PDA

View Full Version : Behringer amp



Nocki
1 september 2005, 18:03
Hoi.

Ik wil een ampje erbij en zat aan een van deze te denken

http://www.behringer.com/LX1200H/index.cfm?lang=ENG

http://www.behringer.com/GMX1200H/index.cfm?lang=ENG

De reden is dat ik een oefenversterker wil die ik kan meenemen naar kleine dingen (laag volume) en thuis mee kan oefenen. ik speel erover met mn 4x12 (1960A)
het doel is eigenlijk alleen mn presets van mn eigen rack na te bootsen en meer niet.
het moet goedkoop zijn.
ik wou eerst een marshall valvestate head kopen met pedalen maar dan sleep ik nog en moet ik nog meer uitgeven.

heeft iemand op een van deze 2 gespeeld al?
wat zijn jullie ervaringen of is er iets leukers?
ik verwacht er niet teveel van trouwens.

Nocki

AART
1 september 2005, 18:22
de cabs van behringer zijn redelijk ok maar dit is pure schijt.

Vampire
1 september 2005, 19:19
Kun je er wel op spelen zonder Cabinet? Ik dacht van niet toch? Dan wordt het al lastig om hem 'even als oefenversterkertje mee te nemen'. Of heb je dat cabinet al daar staan waar nodig?

Ik denk trouwens ook idd dat het pure bagger is, maar heb hem nooit geprobeerd... Maar volgens mij kun je beter 2e hands een betere zoeken, voor dat geld, moet dat wel te doen zijn denk ik...

*mav11*
1 september 2005, 19:49
Heeft een top alleen eigenlijk output, of moet je een top altijd op 'n speaker aansluiten?

Stomme vraag, ik weet 't. Maar ik vroeg me het al 'n tijdje af.

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 19:57
Je moet altijd een speaker aansluiten! Maar ik denk als er een headhone uitgang op is kan je wel spelen met een koptelefoon, zonder speaker.

Nocki
1 september 2005, 21:59
Voor de duidelijkheid... ik ben me bewust dat uit een top geen geluid komt en dat je er een kast bij nodgi hebt. ik heb ook de recensies op harmony central gelezen. maar verder alleen meningen van mensen die ongehoord hun mening geven.
2ehands ben ik ze ook nog niet tegengekomen...

ik ben erg benieuwd en kan er ivm werk gewoon nietnaar gaanluisteren...

Nocki
3 september 2005, 12:59
Niemand verder???

niemand heeft er op gespeeld? heeft iedereen gedacht "behringer" laat maar zitten??? jammer... dan zal ik eens een dagje vrij moeten nemen...

Nocki

LIGNUMdrummerke
3 september 2005, 13:08
op de amp zelf heb ik nooit gespeeld, maar over een V-amp2 wel en velen van de medeforummers ook wel veronderstel ik. en das volledig dezelfde technologie en geluiden die in die amp worden gebruikt, vandaar.... dus eigenlijk is het niet echt nodig de amp getest te hebben om te weten wat voor geluid eruit komt als je al een over een v-amp hebt gespeeld medunkt.

Lord Abortion
3 september 2005, 13:18
Wel, in dat geval is het het proberen wel waard. De V-Amp2 vind ik goed klinken.

Nocki
3 september 2005, 13:30
tja.. das zo moeilihk juist.

de vamp over mn pc klonk super. over mn amp erg slecht.

hoe is de eindtrap van deze top. en hoe klinkt hij over een kast...

toch te veel variabelen die ht geluid beinvloeden...

ik zal eens gana lusteren

LIGNUMdrummerke
3 september 2005, 13:31
tjah, ieder zen eigen ding natuurlijk.... voor mij echt geen V-amp meer. tenzij je houdt van een ruisfestijn :lol:

SimonS
4 september 2005, 22:53
tja.. das zo moeilihk juist.

de vamp over mn pc klonk super. over mn amp erg slecht.

omdat de vamp in principe niet over een gitaar amp "kan". Doe ik soms ook wel eens, maar dan ben ik wel een uurtje bezig met de hele shit opnieuw instellen...

Maarja, de modellen van de V-ampire ( = Vamp2) zijn wel prima. Veel draaien, en vergeet de factorypresents uiteraard maar ;) .De effecten gewoon wel aardig, niet erg speciaal. Wel een volumedrop wanneer je een FX toevoegt...

Simon

Balthazar
5 september 2005, 12:10
hmja heb laatst over zo'n behringer top gespeeld. daarvoor probeerde ik de powertone en erna de powerball. hierdoor vond ik behringer natuurlijk zwaar klote, dun schel vies geluid, bah

Squier4ever
5 september 2005, 13:56
De spider II wordt nu ook als 75 Watt (mono) top te verkrijgen las ik in de G&B en een kleine footboard, de FBV Express (infeite FBV 4 met expressiepedaal) Prijs zag er redelijk oke uit

Kim Wilson
5 september 2005, 14:53
hmja heb laatst over zo'n behringer top gespeeld. daarvoor probeerde ik de powertone en erna de powerball. hierdoor vond ik behringer natuurlijk zwaar klote, dun schel vies geluid, bah
Ja, hehe, en wat was ook weer het prijsverschil?
Behringer € 195,= (beide opties) (Musik Produktiv)
Engl Powerball € 1.499,= (Musik Produktiv) (€ 1.649,= bij Dijkman)
Koch Powertone € 1.699,= (Dijkman)

Corto
6 september 2005, 17:02
Ik was eerst, met dezelfde reden, van plan om die gmx1200h te kopen. Niet gedaan uiteraard :razz: De kwaliteit is gewoon ronduit bagger. Die andere *ff z'n naam kwijt* is ook erg slecht. Als je de master + het kanaalvolume op z'n hardst zet wordt hij schel en is het volume nog steeds even hard als dat van een marshall 15 watt (geen grapje!) Mijn tip: koop geen Behringer, ook niet om thuis iets mee te doen. Koop voor die 200 (zoiets toch?) Euros een tweede handsje, die tenminste nog een beetje klank en volume heeft.