PDA

View Full Version : Drop C Snaren



Rob_BoZ
1 september 2005, 18:07
Ik heb een van mijn gitaren in drop C staan en daar wil ik dikkere snaren op gaan zetten voor beter geluid en stevigheid.

Ik heb er nu .042 .009 er op zitten.

Welke dikte raden jullie aan voor drop C ?
( Mogen best dik zijn hoor )

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 18:10
Ernie ball : not even slinky of beefy slinky. Spelen echt lekker in C!!

AART
1 september 2005, 18:18
+1

StereoX
1 september 2005, 18:18
ik heb er ernie ball 0.11 op liggen. gaat perfect

Rob_BoZ
1 september 2005, 18:27
Hoe duur is zo'n setje E-B snaren eigenlijk ?

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 18:46
10 à 12 euro hier in de winkel. Warschijnlijk kan je die op 't net nog goedkoper vinden!

Rob_BoZ
1 september 2005, 19:57
Ik heb nog wat staan zoekken en lijken me idd wel goede snaren, maar welke zou ik nemen, beefy of not even.

De bedoeling is om Cradle of Filth / Soulfly achtige muziek te maken.
Dus echt heavy shit, is het dan ook beter om iets dikkere ( not even ) te nemen in plaats van beefy ?

FruscianteFan
1 september 2005, 20:04
ik weet niet hoe dik 'not even' is, maar ik weet wel dat ik persoonlijk .013 iets te licht vind (voor C#)

Rob_BoZ
1 september 2005, 20:09
Beefy Slinky® 11-15-22p-30-42-54

Not Even Slinky® 12-16-24p-32-44-56

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 20:44
Ik zou not even's pakken. Maar beefy gaan ook goed hoor!

Rob_BoZ
1 september 2005, 21:18
Oke, dan ga ik voor de Not even ( hopen dat ik ze hier ergens kan vinden :S )

Bedankt voor de hulp iig ! :D

Wormaap
1 september 2005, 21:22
Sjezus... Dikke snaren-brigade alert :razz:
Persoonlijk gebruik ik voor C (In Flames enzo) gewoon een setje 11-50 op m'n LP :)

Rob_BoZ
1 september 2005, 21:42
Sjezus... Dikke snaren-brigade alert :razz:
Persoonlijk gebruik ik voor C (In Flames enzo) gewoon een setje 11-50 op m'n LP :)

Ik vind dikke snaren altijd wel vet.

We gaan binnekort met de band ook met een bass met distortion spelen, ragguh dus :lp:

Stitch
1 september 2005, 21:48
Pfff allemaal wel erg dik hoor, persoonlijk speel ik in D altijd met .010 dus .011 lijkt me voor C voldoende. Tenminste ik wil er ook graag nog solo's op kunnen spelen en dan is .012 wel stevig!

Rob_BoZ
1 september 2005, 21:58
Heeft het ook nadelen dan als je (te) dikke snaren gebruik ?

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 22:05
Ja dan moet je soms je actie van je gitaar laten aanpassen, en ook de aanspanning (?) van de nek denk ik. Maar dat is niet altijd hoor! En het speelt natuurlijk ook wel een beetje stroever dan dunnere snaren.

Rob_BoZ
1 september 2005, 22:20
Ja dan moet je soms je actie van je gitaar laten aanpassen, en ook de aanspanning (?) van de nek denk ik.

Wat bedoel je met die 2 dingen, zegt me niets die thermen :S

Philippe
1 september 2005, 22:35
Actie = de afstand tussen je snaren en de fretten, dus de snaarhoogte.

En soms wil de nek wel eens ietwat kromtrekken wegens te hoge spanning als er dikkere snaren op liggen, dus moet er aan je truss rod (die metalen pin in je nek) gesleutelt worden. Dat bedoelt hij met "aanspanning".

Rob_BoZ
1 september 2005, 22:50
Oke dan, jah de actie is nu al klein dus hoop dat het geen probleem word, maar van .42 naar .56 moet wel lukken denk.

Het is zoizo wel nodig want nu is het net of ik op dropveters sta te spelen.

En dat beweeg ding met dat hendeltje ( sorry voor me slechte theorie kennis van gitaren ) staat ook helemaal naar achteren.

Philippe
1 september 2005, 22:53
Als je actie nu al vrij laag staat en je gaat van .042 naar .056 is er denk ik een vrij grote kans dat je last van fretbuzz krijgt dus alsnog je actie moet verhogen.

PS: dat beweeg ding met het hendeltje heet een tremolo :wink:

deedee
1 september 2005, 22:56
bedoelt gij tremolo?

kijk effe op www.dirkwitte.nl. Daar kan je eb-snaren kopen voor 5 euro excl. verzenden. Dat verzenden kost 3 a 4 euro, maar als je meerdere pakjes koopt kan je dan toch heel voordelig uit zijn

jorrit
2 september 2005, 19:34
We gaan binnekort met de band ook met een bass met distortion spelen, ragguh dus :lp:

een bas met distortion valt vaak helemaal weg in de mix zeker als je met 1 a 2 gitaristen speelt die ook dist. over hun geluid hebben.

Wormaap
3 september 2005, 14:05
We gaan binnekort met de band ook met een bass met distortion spelen, ragguh dus :lp:

een bas met distortion valt vaak helemaal weg in de mix zeker als je met 1 a 2 gitaristen speelt die ook dist. over hun geluid hebben.
Hangt er een beetje vanaf. Een bas met'n flinke lage grom geeft je juist een extra gedistorte octaaf onder je gitaarsound, waar die echt SUPERdik van wordt. Luister bv. maar eens naar Steve Vai's 'Bad Horsie' of Satriani's 'Mind Storm' Al hoef je niet persé te distorten om een lage grom te krijgen, veel Warwicks hebben dat van zichzelf al vrij aardig bv.