PDA

View Full Version : advies gevr Fender Tele Aerodyne (kheb hem gekocht jehaaaaa)



rupke
2 september 2005, 08:25
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar eenTelecaster en nu weet ik een tweedehands Fender Telecaster Arodyne te staan voor 600 euro. IS dat een goede telecaster. Hij komt uit Japan

Groetjes Rupke

Letsgo21
2 september 2005, 12:34
kvind ze wel knap zowel de tele als de strat, over de kwaliteit kan ik kort zijn: ik heb der onlangs één in mijn handen gehad: echt goede afwerking 8-)

der komen ook goeie dingen uit Japan zenne :lol:

Vexx
2 september 2005, 12:56
Volgens mij kost hij nieuw ook 600 euro. De gitaar schijnt best ok te zijn, maar de prijs is dus te hoog. Afhankelijk van de staat moet er dus toch wel wat van de prijs af.

Neals
2 september 2005, 14:13
Ehm Arodyne, is dat niet met kunststof body?

Vexx
2 september 2005, 16:49
Nope..

op de site van 7ender staat dat hij van Basswood is. Ik denk dat je je vergist met de Ergodyne serie van Ibanez (EDR). Die zijn wel van een soort kunststof: luthite heet het geloof ik.

Die Blackout Tele is ook wel gaaf trouwens.. 8-)

Random_hero
2 september 2005, 17:11
wow wat een mooie plank! Check die binding! En een p90 in de nek is natuurlijk ook nooit weg! Overigens kost ie bij www.muziekhandeljoosten ruim 800 euro. Dus 600 klinkt als een mooie prijs.
http://www.12fret.com/new/fenderAerodyneTele.jpg

Neals
2 september 2005, 18:11
Nope..

op de site van 7ender staat dat hij van Basswood is. Ik denk dat je je vergist met de Ergodyne serie van Ibanez (EDR). Die zijn wel van een soort kunststof: luthite heet het geloof ik.

Die Blackout Tele is ook wel gaaf trouwens.. 8-)

Denk het, maar ben al eerder tegen kunststof gitaartjes aangelopen waarop de naam op ..dyne eindigde. Maar als ik dit zo zie, ziet er tof uit, jammer dat er geen p90 in de brug zit.

Mitch
2 september 2005, 19:39
Nee getver, een Tele met 2 P90's :D (private joke)

Rupke, je hebt een neus voor te dure gitaren. Die andere was te duur, maar deze weer. Je prijsklasse is goed, nu de gitaar nog !

rupke
3 september 2005, 09:43
Hahaha Seymour Paul

Daar zou je best wel gelijk in kunnen hebben. Ik ben in ieder geval altijd op zoek naar leuke goede gitaren, maar ja de prijzen waar ik 2ehands tegenaaloop he?

ik ben nog steeds aan het zoeken naar die mooie maar vooral goede tele. straks ga ik eens wat teles testen bij emi in eindhoven

groetjes Rupke

Scip
3 september 2005, 13:58
Ik hou niet echt van Teles, maar als 1 tele er super uitziet dan is het deze wel:-O. Als ik een 2de gitaar zou gaan kopen zou het vast deze worden. Echt super met die binding

Tupelo
3 september 2005, 16:31
Beauty hoor! & die brug P90 moet toch wel mogelijk zijn als je de gitaar naar een bouwer brengt! Fender hardtailbrug erop -als 't ff kan met piezo- en mijn droomgitaar is af.

rupke
3 september 2005, 20:40
Hoi allemaal

ik ben de tele wezen halen. schitterende gitaar om te zien en prachtig geluid (nog maar half uurtje gespeeld maar erg blij)

Hij heeft di emooi twamg op het brug element en die P90 bij de hals. wwooowwwwwwwwwwwwwww heelrijk rond en warm als jegewoon aanslaat en als je harder aanslaat komt de twang er doorheen. prachtig.

