PDA

View Full Version : Randall RH-100



robert-gitarist
1 september 2005, 00:31
Hallo,
Weet iemand van jullie wat de nieuwprijs is van deze top en hoe de gain enzo ervan is?
Ik zag er een staan op marktplaats voor weinig en ja ik zoek nog een 2de top.Nu heb ik vaak goeie dingen gehoord over Randall enzo dat ze o.a. ook erg geschikt zijn voor metal etc.
Vast bedankt ;)

BlackSun
1 september 2005, 08:03
Ik heb een Randall RH100. De nieuwprijs ligt zo'n beetje bij de €400,- geloof ik (ff googlen en je weet het zo :wink: )

Ik ben zeer tevreden over deze amp! je hebt 2 distortion kanalen, 1 is een echt rock-crunch, en de ander is moderne hi-gain. De rock crunch klink zeer overtuigend en klinkt sowieso STUKKEN beter dan elke valvestate die er op de markt is gebracht. Het modern kanaal is lomp en zwaar :D heeft kilo's gain en je haalt er van slayer tot machinehead uit om maar wat te noemen.

Clean is ook erg lekker, niet heel bijzonder, maar gewoon een fatsoenlijke clean met een lekker reverb.

Als je in de buurt woont kan je die van mij zo uit komen testen :) (Kop NH)

Vampire
1 september 2005, 09:41
Ik vind zelf alleen weer het rock geluid, wat er wel redelijk uit te krijgen is, weer ondergeschikt aan dat van bijvoorbeeld een Marshall. Maar ja, qua metal zit je met een Randall gebakken, zeker weten!

vester86
1 september 2005, 10:03
ik heb zelf een RG100 gehad, dat is de comboversie

Het is idd een lompe amp voor distortion, en de clean is verrekte goed :) vergeleken met amps uit dezelfde prijsklasse

als je voor 250/300 aan een top kunt komen moet je dat wel doen, das een mooie prijs denk ik

bloodiron
1 september 2005, 12:20
voor 250-300 he?

er staat eentje op marktplaats voor 199 euro's

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/5844230.html%3Freturn%3DeJxLtDK0qs60MrAutrKwtFIqTk 0sSs6w1ofQegUZBfYVObaGainFttnlqsaORYl5KYk5OarGTiX5 QK4hkJFTAmRUZRaAmBVAJoiuhND5xZlAhpFaga2hknUtABhFIG Q%253D%26df%3D1

robert-gitarist
1 september 2005, 12:52
Bloodiron:
Na aanleiding van die advertentie ben ik ook dit topic gaan starten :D
199 euro voor een top echt geweldig bedrag.
helaas heb ik nu ff geen geld en daarom vroeg ik me de nieuwprijs ff af.maar 300-400 euro is mooi bedrag vind ik zelf.
Bedankt iedereen voor het reageren.De RH100 word zeker weten me 2de top over een tijdje als ik weer geld heb.
De Marshall blijf ik wel houden voor de rock nummers zeg maar als Hendrix enzo en Bon Jovi...Dat soort dingen.

Vampire
2 september 2005, 15:02
Er staat een RH-100 bij Feedback in Utrecht momenteel. Misschien even gaan testen? ;)

Ik zag dat hij precies dezelfde opties heeft als mijn rg75, maar hij zal nog wel weer wat beter klinken lijkt me :)

LPplayer
2 september 2005, 15:35
Di-rect speelt er ook op toch?

vester86
3 september 2005, 12:26
waarom zou de topversie beter klinken dan de combo versie??? het enige dat ik weet is dattie 25 watt meer heeft
De stereo versie (RH200sc) is dan weer de headversie van de RG100SC, maar dan met dubbel vermogen

Fumi SG
3 september 2005, 14:47
Waarschijnlijk klinkt een top over een 4*12 beter dan een combo met een 1*12. Sluit je die combo dan weer aan op een 4*12 dan zal het wel ongeveer hetzelfde zijn. :)

vester86
4 september 2005, 02:42
een top over 4x12 kan slechter klinken dan een combo met 1x12.....
qua versterker zijn ze hetzelfde, in de kasten van dezelfde randall serie zitten ook dezelfde celestions, dus klankverschil zal er niet zijn
prijsverschil wel

Ronald
5 september 2005, 09:21
ik heb van de week nog een optreden gezien waarbij een van de gitaristen op een RH100 stack speelde en die sound was echt top :listen:

ik hou sowieso al van de randall sound, kben zelf namelijk ook randall bezitter :)

dus een rh100 stack is zeker een goeie aankoop

Nrrrk
5 september 2005, 13:55
What can i say. Echt vette versterker. Probeer de MTS serie van Randall maar es. blaast je helemaal omver, zo vet.

rickert
29 september 2005, 13:50
ey nrrrk, is die randall rh100 een beetje te gebruiken op fatsoenlijk slaapkamer niveau met een 4x12 cab eronder of lukt dat niet?? ik wil namelijk graag deze head want ik vind hem echt super klinken, en ik heb een marshall 4x12 op het oog met celestions dus vandaar... sluit je een head eigelijk gewoon met een normale jack aan op een cab??? alvast bedankt! :-D Ricktekent

BlackSun
29 september 2005, 13:58
Hey,
De RH100 is prima op slaapkamervolume te gebruiken hoor. het grote voordeel van een transistor he :wink:

Cabinet sluit je aan met een SPEAKERKABEL, dus geen gitaarkabeltje ervoor gebruiken, de stroom die door een gitaarkabel loopt is vele male kleiner dan die door een speakerkabel(nogal logisch, je versterker stuurt zo'n 100Watt uit). Speakerkabels voor gitaarapparatuur hebben wel dezelfde jacks ja. Je kan zelf ook heel makkelijk zo'n kabel maken.

