PDA

View Full Version : ibanez phasetone/pm7



deedee
31 augustus 2005, 15:07
Ik ben op zoek naar een redelijke phaser voor max. iets van 80-90 euro.
Zelf zat ik al te denken aan een ibanez pm-7 (en dan vanuit duitsland bestellen of marktplaats in de gaten houden). Maar laatst werd me een ibanez phase-tone aangeboden voor 65 euro.
De pm-7 is een stuk veelzijdiger, dat zie ik als een plus, maar als de phasetone een stuk betere sound heeft, dan ga ik toch voor de phasetone. Ook omdat ik die weer zou kunnen verkopen zonder verlies als ik dat zou willen. Het probleem is alleen dat ik die PM-7 nog nooit in nl te koop heb zien staan, dus ik kan die niet testen.
Welke raden jullie mij aan en kunnen jullie wat meer over deze phasers vertellen?

Mitch
31 augustus 2005, 16:05
De Phase tone is een stuk authentieker qua sound, mee de MXR Phase 90 sound, maar ietsje dikker als ik het me goed herinner. Uiteraard niet helemaal ruisvrij en dergelijke, maar goed: het is een mooi oud bakkie voor een redelijke prijs.
De PM7 is hier niet mee te vergelijken. Ik heb 'm en ben een groot fan, maar het is geen analoge phaser. De normale phase sound die je eruit kunt halen is zeker bruikbaar en instelbaar van subtiel tot vet, maar het is geen phaser voor de fijnproever.
Waar de PM7 echter in excelleert is de diversiteit aan geluiden. Beats, ploppen, ring mog-achtige geluiden: het kan allemaal. Ik heb het meerdere keren gezegd (check de search op PM7) maar ik vind de PM7 het meest freaky en veelzijdige massaproductie modulatie pedaal van dit moment. Check ook de Ibanez site, staan aardige soundfiles op.

Kortom: ze zijn niet te vergelijken :)

deedee
31 augustus 2005, 16:53
dat deze 2 phasers moeilijk te vergelijken waren was voor mij ook het probleem. Ik had de pm-7 in gedachte om zijn diversiteit (en om zijn freaky geluiden, had de soundfiles gehoord). Ik begin nu met een setje pedalen bij elkaar te sprokkelen, dus ben (nog) geen fijnproever. Maar ik dacht misschien is die phasetone zo overduidelijk veel beter in hetgeen waar ze uiteindelijk voor zijn gemaakt dat dat toch een betere keuze is. Maar is 65 euro een goede prijs voor een phasetone (niet in erg goede staat, technisch wel hoor, maar verder niet zo)?

phx
31 augustus 2005, 17:18
deedee, ga af op je gehoor. De verkopers zullen al snel trukjes uit de doos halen zoals: Retro, origineel en Rare om zo hun produkten duur te kunen verkopen.

Spul uit de jaren 60/70 hoeven NIET PERSE beter te klinken dan het nieuwgebakken spul van nu. Kijk maar naar mijn pedalboard, bestaat uit boutique pedaalkes as well as nieuwe pedalen.

Kortom: als het maar klinkt!



punt

deedee
31 augustus 2005, 17:22
zoals ik al zei, die pm-7 kan ik nergens in de buurt vinden.

robert-gitarist
31 augustus 2005, 18:15
Tsja ik heb een PM7 gehad...
en ik vind hem velenmaler beter klinken dan de PH7...En de PM7 is een stukje veelzijdiger.
Zelf heb ik een MXR Phase90 en een EH Small Stone Phaser...beide super tevreden mee...vooral de MXR...heerlijk diep phase geluidje...voor mij nog 1 van de beste.
Maar inderdaad ga gewoon eens beetje rondkijken,ook bij andere merken

Mitch
31 augustus 2005, 20:26
Ja, die PH7 begrijp ik sowieso niet. Geen diepte, geen snelheid.... een raadsel waarom Ibanez die tegelijkertijd met de PM7 uitbrengt. Maar goed.
De PM7 die ik heb heb ik ook uit Duitsland laten komen, ben bang dat er weinig anders opzit. Nederlandse winkels hebben wel de TS, CF, DE en soms de PH, maar zelden of nooit de PM. Jammer.
De PM7 is het goedkoopst te krijgen via eBay Duitsland. 68E excl. verzenden. Niet veel duurder dus dan de 2ehands Phase Tone en zeker als je net begint met een setje pedalen is de PM7 echt een superding.

robert-gitarist
1 september 2005, 00:11
hier in Deventer ligt nog een PM-7 te koop in nieuw staat.
Dacht 45/49 euro( 1 van die 2)
Ik heb hem uitgeprobeerd ff en ding is helemaal in orde.Ziet er netjes uit enzo :)

deedee
1 september 2005, 23:00
chill.
Kan je een linkje o.i.d. geven?

robert-gitarist
2 september 2005, 00:05
chill.
Kan je een linkje o.i.d. geven?

Uhh neej sorry,de site van die winkel bestaat nog niet..of althans,ze zijn er mee bezig maar is nog niet online enzo. sorry :(

deedee
2 september 2005, 00:29
is het een winkel waar hij verkocht wordt?
dan wil ik t zeker wel proberen. Heb je een telefoonnummer/adres?
of iig meer info? :-D

jozum
4 september 2005, 20:31
In Adam zijn er een paar winkels die ze op voorraad hebben. De goedkoopste (as always) vlg mij is Dirk Witte op de Vijzelstraat, E69,-

www.dirkwitte.nl