Tis wel even wennen voor mij. Ik ben mijn gibson geluid gewend en moet nu helemaal leren hoe de versterker af te stellen om de tele het best tot zijn recht te laten komen.

nou bednakt voor al jullie reacties

laturrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Rupke

oh ja ik heb hem tweedehands gekocht bij JP Stingray (super toffe kerel trouwens) voor 550 euro inclusief koffer

Sliver
3 september 2005, 21:09
Mooi man! Ziet er zo best leuk uit, zwart maar niet gothic ofzo, best classy. ga je ook nog eigen foto's plaatsen (nadat je m eerst even langdurig getest hebt natuurlijk)?

rupke
3 september 2005, 21:12
morgen komen de foto's er op. eerst even poetsen natuurlijk nu mijn vette vingers er op staan.

laturrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Tupelo
3 september 2005, 21:14
Congrats met deze heel erg mooie gitaar!!! :)

Sliver
3 september 2005, 21:20
die Japanse Fender-divisie maakt echt wel leuke dingen vind ik. Het summum blijft natuurlijk wel mijn Jag maar op telecaster gebied zijn ze dus ook goed bezig.

Mitch
4 september 2005, 12:20
550 incl. koffer is dan weer niet slecht. Gefeliciteerd ! En kom op met die foto's :)

gloria
4 september 2005, 18:38
Oohh, ik zat een lange tijd te twijfelen tussen die aerodyne, een 72' tele of een fernandes ravelle...ze zijn idem zaaalig om te bekijken (en wss ook om te bespelen ;)) proficiat ermee :)

rupke
4 september 2005, 20:22
hallo allemaal

Morgenavond komen de foto's er echt op ik heb vandaag voor 3 personen een gitaar af meoten stellen en ik heb het wel even gehad nu. MOrgen komen er prachtige plaatjes. reken maar van yessssssssssssssssssssssssss

tot morgennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Rupke

rupke
5 september 2005, 16:44
en hier zijn de foto's

http://pg.photos.yahoo.com/ph/rupke_rocks/album?.dir=/c29f

groetjes Rupke

Letsgo21
5 september 2005, 23:27
prachtig afgewerkt! , knap ding 8-)

vulvasonic
6 september 2005, 00:16
Sjeeses, in het echt valt ie ineens toch wel behoorlijk tegen he?
















grapje.... :D

marc_o
6 september 2005, 00:27
Nee getver, een Tele met 2 P90's :D (private joke)



WHAAAAAAAAAA OFFENCE TAKEN!!

rupke
6 september 2005, 08:23
hallo allmeaal

gisteren nog een seven uitvoerig getest obver mijn buizen top van 50 watt + 4 x 12"cabinet. de gitaar is echt erg lekker.

vooral clean heef tie op het brugelement een heerlijk transparant geluide en bij de hals waar die P90 zit is echt mooi rond en warm alleen daarom zou ik de gitaar al gekocht hebben.

overstuurd is ie ook wel erg lekker hoor. ik moet zelf even van het idee afstappen dat ie overstuurd net zo kan klinken als mijn gibson en meer het overstuurde karaktier van een tele in gedachte nemen. Op lowlands speelde FAce tomorrow (vette rotterdamse band) die gitarist zanger speeld eook met een telel en dat geluid ha dik even tot me genomen.

met dat in mijn achterhoofd klinkt ie overstuurd ook erg vet hoor. ik heb hem over de boss me50 gegooid en over een pod2.0. hij klinkt het lekkers over de pod. lekker rauw. niet van die dicht gesmeerde o ersturing maar een dikke vette rand er op zal ik maar zeggen. over de POD 2.0 kon ik hem wel vetter laten klinken.

Maar zoals ik al zei ik ga deze telecaster gebruiken voor cleane sounds met af een toe een lkker raw randje en daar is ie uitermate geschikt voor zekker door de elementen die er op zitten. voor het heftige werk pak ik mijn gibson.

nou vanaovnd ga ik hem gebruiken met opnames die we gaan maken met de band. we gaan 3 nummer sopnemen voor een demo, waarbij 1 clean nummer zit. Kben benieuwd.

Laturrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Rupke