PDA

View Full Version : Is er dan helemaal niemand meer die hier iets van weet???



P
9 september 2002, 20:02
Ik heb net een trace elliot versterker gekocht maar ik was benieuwd naar wat kritieken, maar iedereen heeft zoiets van:

Trace elliot? ... Nooit van gehoord

Moonchild
9 september 2002, 20:20
Trace Elliot is toch failliet?

Moonchild
9 september 2002, 20:20
Ze maakten naar wat ik begreep mediocre bassamps

MegaDrive
9 september 2002, 20:22
Ik heb wel eens op een redelijk krachtige combo gespeeld van TE maar ik vond het niet echt veel. Beetje rommelig clean kanaal en modderige distortion, maar met een sansamp pedaaltje toch nog wel aardig. Mist ballen. Maar misschien heb ik helemaal een verkeerde indruk van het merk, misschien was die gewoon gaar.

P
9 september 2002, 20:30
Nou ik heb dus een speedtwin C50 gekocht. Dat is zeker geen amp zonder ballen naar mijn mening. Wat wel minder is van TE, zijn de Tramp series.

De clean van mijn Trace is helder, maar net geen Fender helderheid. Rommelig kan ik het zeker niet noemen.

Trace is volgens mij idd overgenomen door Gibson. Maar ik hoorde dat de naam behouden bleef omdat Gibson de Speedtwins wel nog wilde maken.

BLOK182
9 september 2002, 20:51
Die speedtwins lijken mij idd geen verkeerde versterkers.

P
9 september 2002, 20:58
Ken je ze dan?

BLOK182
9 september 2002, 21:02
Nee dat niet, maar aan de features enzo te zien leken ze me wel goed, aangezien Trace toch geen rommel maakt.

srv-man
9 september 2002, 21:22
Trace buizengitaarversterkers zoals de speedtwin staan bij de insiders goed bekend. Ze hebben altijd goede kritieken gehad. Je hebt ook nog wat zwaardere tops, beetje Mesa style (o.a. Trident), zijn ook goed.
Tweedehands kun je ze vaak voor een vriendelijke prijs kopen, dus eigenlijk is het wat onze oosterburen noemen een 'Geheimtip'.
Overigens zijn de tramps best goed op hun eigen gebied, je kunt ze vergelijken met een valvestate. Vaak zit er wel een betere Celestion in (Vintage30 bijv.)

Venomer
10 september 2002, 13:46
Trace Elliot is van oorsprong een bouwer van prima basversterkers. Later zijn ze ook versterkers voor akoestische gitaren gaan maken. Sinds ze door Gibson zijn overgenomen maken ze ook versterkers voor electrische gitaar.

Zie ook http://www.trace-elliot.com/about.html

Ik gebruik zelf TE basversterkers en ben er zeer tevreden mee.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Venomer op 2002-09-10 13:47 ]</font>

AllodoX
10 september 2002, 17:26
ik vond de trace elliot in de oefenruimte van m'n vorige band te nasaal klinken.. :sad: ik hou meer van lekker diep en vol..