PDA

View Full Version : Meningen over Music Man luke 1 (!)



BurnsBM
1 september 2005, 17:13
Ik ben sinds een aantal maanden de gelukkige eigenaar van een music man luke 1 (Blauw). Ik ben er mega tevreden mee en wil nooit meer anders dan EMG's! Ik ben zeer benieuwd of er mensen ervaring hebben met deze gitaar, en hoe deze in verhouding staat tot de music man luke II Ik ben beniuwd! Ik vind de luke 1 zeer licht spelen, de kleinde hals sluit aan bij de snelle speler (is mijn ervaring) en ik zie geen nadeel in het feit dat er op de 1 een floyd rose tremelo zit!

Luke-wannabe
1 september 2005, 17:21
Ik vind m er soweiso beter uitzien, alleen vind ik de rode versie het mooist. Hoeie speelt weet ik niet. Ik heb wel eens op een 2 gespeelt en hij zal daar denk ik niet zo heel veel van verschillen. Zeker tof met die EMG 85 erin! Proficiat!

Ritch
1 september 2005, 18:51
Erg vette aankoop! Toffe gozer van dit forum heeft precies dezelfde, en die kan er meer over vertellen dan mij. Ik heb eens op een MM Luke II gespeeld, maar eerlijk gezegd vond ik de neck niet heel erg lekker spelen :oops: Dun en een V-shaped neckje, niet echt lekker voor lange vingers zoals die voor mij... Voor de rest vond ik hem een beetje breekbaar aandoen... Daarom zie ik denk ik af om ooit een Luke te kopen, de Ibanez JS 1000 die ik laatst heb bespeeld was gewoonweg super :amp:

Ritch
1 september 2005, 18:51
Erg vette aankoop! Toffe gozer van dit forum heeft precies dezelfde, en die kan er meer over vertellen dan mij. Ik heb eens op een MM Luke II gespeeld, maar eerlijk gezegd vond ik de neck niet heel erg lekker spelen :oops: Dun en een V-shaped neckje, niet echt lekker voor lange vingers zoals die voor mij... Voor de rest vond ik hem een beetje breekbaar aandoen... Daarom zie ik denk ik af om ooit een Luke te kopen, de Ibanez JS 1000 die ik laatst heb bespeeld was gewoonweg super :amp:

Toffe gozer
1 september 2005, 20:09
De MM Luke is inderdaad een heerlijke gitaar met een superieure bespeelbaarheid vooral de hals is perfect voor mij.
Vaak worden de EMG's vervloekt om hun ondynamische karakter maar ik ben er best wel tevreden over (al heb wel eens overwogen andere PU's erin te stoppen om te kijken hoe dat zou klinken maar dat idee heb ik toch maar laten varen )

Het verschil met de Luke II zit hem inderdaad in feit dat daar een andere tremelo op zit en de Luke II heeft ook nog een "tone" knop . Maar voor zover ik weet zijn de PU's identiek. En ook de bespeelbaarheid is precies hetzelfde. Ik zou een keer mijn Luke ruilen voor een Luke II maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan en ik ben daar eigenlijk niet rouwig om want ik vind een FR tremelo toch iets prettiger spelen dan zo'n vintage tremelo.

Al met al is de MM Luke een supergitaar die ik nooit weg zal doen 8-)

Braindead
1 september 2005, 23:13
Gefeliciteerd! Mijn mening over de gitaar.....

Een erg mooie gitaar die erg fijn speelt! Helemaal top met als enige nadeel de elementen. Deze zijn erg tam vond ik (toen ik hem uitprobeerde) Het is niet echt ranzig te krijgen. De Luke 1 is volgens mij veel vetter, want met zo'n floyd kun je pas echt heftig tekeer gaan!
Kortom, een heel vette plank!

BurnsBM
2 september 2005, 11:06
Leuke reacties, dank jullie wel. Wat betreft de elementen, de EMG 85 die in in zit is gewisseld met een EMG 89 zodat er wat meer mogelijk was en de gitaar (nog) veelzijdiger werd. Verder vergelijk ik de EMG's geregeld met de elementen van een Ibanez RG (excacte model weet ik niet, is van m'n broer koste ongeveer 1000 euro) en als ik dan op die Ibanenz speel heb ik altijd het idee dat alle knoppen niet helemaal open staan, of ik de gain van m'n versterker niet open heb etc. etc. In vergelijking met de EMG's van de luke vind ik juist dat die veel vetter klinken dan de elementen van die Ibanez. Overigens is ook dat een heerlijke gitaar om op te spelen. Het is maar goed dat smaken verschillen, want anders had iedereen een MM luke..........of een Ibanez js1000 :P