PDA

View Full Version : Poll : wat vinden jullie van dit model (Framus Guitar)



Koekje
1 september 2005, 16:11
Was vanmiddag wat op de site van framus aan het rondneuzen en kwam dit tegen :
Framus Hollywood Custom

http://images.misupply.com/products/originalrect/Framus/HollywoodCustomRDsupa.jpg

op zijn minst een gitaar met uitstraling, bigsby, P90's, hollowbody, geen foute headstock, mooi afgewerkte neck en dan nog die supergeile finish + slagplaten ... wat moet dat nog meer zijn, deze lust ik wel

Daniël_san
1 september 2005, 16:16
Hij is echt fout! 8-) I love it :D

Nickname
1 september 2005, 16:25
laten we het er maar op houden dat het niet mijn smaak is... :D


























ieuw wat een lelijkerd!!!

Basseytje
1 september 2005, 16:42
wat nickname al zei het is ook niet mijn smaak

vester86
1 september 2005, 16:46
erg mooi hout, mooie kleur, maar de vorm is minder mijn smaak

olaf reijnders
1 september 2005, 16:54
Ik vind 'm wel wat hebben.

jozum
1 september 2005, 16:55
Ik hou hier wel van! Misschien is de body wel een beetje te klein voor alle toeters en bellen, het is zo een erg drukke bedoening. De knoppen passen er eigenlijk niet echt meer op. Wat dat betreft zou ik voor de Duesenberg Starplayer TV gaan. F-gaten, bigsby, sjieke finish maar veel betere verhoudingen.


jozum

maarten69
1 september 2005, 18:09
de gitaar bouwers weten van gekkigheid geen model meer te verzinnen het lijkt of het quotum tegenwoordig is gooi maar wat hout naar de zaag machine kijken wat er uitkomt :-D

vulvasonic
1 september 2005, 18:22
Het voegt zo weinig toe aan het huidige aanbod.
Ik vind dat sowieso het geval met de meeste nieuwe gitaren. Er zit maar zelden iets tussen dat EN functioneel EN mooi EN nieuw is.

Dit is een leuke poging, meer niet.

jozum
1 september 2005, 18:24
ja, rare quota hebben ze tegenwoordig :roll:


:lol:

olaf reijnders
1 september 2005, 18:26
Tja, eigenlijk vind ik zoiets mooier. http://www.rikkersgitaarbouw.nl/database/details.php?Base=voorraad&Node=0

iam
1 september 2005, 18:29
hoeveel kost hij?

Shifty
1 september 2005, 18:34
Ik vind 'm wel gaaf!

Ik heb wel het idee dat de ronding aan de linkerkant niet helemaal mooi verloopt, maar kan 'm ook aan de foto liggen....

Ik zou 'm kopen!

groovyB3
1 september 2005, 18:36
Ik vind hem heel stoer! Lekker fout en lekker rock 'n roll.

Ritch
1 september 2005, 18:47
Ik vind hem eerlijk gezegd schitterend! Erg smaakvol ontwerp :) Wat kost zoiets nou? En andere specs... (linkje naar de site - specs?)

wietse
1 september 2005, 18:50
mooi, ik hou wel van foute gitaren, al dat doorsnee spul doet me niks.

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 18:52
ik vind hem wel meevallen. Maar hij doet me op de één of andere manier denken aan een schecter gitaar :-?

fullorder
1 september 2005, 19:15
Hij is echt fout! 8-) I love it :D

dat was precies ook mijn reactie ;)

fullorder
1 september 2005, 19:16
Tja, eigenlijk vind ik zoiets mooier. http://www.rikkersgitaarbouw.nl/database/details.php?Base=voorraad&Node=0

blèg, lijkt net of die gitaar een schimmelinfectie heeft.
nou ja, smaken verschillen blijkt maar weer ;)

Orpheo
1 september 2005, 19:18
Tja, eigenlijk vind ik zoiets mooier. http://www.rikkersgitaarbouw.nl/database/details.php?Base=voorraad&Node=0

blèg, lijkt net of die gitaar een schimmelinfectie heeft.
nou ja, smaken verschillen blijkt maar weer ;)

newsflash; hij heeft dat ook :D das nl spalted maple, niet burl. burl is flame+birdseye in een top. dit is gewoon spalted maple.

Letsgo21
1 september 2005, 19:24
alles is top eraan, behavlve de vorm van de body vind ik :-?

maar zoals al gezegd, tis wel een echte rock n roll-look 8-)

Koekje
1 september 2005, 19:51
Ik vind hem eerlijk gezegd schitterend! Erg smaakvol ontwerp :) Wat kost zoiets nou? En andere specs... (linkje naar de site - specs?)

et voila
http://www.framus.com/hollywoodcustom.htm
op enkele Duitse sites staat kostprijs 1379€, inclusief gigbag ...

Ritch
2 september 2005, 19:11
Ik vind hem eerlijk gezegd schitterend! Erg smaakvol ontwerp :) Wat kost zoiets nou? En andere specs... (linkje naar de site - specs?)

et voila
http://www.framus.com/hollywoodcustom.htm
op enkele Duitse sites staat kostprijs 1379€, inclusief gigbag ...

Wow! Dat vind ik een zeer redelijke prijs! Weet iemand misschien een dealer van die Framussen? @ Koekje: Bedankt voor de link :wink:

RUIS
2 september 2005, 19:31
Ik heb 's effe gezocht naar een Total Guitar die ik heb (mei '99) met daarin een review van dat ding. Ze vinden hem daar niet helder klinken, erg feedbackgevoelig, weinig sustain hebben en vooral erg duur voor de kwaliteit (ze hebben het daar over 1275 pond). Veel mid in het geluid.
Hij is wel mooi, jammer van de zwarte zij- en achterkant.

RS-Rik
2 september 2005, 19:41
erg mooi maar niet erg rock n roll...

meer iets voor een jazzer met een identiteits crisis ofzo.

Snaar'n Bennie
2 september 2005, 19:44
Zonder slagplaten wil ik'm zekers wel hebben! Lekker apart...

amon
3 september 2005, 00:11
+1

Geile gitaar, maar het eerste wat ik doe is die slagplaten eraf en zelf een mooiere proberen te maken. Bij die switch sowieso geen slagplaat

Mitch
3 september 2005, 10:20
Hmmmm, nee, vind dit een gevalletje nét niet. Er zitten wat moderne en klassieke elementen in maar er zijn net iets te veel details die niet 'kloppen', die niet goed met elkaar overeenkomen.
Slagplaat die niet doorloopt, tremolo is erg hoekig terwijl de body uiterst rond en asymmetrisch is, de inlays idem dito, elementen hebben zwarte plastic kapjes. Nét niet allemaal.

Fox
3 september 2005, 12:22
Mooie gitaar, bevalt mij zeer goed :-D

Mitch
3 september 2005, 17:04
Een hollowbody van 1379E met een gigbag ?! Neemt Framus zijn product en klant wel serieus ? Doe dan 1420E incl. HSC :roll:

Koekje
3 september 2005, 18:31
wel, eigenlijk verwondert die prijs me ook, gezien hun andere modellen veel meer kosten ... op de site van framus valt en prijslijst te downloaden, en de meeste gitaartjes gaan daar toch voor een pak meer geld, die Duitse prijzen komen ook van internetshops ... dus daar komt nog wel wat bij meestal

Lenweë Míriel
3 september 2005, 18:45
hij ziet er opzich wel leuk uit alleen die slagplaaten elementen zien er niet uit.
de rest vind ik wel mooi