BlackSun
29 september 2005, 13:59
Hey,
De RH100 is prima op slaapkamervolume te gebruiken hoor. het grote voordeel van een transistor he :wink:

Cabinet sluit je aan met een SPEAKERKABEL, dus geen gitaarkabeltje ervoor gebruiken, de stroom die door een gitaarkabel loopt is vele male kleiner dan die door een speakerkabel(nogal logisch, je versterker stuurt zo'n 100Watt uit). Speakerkabels voor gitaarapparatuur hebben wel dezelfde jacks ja. Je kan zelf ook heel makkelijk zo'n kabel maken.

rickert
29 september 2005, 14:05
aaah oke thnx, ik neem aan als ik deze head bij rockpalace ga halen dat ik daar gewoonzo'n kabel kan kopen tog :P ah man ik wil dat ding echt graag :razz: een keer spelen en ik was verkocht.... maar ik hoor van veel mensen dat t puur metal is, maar dat is volgens mij alleen die distortion van de head zelf, want met mijn boss me-50 over de clean kreeg ik er wel guns n roses en velvet revolver uit hoor :wink:

BlackSun
29 september 2005, 14:15
Ja speakerkabels heeft elke muziekzaak wel :)

En met een pedaaltje ervoor is er prima andere stijlen uti te krijgen hoor,
het clean kanaal is lekker 'neutraal' en reageert perfect op elementkeuze
en pedaaltjes, ik gebruik zelf ook mn Korg multieffect voor wat 'britpop' -sounds.

En emt het vintage distortion kanaal met de gain flink teruggedraaid heb
je een heerlijke all-round rock scheur.

En met het Modern kanaal heb je een metal-monster ja :D

rickert
29 september 2005, 14:20
GASGASGAS :P Nog op zijn meest 2 weekies werken en ik kan hem halen :-D ik hoop gelijk met cab :wink: wat voor cab heb jij er onder als ik vragen mag??

BlackSun
29 september 2005, 14:23
Zorg wel dat je niet teveel bezuinigd op een cabinet.
Neem toch wel een redelijk cabinet met goeie speakers,dat scheelt echt veel aan je geluid. Dus geen Marshall Valvestate kast nemen met Goldback speakers ofzo....
Liever Celestion V30's / G12T75 , naar eigen smaak natuurlijk
:)

Ik zelf heb een Fame Cabinet met Celestion Vintage 30 (2x12") voor 333,- uit duitsland te bestellen.

rickert
29 september 2005, 14:25
ja ik was zowiezo al van plan een cab met celestions te kopen, ik denk dat het iets tweedehands word zodat ik daar idd niet teveel op bespaar! superbedankt voor je uitleg/tips

Ronald
29 september 2005, 15:28
nou in de goedkoopste randall 4x12 die er is zitten ook celestions ( ik heb da ding zelf) maar eerlijk gezegd heb ik nie het idee dat het nou echt zo'n geweldige kast is hoor.

ik zou er sowieso een van randall zelf pakken maar dan mischien een duurdere variant als je daar tenminste het geld voor hebt

rickert
29 september 2005, 15:32
ik heb op gitaarmarkt een marshall 2x12 1922 gevonden die er best ok uitziet... maarja ik kijk nog wel!

crrrN
29 september 2005, 17:21
De goedkope Randall kasten (heb ik 2) hebben Celestion Custom Seventy80 speakers. Deze klinken wel ok, zeker met een goede top, maar ze halen het zeker niet bij Vintage30's.

rickert
30 september 2005, 10:40
aaah oke dan :wink: ik ga wel gewoon rond testen zodra ik centjes heb :D iig bedankt voor alle tips enzo!

LPplayer
30 september 2005, 12:19
Is het zo dat de RG75 hetzelfde geluid geeft als de RH100?


Ja speakerkabels heeft elke muziekzaak wel :)

En met een pedaaltje ervoor is er prima andere stijlen uti te krijgen hoor,
het clean kanaal is lekker 'neutraal' en reageert perfect op elementkeuze
en pedaaltjes, ik gebruik zelf ook mn Korg multieffect voor wat 'britpop' -sounds.

En emt het vintage distortion kanaal met de gain flink teruggedraaid heb
je een heerlijke all-round rock scheur.

En met het Modern kanaal heb je een metal-monster ja :D

BlackSun
30 september 2005, 15:09
De rg75 heeft het versterkercircuit vand e RH100 ja (misschien klein beetje verschillend, vanwege de verschillende wattages), het is in principe dezelfde versterker.

Maar bij de Rg75 heb je natuurlijk wellicht andere speaker, omdat je bij de RH100 zelf je speakercabinet plaatst. En dan verschilt de klank ook weer door het soort hout etc etc. maar het zijn in principe dezelfde versterkers, RG in combo vorm, RH in Head vorm.