PDA

View Full Version : nieuwe Tonecore - Verbzilla, eerste foto



vettavillenl
1 september 2005, 08:24
en wat info click
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#107

cosmos
1 september 2005, 09:39
Kijk, dat ziet er nog eens interessant uit!

:roll:

Fuhgawz
1 september 2005, 10:39
Die Line6 pedaaltjes lijken het goed te doen. Er komen er steeds meer bij.

vinni
1 september 2005, 11:35
Afgezien van het incidentele ruizen van het delaypedaal hoor ik alleen maar goeie dingen over de Line6 pedalen.

En alles in Stereo!....da's ook wel apart.

Vinni

vettavillenl
1 september 2005, 19:56
video link toegevoegd

Ronald
1 september 2005, 20:17
de tonecore pedalen bevallen mij erg goed. ik heb de uber metal en de tremolo. verder ben ik nog geintresseert in de chorus en delay.

een reverb pedaal heb ik nie echt nodig, al moet ik wel zeggen dat de soundsamples wel erg goed klinken

cosmos
1 september 2005, 21:46
Die samples klinken inderdaad erg vet!

amon
1 september 2005, 22:38
ik vind ze alleen uberlelijk.... :D

dano
1 september 2005, 23:21
ik vind ze alleen uberlelijk.... :D

+1111111111111110000000000000000000

deedee
1 september 2005, 23:45
die chorus lijkt me wel wat.... :-D


weet iemand iets meer over de prijs?

Baco
2 september 2005, 09:09
die chorus lijkt me wel wat.... :-D


weet iemand iets meer over de prijs?

Effe kijken bij Thomann (http://www.thomann.de), daar vind je wel een mooie prijs...

Ronald
2 september 2005, 18:37
ik vind het eerlijk gezegd juist hele mooie pedaaltjes qua uiterlijk, en qua geluid ook trouwens

phx
2 september 2005, 21:34
alleen beetje hoog he. Bijna een halve meter, past nie in me pedaalkofferke huh.

Ronald
5 september 2005, 09:28
valt toch wel mee ? ik heb ook een ibanez tone-lok pedaaltje en die verschillen echt nie zoveel in hoogte

RedBuell
5 september 2005, 11:26
Ik heb een tijdje geleden die echopark geprobeerd maar kon er geen normaal geluid uit krijgen. Ik heb nog nooit een delay pedaal gehad, heb zelf alleen een chorus van boss, een Vox wah en maak gebruik van de distorsion van mijn amp. De meest vreemde geluiden kreeg ik eruit maar een mooi delay soundje om bijvoorbeeld een solo te voorzien kreeg ik er met geen mogelijkheid uit. Later die reissue delay van Ibanez geprobeerd (die rose) en kreeg daar ook weinig uit, zal dus wel aan mij liggen.

ijff
5 september 2005, 12:23
Zo moeilijk is een delay toch niet? Je moet 'm natuurlijk wel op de goede plek zetten.. in de effectsloop, anders krijg je inderdaad een behoorlijk ongedefinieerde brij (behalve als je amp enorm clean ingesteld staat).

vinni
5 september 2005, 12:48
Nou ja....
The Edge heeft zijn delays altijd VOOR de versterker.

Maar vrees dat het toch aan jezelf ligt Redbuell.
Sorry.....maar de waarheid is hard! :-D

Probeer het nog eens een keertje met een verkoper dr bij die jou assisteert.
Zeker weten dat ook jij een goed delaygeluid kan krijgen!

Vinni

gitaarman
5 september 2005, 13:13
DAMN wat klinkt die octo reverb vet man :o
alsof er een orkestje meespeelt :lol:
begin gewoon spontaan te gassen

Ronald
5 september 2005, 13:48
komt er eigenlijk nog een tonecore pedaaltje uit? ik bedoel het zijn er nu 11 en das geen mooi rond getal, ik vermoed dus dat er nog een uit zal komen.

waarschijnlijk een phaser want die zit er nog nie bij, en ik kan eerlijk gezegd zo geen andere effect bedenken wat er nog bij zou kunnen

ijff
5 september 2005, 16:57
Nou ja....
The Edge heeft zijn delays altijd VOOR de versterker.

