen aan de achterkant (input, fx-loop, footswitch, voeding). En ongeveer 2 aan de voorkant (mic, eventueel later nog één). Ik had vroeger neopreen liggen van een oud duikpak (flexibel), maar dat is op/weg. Heeft iemand tips hoe ik de gaten heel erg nauw kan laten aansluiten, maar zodat de sockets er nog wel doorheen kunnen?

Misschien moet ik gewoon een soort jack-ingangen maken, waar gewoon jack-verlengstukjes inzitten?