PDA

View Full Version : Fender Lite ash



Cubensis
31 augustus 2005, 15:28
jezus, net bij feedback, ff wat stratjes en teles bespeeld, maar die Lite ash dingen, damn wat voelen die lekker, vrijwel echt de usa feel, zo goed als the real thing, de mexicaanse plankjes ernaast waren echt niets vergeleken bij die lite ash strat en tele, Seymour D pickups, en echt, heerlijke feel en sound, en ze kosten nog minder dan een mex nieuw volgens mij, echt een aanrader voor degenen die ernaar opzoek zijn, nog meer mensen ervaring met deze gitaartjes?

john.3001
31 augustus 2005, 15:48
Heb er laatst eentje getest (tele) en was ook erg onder de indruk. Persoonlijk vind ik die SD's die er in zitten niet echt lekker klinken, maar die kun je altijd weer verkopen.
Ik heb diezelfde dag een mexicaanse tele en een highway tele getest, maar moet eerlijk zeggen dat ik die mexicaan ook niet slecht vond (alleen moet je daar echt de tuners en elementen van veranderen - de nek vind ik persoonlijk erg lekker). De highway klonk het beste, maar speelde niet het lekkerst. Ook kan ik me niet helemaal in die matte finish vinden. Dus als we het hebben over 'bang for bucks' dan wint de light ash tele denk ik... die deed qua afwerking echt niet onder voor de highway

Mitch
31 augustus 2005, 15:59
Heb je zitten slapen de afgelopen weken ? :D
Pak de search er effe bij, in de diverse Tele-topics worden ze meermalen geroemd, o.a. door mij.

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 16:24
lite ash tele die ik had bespeeld was op zich heel erg netjes! ongeschuurde birdseye nek. Heel goed door fender op de doelgroep afgestemd. Maar die tele klonk absoluut niet als een tele (maar wel goed) en kwa feel bleef hij ook wat achter bij een tele deluxe. Maar of het 1000 euro prijsverschil is gerechtvaardigd??

maar als je naar een echte tele sound op zoek bent moet je absoluut geen lite ash nemen.

jorrit
31 augustus 2005, 17:24
k heb de tele bespeeld en vond hm erg lekker, mss niet "de" tele sound maar wel lekker. de bespeelbaarheid ook trouwens. en zoals al gezegd, pups dr uit, andere tele pups dr in en klaar... sd leveren wel weer wat op..

Raytheman
31 augustus 2005, 17:33
Hmmm, ik vind de lite ash toch zéker wel de tele-twang hebben maar smaken verschillen :lol:

olaf reijnders
31 augustus 2005, 17:38
Ik vind ze zowiezo erg 8-) eruit zien. Weet iemand of deze model (tele) ook linkshandig te leveren zijn?

Letsgo21
31 augustus 2005, 20:02
iemand al de lite ash strat bespeeld?

btw, die tele int zwart is echt wel 8-)

Neals
31 augustus 2005, 21:04
ik wil de Vintage White light ash! 8-)

Cubensis
31 augustus 2005, 21:09
iemand al de lite ash strat bespeeld?

btw, die tele int zwart is echt wel 8-)
ja ik :D (en de tele ook)

olaf reijnders
31 augustus 2005, 21:13
En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?

Cubensis
31 augustus 2005, 21:21
En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?
jaaaaaaaaaaa ;) (misschien even de eerste post van dit topic lezen? :P )

olaf reijnders
31 augustus 2005, 21:33
Ik vind ze zowiezo erg 8-) eruit zien. Weet iemand of deze model (tele) ook linkshandig te leveren zijn?

En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?

Cubensis
31 augustus 2005, 22:19
Ik vind ze zowiezo erg 8-) eruit zien. Weet iemand of deze model (tele) ook linkshandig te leveren zijn?

En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?
zeg dat dan, leer dan ook niet linkshandig spelen, je weet toch dat linkshandig niet te krijgen is, mark knopfler is ook een linkshandige rechtsspeler, die is ook aardig terecht gekomen dacht ik zo :D

maar neem aan dat t wel te krijgen is, gewoon ff de importeur bellen (nr kan je via fender site vinden denk ik, gewoon ff zoeken)

olaf reijnders
31 augustus 2005, 23:11
Mark Knopfler............slecht voorbeeld. :wink:

Orpheo
31 augustus 2005, 23:35
Mark Knopfler............slecht voorbeeld. :wink:

hoezo dat dan?? hij is imo een van de beste spelers op deze aardkloot. supergoeie EN herkenbare tone. hij is iig beter dan die rukker van een eric clapton....

Cubensis
1 september 2005, 00:39
Mark Knopfler............slecht voorbeeld. :wink:

hoezo dat dan?? hij is imo een van de beste spelers op deze aardkloot. supergoeie EN herkenbare tone. hij is iig beter dan die rukker van een eric clapton....

zonder clapton hadden jouw favo bands er niet geweest denk ik, Cream heeft zeker de basis gelegd voor de latere hardrock en metal

Orpheo
1 september 2005, 07:08
Mark Knopfler............slecht voorbeeld. :wink:

hoezo dat dan?? hij is imo een van de beste spelers op deze aardkloot. supergoeie EN herkenbare tone. hij is iig beter dan die rukker van een eric clapton....

zonder clapton hadden jouw favo bands er niet geweest denk ik, Cream heeft zeker de basis gelegd voor de latere hardrock en metal

moah.... neuh. ik denk eerder de yardbirds en daarna led zeppelin, en daaruit kwam, i.c.m. deep purple, black sabbath (beetje kort door de bocht).

maar cream komt niet in t verhaaltje voor....

