PDA

View Full Version : Verhouding tussen clean en overdrive klopt niet...



Bobbel
1 september 2005, 14:23
Begint het weer...

Bobbel
1 september 2005, 14:24
Hey,

Nou het staat al in de titel, maar het probleem is dat de verhouding tussen overdrive en clean niet goed is. Overdrive is veel zachter (natuurlijk nadat ik het pedaal heb ingetrapt), ik heb een Boss DS-1 en als ik met mijn strat speel dan hoef ik het volume maar half open te zetten op het pedaal, maar als ik met mijn SG speel dan moet het volume helemaal open en dan is het nog zachter dan het clean geluid. Wat kan ik hieraan doen? En zo te merken ligt het aan de gitaar.

Alvast bedankt!

Kim Wilson
1 september 2005, 14:33
Hey,

Nou het staat al in de titel, maar het probleem is dat de verhouding tussen overdrive en clean niet goed is. Overdrive is veel zachter (natuurlijk nadat ik het pedaal heb ingetrapt), ik heb een Boss DS-1 en als ik met mijn strat speel dan hoef ik het volume maar half open te zetten op het pedaal, maar als ik met mijn SG speel dan moet het volume helemaal open en dan is het nog zachter dan het clean geluid. Wat kan ik hieraan doen? En zo te merken ligt het aan de gitaar.

Alvast bedankt!
Dit heeft te maken met de output van de gitaar. Jouw DS-1 heeft ook een soort compressorfunctie, waardoor de sustain toeneemt. Met een zachte klank heb je bijna net zoveel geluid als wanneer je heel hard aanslaat.
Jouw strat heeft een lagere output dan je SG. Dat betekent dat het signaal van je strat opgebeurd wordt, en van je SG in elkaar gedrukt. En zo ontstaat dat verschil.
Speel eens met je strat, en plug je SG erin, met dezelfde instellingen. Clean zal er qua geluidsniveau veel verschil zijn, maar met de DS-1 ingeschakeld ligt dit nagenoeg gelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Groet,
Hans