PDA

View Full Version : rack reverb...Alesis?



Thom TK
1 september 2005, 23:45
Ik wil voor mijn toekomstige rack een goede reverb hebben, maar niet te duur, dus geen multiFX ding.
Ik zat te denken aan de Alesis Picoverb (Nanoverb hoorde ik slechte dingen over), nou is dit wel multi FX maargoed, wel gefocussed op reverb...
Is dit een goede keus? Of hebben jullie betere opties?

Of is een Holy/holier/holiest grail beter als ik puur een reverb wil?

vinni
2 september 2005, 00:49
Tja,
Wat wil je van een reverb?
Als-ie alleen maar aanstaat en je slechts één reverb gebruikt dan adviseer ik de reverb van EBS. Het is een pedaal. Net zoals de nieuwe Line6 reverb.
Is nog niet op de markt maar zal best wel ok klinken.
Voor rackreverb. Probeer een ouder Lexicon (LXP-1, LXP-5, LXP-15) op de kop te tikken. Scheelt je een boel geld.
Ook goed Roland SRV-330, Roctron Intelliverb.

Groet,
Vinni

Thom TK
2 september 2005, 13:29
Hmm oke, daar zal ik even naar kijken dan :).
Ik zoek een reverb unit die veel kan, en die een mooie diepe (?) reverb kan leveren tijdens een solo.
Gewoon een reverb die best wel extreem kan en nog goed klinkt/geen tonesuck.

vinni
2 september 2005, 13:55
Gewoon een reverb die best wel extreem kan en nog goed klinkt/geen tonesuck.

Nou.....Dan staat de Alesis nou niet bepaald aan de top.

Vinni

vinni
2 september 2005, 13:57
Gewoon een reverb die best wel extreem kan en nog goed klinkt/geen tonesuck.

Nou.....Dan staat de Alesis nou niet bepaald aan de top.

Vinni

vester86
3 september 2005, 12:30
zoek je dan geen hele korte delay, als je zulke extreme instellingen wil?? (ja,ik weet dat een delay een ander soort effect is, maar misschien is het wat?)

vinni
3 september 2005, 18:10
Volgens mij gaat het over reverb.....Da's geen delay....

Nou ja.....technisch gezien wel......maar in het alledaagse gebruik zijn het twee verschillende zaken.

Vinni

Jimi Hendrix
3 september 2005, 20:19
Volgens mij gaat het over reverb.....Da's geen delay....

Nou ja.....technisch gezien wel......maar in het alledaagse gebruik zijn het twee verschillende zaken.

Vinni


nou ja, je kunt ze wel voor hetzelfde gebruiken: het creëren van ambience. (korte delays that is).

'k las trouwens laatst een aardig boek over de Dorpsuniversiteit van Paterswolde haha

vinni
3 september 2005, 21:22
Dan weet je waarschijnlijk meer van dat gekke dorp dan ik!

T'is een beetje een dood gat aan het worden. Toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen was het bruisend en wel....Maar ja....
Alles wordt ook hier doodgereguleerd. En al die oudjes hier hebben liever geen herrie (lees : alles wat meer dan 0Db geluid maakt)
Die willen waarschijnlijk graag weten hoe het straks is......
Denk wel eens....."Zijn dat nou de flowerpower mensen....fifties and sixties....weet je wel"....."Wat is er met ze gebeurd?"...."Ook slaaf geworden van het door henzelf verguisde Establishment!"

En nu.....bakc to topic!

Groet uut Patjewol.....

Vinni

vester86
4 september 2005, 02:57
Volgens mij gaat het over reverb.....Da's geen delay....

Nou ja.....technisch gezien wel......maar in het alledaagse gebruik zijn het twee verschillende zaken.

Vinni

dat zei ik volgens mij zelf ook al :-p


nou ja, je kunt ze wel voor hetzelfde gebruiken: het creëren van ambience. (korte delays that is).


dat was dus exact mijn punt

Jimi Hendrix
4 september 2005, 11:12
Dan weet je waarschijnlijk meer van dat gekke dorp dan ik!

T'is een beetje een dood gat aan het worden. Toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen was het bruisend en wel....Maar ja....
Alles wordt ook hier doodgereguleerd. En al die oudjes hier hebben liever geen herrie (lees : alles wat meer dan 0Db geluid maakt)
Die willen waarschijnlijk graag weten hoe het straks is......
Denk wel eens....."Zijn dat nou de flowerpower mensen....fifties and sixties....weet je wel"....."Wat is er met ze gebeurd?"...."Ook slaaf geworden van het door henzelf verguisde Establishment!"

En nu.....bakc to topic!

Groet uut Patjewol.....

Vinni

Haha, was WF Hermans die de Universiteit van Groningen, waar hij toen met veel plezier (not) werkte liefkozend de Dorpsuniversiteit van Paterswolde noemde.

Jimi Hendrix
4 september 2005, 11:12
Dan weet je waarschijnlijk meer van dat gekke dorp dan ik!

T'is een beetje een dood gat aan het worden. Toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen was het bruisend en wel....Maar ja....
Alles wordt ook hier doodgereguleerd. En al die oudjes hier hebben liever geen herrie (lees : alles wat meer dan 0Db geluid maakt)
Die willen waarschijnlijk graag weten hoe het straks is......
Denk wel eens....."Zijn dat nou de flowerpower mensen....fifties and sixties....weet je wel"....."Wat is er met ze gebeurd?"...."Ook slaaf geworden van het door henzelf verguisde Establishment!"

En nu.....bakc to topic!

Groet uut Patjewol.....

Vinni

Haha, was WF Hermans die de Universiteit van Groningen, waar hij toen met veel plezier (not) werkte, liefkozend de Dorpsuniversiteit van Paterswolde noemde.

Thom TK
5 september 2005, 13:40
Nee ik wil geen delay, die heb ik zelf wel.
Echt een reverb, ik voelde me al aangetrokken tot de grail serie, maar die zijn niet stereo geloof ik.
Die Line6 wel, maar is dat een goede optie ivm 19"?

telecastermaster
5 september 2005, 16:43
Probeer een ouder Lexicon (LXP-1, LXP-5, LXP-15) op de kop te tikken. Scheelt je een boel geld.


+1

Reverb = Lexicon

Michael AE
5 september 2005, 18:51
De nieuwe Eventide reverb is wel cool, laatst gehoord. Kost wel een vermogen.

vinni
5 september 2005, 19:17
Nee ik wil geen delay, die heb ik zelf wel.
Echt een reverb, ik voelde me al aangetrokken tot de grail serie, maar die zijn niet stereo geloof ik.
Die Line6 wel, maar is dat een goede optie ivm 19"?

Maar net wat je wilt.
Op de soundsamples geoordeeld zal die reverb best wel goed klinken.
Alleen niet programmeerbaar en midibestuurbaar.
19"-shit natuurlijk wel.
Maar ja......de reverb in een gitaarversterker stel je ook altijd maar één keer in en zet je hoogstens aan/uit.

Vinni