PDA

View Full Version : Peavey Classics?



Grandma_Placenta
9 september 2002, 21:04
Deze zijn best goedkoop en schijnen goed te zijn, heeft iemand er 1 of ooit geprobeerd??
Zijn ze echt zo goed?

Dude
10 september 2002, 13:59
ik heb er een, hij is te koop ook.

het is een Classic VT uit 1980 50 watt 2x12 combo met 6L6 eindbuizen.

Voor clean is het een erg mooie en SNOEIHARDE versterker, de overdrive is niet geweldig maar in combinatie met een pedaal, (ik gebruik zelf de RAT, een fuzz en een boss dist) issie helemaal top.

hij heeft een ingebouwde phaser, erg leuk speelgoed allemaal. het enige nadeel is dat die zo zwaar is...

Dude
11 september 2002, 22:36
Grandma ??

Grandma_Placenta
11 september 2002, 22:44
oja, nee ik bedoel een andere serie, niet de VT.

trietar
19 september 2002, 15:22
Heb er al 6 jaar een 50 watt Classic die met die gele tweet.. Die dingen zijn clean mooi en ragge ook nog eens ...als je dit wilt super mooi!! Peavey Rulezzz

Pickslide
20 september 2002, 12:22
Ja die peavey classics klinken heerlijk. Ik heb op een classic 30 gespeeld super gewoon. En blaast ook nog redelijk zeker na het intrapen van de boost. Voor hoeveel heb jij ze gezien eigenlijk?

dml
20 september 2002, 15:04
Yes, de Classic 30 heb ik ook!!! Fijne amp, kan ook thuis gebruikt worden. Ik vind de Gain niet ver genoeg gaan maar daarvoor trap ik een boostpedaal in dus beschik ik eigenlijk over meer dan 2 kanalen. Ik zit er over te denken om bij re-tube-ing de standaard Sovtek EL84's te vervangen door EL84 M's, deze werden ook door Matchless gebruikt, zijn stabieler, zwaarder en produceren meer volume.
Ook de Classic 50 is een legendarische versterker, een goed en betaalbaar alternatief voor de Fender Blues Deville.