PDA

View Full Version : Laney Klipp 100 Overdrive problemen



Unicron
2 september 2005, 01:24
Ik heb deze vraag elders ook gesteld maar hoop hier nog iemand te vinden die er meer van weet en er misschien naar kan kijken....vandaar de engelse tekst...hier het schema (http://members.home.nl/jeroen.vrielink/klipp100.gif)

my problem is the following:

I would like to use the klipp channel because of it's overdrive, but when I dial in the drive, the volume decreases a great deal.

Just to make sure, I'm not comparing the clean channel with the klipp channel. I'm comparing the sound of the klipp channel with the klipp switch on and no drive dailed in, and with the switch on and drive at 10, in which case the above volume decreasing problems arise.

Also, does this amp normally have extreme amounts of bass? I can hardly play with a stomp box overdrive effect on either channel. I use the normal channel (I don't use the klipp channel, i just patch into there for extra volume without using the klipp effect). I have to set the bass at zero and still it's too muddy. Maybe these two problems are related....

Hopelijk kan iemand helpen, er is me al bevestigd dat dit niet normaal is voor deze versterker, en ik zit er lang mee in mijn maag. Het zijn overigens niet de (pre)buizen.

nicoverduin
2 september 2005, 10:44
Laten nakijken met een scoop erop. Het schema is een eenvoudige recht toe recht aan schema.
Nico

PeeVee
2 september 2005, 10:54
Ja inderdaad, I see no special things dus better even iemand naar laten watchen die d'r verstand van heeft ;-)

Unicron
2 september 2005, 13:06
ja doe ik dat, ik weet alleen in de buurt van Groningen niemand, suggesties? Rutger Velders is erg goed, maar die staat op non-actief. Degene van wie ik hem kocht heeft te weinig tijd....

Nog een vraag: is het (afgaande op het schema) een simpele modificatie om van het klipp kanaal een (Marshall 2203 achtig) master/gain kanaal te maken? Momenteel is de klipp draaiknop een "mixer" die gain erbij in mixt ipv een normale gain knop.....Ik wil graag op dat kanaal een master/gain verhouding tussen beide knoppen maken. En het clean kanaal laten zoals het is.

nog bedankt voor de replies in elk geval....