Vinni

ok.. maar heeft die niet z'n versterker vrij clean staan en vervolgens z'n delay achter z'n distortionpedaaltjes?

phx
5 september 2005, 17:18
komt er eigenlijk nog een tonecore pedaaltje uit? ik bedoel het zijn er nu 11 en das geen mooi rond getal, ik vermoed dus dat er nog een uit zal komen.

waarschijnlijk een phaser want die zit er nog nie bij, en ik kan eerlijk gezegd zo geen andere effect bedenken wat er nog bij zou kunnen

noisegate, tuner, pitchshifter en natuurlijk de behringer tubescreamer niet vergeten (die nu al boutique is) :wink:

RedBuell
5 september 2005, 21:14
Ik zal eens wat meer op m'n gemak gaan proberen want ik had ook niet echt de tijd ervoor, ik ben echt iemand die de gebruiksaanwijzing meteen weg gooid en meteen alles wil snappen.

phx
6 september 2005, 08:40
Onder het motto (die ik ook gebruik): eerst uitproberen en dan later kijken (a.d.h. van de manual) of je het goed hebt gedaan.

Ben zelf toch wel benieuwd naar deze tonecore pedaaltjes, ga ze zaterdag eens uittesten bij testcentrum feedback.

vettavillenl
6 september 2005, 08:46
de nieuwe pedaaltjes (de laatste 5) zijn er nog niet...

zie hier
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#109

habberdoedas
6 september 2005, 09:26
Dit reverbje van Line6 klinkt wel erg vet hoor. Heb zelf een Boss reverb. Denk dat ik maar es snel naar mijn lokale gitaarboer ga en de Boss ga inruilen voor de Verbzilla van Line6.

vinni
6 september 2005, 12:58
Die Verbzilla is wel het duurste pedaal uit die serie!

Vreemd.....


Vinni

cosmos
6 september 2005, 14:14
En veel te duur vergeleken met die 149$ adviesprijs in the States.

Speeddemon
6 september 2005, 14:35
Die Verbzilla is wel het duurste pedaal uit die serie!

Vreemd.....


Vinni
helemaal niet vreemd. Boss RV-3 was ook altijd 1 van de duurste van Boss. Digitale delay/reverb chips zijn dure onderdelen (vergeleken met bijv de geheel analoge SD-1 of DS-1, die minder dan de helft kosten).

Een Boss DD-6 doet volgens mij ook al 159 euro.

vinni
6 september 2005, 15:18
Hey Speedy....

Tja.....wellicht heb je wel gelijk.....
Maar ja... geloof Eur 175 of zo voor een reverbpedaal...
Omgerekend (dat doe ij nog wel eens) is dat ca 380 ouderwetse guldens.
Moah......blijf het rijkelijk veel vinden.

Goed.....alle waar naar zn geld....denk ik...

Vinni

Speeddemon
6 september 2005, 15:27
Hey Speedy....

Tja.....wellicht heb je wel gelijk.....
Maar ja... geloof Eur 175 of zo voor een reverbpedaal...
Omgerekend (dat doe ij nog wel eens) is dat ca 380 ouderwetse guldens.
Moah......blijf het rijkelijk veel vinden.

Goed.....alle waar naar zn geld....denk ik...

Vinni
Da is ook veel, maar let ook wel dat het de ADVIESPRIJS was, dus zeer goed mogelijk ligt ie voor rond de 150 in de winkel.

ijff
8 september 2005, 00:15
helemaal niet vreemd. Boss RV-3 was ook altijd 1 van de duurste van Boss. Digitale delay/reverb chips zijn dure onderdelen (vergeleken met bijv de geheel analoge SD-1 of DS-1, die minder dan de helft kosten).

Een Boss DD-6 doet volgens mij ook al 159 euro.

En toch is een EHX Holy Grail een stuk beter te betalen.. en die klinkt ook nog eens heel behoorlijk!

Speeddemon
8 september 2005, 00:32
Laten we 't maar niet hebben over de flimsy EHX behuizingen dan...

d'r wordt wel ergens op beknibbeld. En een Holy Grail heeft ook geen 11 mogelijkheden.

ruezzz
8 september 2005, 07:37
Bij Musik Produktiv staat ie (nu nog) voor 139 euro.
Dat is nog wel ok lijkt me.

Het lijkt me gaaf om de 'octo' te gebruiken op acoustische gitaar.
Signaal splitten > eentje rechtsreeks in de mengtafel > andere in de verbzilla - volumepedaaltje erachter.

Mooi om tijdens bepaalde stukken (refrein) met de voet een 'stringsectie' erbij in te mixen. (Doe dat bij electrische gigs nu met de Digitech IPS-33B).