PDA

View Full Version : Welk floorboard.



Acajou
31 augustus 2005, 20:18
Ik heb de volgende set:

Carvin quad buizen preamp ZONDER midi maar wel elk kanaal te switchen (4 kanalen) uiteraard via het analoge board wat erbij zit maar ook aan de achterkant met jack aansluitingen.
Rocktron Intellifex uiteraard wel midi.
Rocktron velocity eindtrap.

Ik zoek een midi floorboard waarmee ik dus ook die 4 kanalen kan switchen, was bezig met een proel die dit kan maar verkoper heeft niet meer gereageerd :evil:
De behringer fc1010 kan 1 kanaal switchen en de fc200 van roland volgens mij 2. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, liefst met een floorboard maar ik heb begrepen dat er ook speciale kastjes voor zijn om kanalen via midi te switchen ?

Acajou
31 augustus 2005, 20:32
Okee dan meteen maar even verder gezocht op het internet (doe dat dan meteen lul) en ik zie eigenlijk nu al 1 andere optie:
De nobels mf2, iemand ervaring met dit floorboard ?
199 euro lijkt mij een okee prijs voor de mogelijkheden

http://www.nobels.com/oman/mf-2_ownersmanual.pdf

Hier moet ik toch zeker mee kunnen wat ik wil ?

Uiteraard zijn alle andere mogelijkheden welkom.

vester86
31 augustus 2005, 20:44
je kunt denk ik beter een Nobels MS-4 kopen, dat is een midi-switcher (dus aan te sturen met zo'n floorboard) die precies de 4 kanalen aan kan sturen die jij aan wil sturen

bluegate
31 augustus 2005, 20:46
Ik heb een MF-2 gehad en een MS-8, met beiden elektronische problemen
gehad.
Op zich zijn de mogelijkheden van de MF-2 & MS-8 heel goed.
Maar de betrouwbaarheid is niet super.

koentrend
1 september 2005, 11:04
Ik heb een Marshall Top TSL100 met 3 kanalen. Die stuurde ik met mijn Boss Gt-3 aan. Daartussen zat een Laney Babel Switch.
Dit is wat je zoekt. De Laney Babel Switch. Het is een midi controller 19inch 1unit. Het werkt fantastisch en is makkelijk programmeerbaar.

Wat ik jou adviseer is eerst te kijken of je FX Rocktron je versterker niet kan aansturen dus output footswitch op versterker naar input rocktron.
Als dit niet werkt dan heb je een midi controller nodig.

Sowiezo heb je een footcontroller nodig. De Behringer is een gunstige controller ik persoonlijk zou de FC200 van Roland kiezen.

Mocht je een midi controller moeten aanschaffen dan is mijn Babel Switch te koop, omdat mijn nieuwe fx ook mijn marshall kanalen kan aansturen en de LAney overbodig is. Succes



Ik heb de volgende set:

Carvin quad buizen preamp ZONDER midi maar wel elk kanaal te switchen (4 kanalen) uiteraard via het analoge board wat erbij zit maar ook aan de achterkant met jack aansluitingen.
Rocktron Intellifex uiteraard wel midi.
Rocktron velocity eindtrap.

Ik zoek een midi floorboard waarmee ik dus ook die 4 kanalen kan switchen, was bezig met een proel die dit kan maar verkoper heeft niet meer gereageerd :evil:
De behringer fc1010 kan 1 kanaal switchen en de fc200 van roland volgens mij 2. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, liefst met een floorboard maar ik heb begrepen dat er ook speciale kastjes voor zijn om kanalen via midi te switchen ?