Cubensis
1 september 2005, 10:50
dan nog, clapton zat ook bij the yardbirds
en zeppelin en sabbath zijn volgens mij even 'oud' (of sabbath zelfs 1 jaartje ouder, maar dat weet ik niet zeker) maar cream was nog daarvoor en maakte de weg bij de harde rock vrij voor het beukende en improviserende ;)

jorrit
1 september 2005, 10:51
zat clapton ook niet in de yardbirds???

damn was je me net vooor :)

Axelll
1 september 2005, 12:09
Ik heb de fender Lite Ahs strat (vintage white)

veel gitaren getest maar deze was voor mij toch de fijnste...
en het mooiste was dat hij nog onder me budget lach...(niet dat dat wat uitmaakt :razz: )

Dit is em

http://img126.imageshack.us/img126/7506/p10100784mb.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=p10100784mb.jpg)

Axelll
1 september 2005, 12:10
Ik heb de fender Lite Ahs strat (vintage white)

veel gitaren getest maar deze was voor mij toch de fijnste...
en het mooiste was dat hij nog onder me budget lach...(niet dat dat wat uitmaakt :razz: )

Dit is em

http://img126.imageshack.us/img126/7506/p10100784mb.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=p10100784mb.jpg)

strattie
1 september 2005, 13:39
wow bitch, that's fokkin' nice!

Letsgo21
1 september 2005, 13:59
Ik heb de fender Lite Ahs strat (vintage white)

veel gitaren getest maar deze was voor mij toch de fijnste...
en het mooiste was dat hij nog onder me budget lach...(niet dat dat wat uitmaakt :razz: )

Dit is em

http://img126.imageshack.us/img126/7506/p10100784mb.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=p10100784mb.jpg)


very nice indeed 8-)

Letsgo21
1 september 2005, 14:01
is de klank niet "scheller" dan bij andere strats??

kzou wel ns n voorbeeldje willen horen met die SD's 8-)

frekie
1 september 2005, 14:18
Nog even over linkshandig, je kan natuurlijk ook gewoon een rechtshandige Strat pakken en die omdraaien zoals HENDRIX :-D

olaf reijnders
1 september 2005, 14:20
Dat wil ik dus juist niet! :roll:

strattie
1 september 2005, 16:19
dan heb je een probleem :-D

Malochia
1 september 2005, 22:00
Ik heb de fender Lite Ahs strat (vintage white)

veel gitaren getest maar deze was voor mij toch de fijnste...
en het mooiste was dat hij nog onder me budget lach...(niet dat dat wat uitmaakt :razz: )

Dit is em

http://img126.imageshack.us/img126/7506/p10100784mb.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=p10100784mb.jpg)

Mooi ding hoor.
Maar, die volume-potmeter zit wel heel erg dicht bij de snaren, heb je daar geen last van?

vulvasonic
1 september 2005, 22:06
Mooi ding hoor.
Maar, die volume-potmeter zit wel heel erg dicht bij de snaren, heb je daar geen last van?

Dat is nou juist een van de mooie dingen van een strat!

Axelll
1 september 2005, 22:09
ik heb der geen last van...

maare hij zit wel erg los ga der morge ff langs...

(ik ga het niet zelf repareren ben bang dat ik het verkloot :wink: )

jorrit
2 september 2005, 10:13
Maar, die volume-potmeter zit wel heel erg dicht bij de snaren, heb je daar geen last van?

damn ooit wel eens een strat aangeraakt?

Satriani
2 september 2005, 10:33
Vette dingen man :-D
Zijn die dingen nou kwalitatief veel beter dan een london city strat met nieuwe elementen erin??

Mitch
2 september 2005, 13:02
Ik vind de body's van een stuk betere kwaliteit dan wat ik tot nu toe van LC heb gezien. Hals voelt ook wat steviger.

Mr.Bluesbreaker
2 september 2005, 13:37
Volumeknop dichtbij is imho een van de beste strat-kenmerken.
Met je pink van je rechterhand kun je dan prachtige volumewisselingen maken terwijl je speelt, wie heeft er nog een volumepedaal nodig.
Vioolachtige geluiden kun je er zelfs uithalen. (ik heb inderdaad veel naar Walter Trout geluisterd. :) ) Dat zou een Les Paul eigenlijk ook moeten hebben.

Malochia
2 september 2005, 13:37
Mooi ding hoor.
Maar, die volume-potmeter zit wel heel erg dicht bij de snaren, heb je daar geen last van?

Dat is nou juist een van de mooie dingen van een strat!



Maar, die volume-potmeter zit wel heel erg dicht bij de snaren, heb je daar geen last van?

damn ooit wel eens een strat aangeraakt?

Tuurlijk, maar deze lijkt er wel heeeel erg dichtbij te zitten.

Maar misschien is het wel gezichtsbedrog.

Letsgo21
2 september 2005, 14:38
Volumeknop dichtbij is imho een van de beste strat-kenmerken.
Met je pink van je rechterhand kun je dan prachtige volumewisselingen maken terwijl je speelt, wie heeft er nog een volumepedaal nodig.
Vioolachtige geluiden kun je er zelfs uithalen. (ik heb inderdaad veel naar Walter Trout geluisterd. :) ) Dat zou een Les Paul eigenlijk ook moeten hebben.

strat's rulezzzzzz :lol:

Cubensis
2 september 2005, 14:52
bijna goed :)
op beide woorden na :P