PDA

View Full Version : Heavy Birthday



LaurentB
31 augustus 2005, 17:55
Als er nog iemand een verjaardagsliedje aan iemand wil opsturen...

http://www.em11.nl/geluiden/heavy_birthday.mp3

bluegate
31 augustus 2005, 21:54
:dance:

Hiep Hiep Hoera...! :-D

Noid
1 september 2005, 23:03
Leuk gedaan :D

Bl44t44p
3 september 2005, 13:55
Heel strak :-D

BassAgent
3 september 2005, 14:03
Hij is wel vet, maar had de drum even wat heftiger gemaakt :D

Harald
3 september 2005, 16:56
'Sleuk!

Moet ineens denken aan een track van Zappa op een mistery disc waar een agent (met heftig NY accent) komt klagen over de herrie. Dat zou hier eigenlijk nog achteraan moeten met eerst wat gebonk op de deur door het laatste akkoord heen.

Maarreh, ben je zelf jarig vandaag?

LaurentB
5 september 2005, 22:56
'Sleuk!

Moet ineens denken aan een track van Zappa op een mistery disc waar een agent (met heftig NY accent) komt klagen over de herrie. Dat zou hier eigenlijk nog achteraan moeten met eerst wat gebonk op de deur door het laatste akkoord heen.

Maarreh, ben je zelf jarig vandaag?

Nee, ik ben nog niet jarig, zal ik maar zeggen. Was gewoon een geintje tussendoor.

Basseytje
13 september 2005, 21:17
okj deze klinkt egt vet heb je hier ook tabs van of een guitarpro versie

LaurentB
14 september 2005, 18:07
okj deze klinkt egt vet heb je hier ook tabs van of een guitarpro versie

Eeh nee, ik heb dit gewoon improviserend ingespeeld. Dan zou ik mijn eigen solo moeten gaan uitzoeken.

Is er een specifieke passage die je wilt weten, of gewoon de hele solo?

Laurent

LaurentB
14 september 2005, 18:10
'Sleuk!

Moet ineens denken aan een track van Zappa op een mistery disc waar een agent (met heftig NY accent) komt klagen over de herrie. Dat zou hier eigenlijk nog achteraan moeten met eerst wat gebonk op de deur door het laatste akkoord heen.

Maarreh, ben je zelf jarig vandaag?

Of zoals op dat nummer van Allan Holdsworth waar je midden in de solo een WC doorgetrokken hoort worden en iemand (die blijkbaar van die WC af komt) ineens vraagt:

"What's that what you guys are playing? Jazz??? I HATE jazz!!"

Basseytje
15 september 2005, 23:14
okj deze klinkt egt vet heb je hier ook tabs van of een guitarpro versie

Eeh nee, ik heb dit gewoon improviserend ingespeeld. Dan zou ik mijn eigen solo moeten gaan uitzoeken.

Is er een specifieke passage die je wilt weten, of gewoon de hele solo?

Laurent

ik heb t gewoon over het begin de gewonen happy birthday versie alleen dan met distrotion

Sonno
16 september 2005, 13:07
Laat nog maar ff online staan, als er binnenkort een bekende jarig is stuur ik 'm op :D !

LaurentB
18 september 2005, 18:10
Laat nog maar ff online staan, als er binnenkort een bekende jarig is stuur ik 'm op :D !

Ja, hij blijft gewoon staan hoor. Ik ga op mijn site nog wel een aparte pagina maken voor dit soort aardigheidjes, maar deze mp3 staat er alvast gehost (alleen niet zichtbaar op de site), dus je kunt hem altijd downloaden.

Basseytje
18 september 2005, 18:12
kan iemand mij de acoorden ofzow vertellen edie in dit nummer aan het begin worden gespeeld of iig de tabs vam het begin maken

LaurentB
18 september 2005, 18:19
kan iemand mij de acoorden ofzow vertellen edie in dit nummer aan het begin worden gespeeld of iig de tabs vam het begin maken

De accoorden (per maat)

C, G, G, C, C(7), F, G, C.

Ik heb je net een privé-berichtje gestuurd, toevallig!

Ik zal eens even kijken of ik makkelijk tabs kan produceren. Ik kan wel noten schrijven maar heb nooit tabs gebruikt, eigenlijk.

LaurentB
18 september 2005, 19:15
kan iemand mij de acoorden ofzow vertellen edie in dit nummer aan het begin worden gespeeld of iig de tabs vam het begin maken

De accoorden (per maat)

C, G, G, C, C(7), F, G, C.

Ik heb je net een privé-berichtje gestuurd, toevallig!

Ik zal eens even kijken of ik makkelijk tabs kan produceren. Ik kan wel noten schrijven maar heb nooit tabs gebruikt, eigenlijk.

Nou, ik geloof dat dit hem is, de tab:

www.em11.nl/images/heavybirthday.jpg

Je moet hem wel even opslaan met de rechtermuisknop (Opslaan Als) en dan vanaf de computer openen met Paint of zo, want Internet Explorer geeft hem niet goed weer zie ik net.

Laurent

Harald
18 september 2005, 19:27
Hoi Laurent, misschien de moeite waard om powertab (of andere tabeditor naar keuze) te downloaden. Werkt waarschijnlijk sneller en ziet beter uit.

http://www.power-tab.net/downloads.php

Basseytje
18 september 2005, 19:44
heel erg bedankt laurent...

ik zal hem eens leren spelen

Basseytje
18 september 2005, 19:55
ik heb trouwens iets aan te merken de laaste noot de b12 moet een b13 zijn. en voor de rest bedankt

LaurentB
18 september 2005, 19:59
ik heb trouwens iets aan te merken de laaste noot de b12 moet een b13 zijn. en voor de rest bedankt

Oh ja, sh&^t!! Goed gezien. Klinkt anders wel erg modern... :o

Laurent

LaurentB
18 september 2005, 20:27
[quote=Basseytje]kan iemand mij de acoorden ofzow vertellen edie in dit nummer aan het begin worden gespeeld of iig de tabs vam het begin maken

De accoorden (per maat)

C, G, G, C, C(7), F, G, C.



Hier een powertabversie in HTML, heb ik dat ook eens geleerd (met dank aan Harald voor de tip, en Basseytje voor de correctie):

www.em11.nl/heavybirthday.html