PDA

View Full Version : Gibson 57 classic plus vraagje



Borisbecker
31 augustus 2005, 18:12
IK heb deze net in de brugpositie laten zetten van mijn epiphone les Paul custom. Maar wanneer ik clean speel klinkt dit vele malen zachter dan wanneer ik distorted speel terwijl bij mijn oude elementen dit minder is.Klopt of is er misschien iets niet goed gesoldeerd of weet ik wat.

Mafkees
31 augustus 2005, 19:01
volume van je clean harder zetten :-D

Malochia
31 augustus 2005, 19:09
IK heb deze net in de brugpositie laten zetten van mijn epiphone les Paul custom. Maar wanneer ik clean speel klinkt dit vele malen zachter dan wanneer ik distorted speel terwijl bij mijn oude elementen dit minder is.Klopt of is er misschien iets niet goed gesoldeerd of weet ik wat.

Dit kan sowieso niet aan de elementen liggen.
De elementen geven alleen signaal, de versterker en pedaaltje(s) maken het signaal/geluid clean of distorted.

Zal waarschijnlijk liggen aan de instellingen van je versterker of pedaaltje.

Ik heb trouwens dezelfde elementen (ook in een Epi), en zelf nog nooit last gehad van iets vergelijkbaars.

FruscianteFan
31 augustus 2005, 19:28
Ik zou denken dat je meer volume nodig hebt voor het signaal door de distortion gaat.
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb wel de ervaring dat bij clean, de volumeknop ook echt volume regelt, terwijl hij bij distortion meer de hoeveelheid distortion regelt.

Borisbecker
1 september 2005, 16:18
Nee maar bij mijn oude element deed was die verhouding niet zo krom met dezelfde instellingen.Maar ik heb een distortionpedaal dus als ik geluid van clean harder zet gaat distortion ook gelijk harder.Ik kan dan wel volume van mijn pedaal wat zachter zetten maar dan vind ik dat, dat dan een beetje ten koste gaat van de,tja hoe zal ik het noemen, attack van de distortion gaat.

Borisbecker
1 september 2005, 16:21
Nee maar bij mijn oude element deed was die verhouding niet zo krom met dezelfde instellingen.Maar ik heb een distortionpedaal dus als ik geluid van clean harder zet gaat distortion ook gelijk harder.Ik kan dan wel volume van mijn pedaal wat zachter zetten maar dan vind ik dat, dat dan een beetje ten koste gaat van de,tja hoe zal ik het noemen, attack van de distortion gaat.