PDA

View Full Version : Engl screamer 50 combo



jw009
1 september 2005, 12:00
Ik ben gister met een vriend van me wat versterkertjes gaan testen voor hem. Nu stond er in zo'n hokje waar je versterkers mag testen ook een Engl Screamer combo en ik moet zeggen, wat een geweldig bruut ding. Ik kon het ook niet laten om dat hier even te zeggen. Ik heb hem getest met een Ibanez RG .... met piezo's.
Ik begon clean met piezo aan, erg leuk acoustisch geluidje en zeker heel gebruikbaar, lekkere heldere toon en niet subliem maar gewoon degelijk.
Het cleane sound van de Engl gewoon over de elementen van de gitaar vond ik niet super, maar wederom gewoon goed bruikbaar.
Daarna was ik van plan om eens een het crunch kanaal te testen, hier ben ik alleen niet aan toegekomen. Ik kwam namelijk per ongeluk op het high gain kanaal en hier van was ik het komende half uur niet meer weg te slaan. Echt een geweldige strakke scheur, met zeer veel diepgang. Echt heel erg "metal", naja ik bleef maar spelen en voor ik het wist was het na een half uurtje iets van 50 graden in het hokkie en moest ik er echt even uit. Dus ff was gedronken en toen wou ik nog even een afsluitings shred maken, maar iemand anders was op het ding iets van blues aan het spelen ofzo (ZONDE!!)
Maar goed, veel vergelijkings materiaal heb ik eigenlijk niet, zelf speel ik op een mesa boogie quad met mesa 50/50 en koch cab met v30s. En ik moet zeggen dat het lastig is om te vergelijken, mijn quad heeft zo zijn charmes, maar met deze overweldigende moderne scheur heeft Engl voor goed respect afgedwongen. Als er ooit nog eens een nieuwe versterker komt, zal ik snel naar Engl neigen. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de screamer zich verhoud t.o.v. de powerball, iemand?