PDA

View Full Version : Satriani - Midnight



Satriani
31 augustus 2005, 13:02
Yooo

Ik wil mezelf geen beginner noemen, en het nummer is ook niet heel moeilijk. Alleen als ik tap emt mijn vingers krijg ik amper geluid uit m'n amp.

Waar kan dit aan liggen?

Ik speel over een vox valvetronix btw
Mzzl
Mike

Roy K.
31 augustus 2005, 13:13
Dat stuk dat je bedoelt is met clean geluid right?

Toeval wil dat ik ook bezig ben met tappen met clean geluid, en het grootste verschil met tappen op een distortiongeluid is dat als je met distortion speelt, je je vinger maar op de fret hoeft te leggen en je hoort al geluid. Met clean geluid is dat zeker niet zo, nu moet je echt aan het werk, je vingers op je fretboard rammen!! :zz: Anders hoor je idd amper wat...

Satriani
31 augustus 2005, 13:46
Jah makkelijker gezegd dan gedaan
Mijn vox ( 30 watt ) gaat aardig hard voor thuis en als ik em vol heb staan heb ik er nog een klote geluid.
Maja binnenkort de vox ad120 vt :-D , Hopen dat het dan wel gaat :razz:

Roy K.
31 augustus 2005, 19:56
Je zegt dat als je je versterker, die aardig hard kan, vol aan hebt staan je nog een klotegeluid hebt. Ik neem aan dat als je gewoon clean wat akkoorden aanslaat als je versterker vol aan staat dat je er wel geluid uit krijgt :D Wat doet jou precies denken dat je met een nieuwe versterker wel het gewentste geluid krijgt? Omdat ie nog harder kan?

Think again!

Je zult wat aan je taptechniek moeten doen... nog maar een keer:


...het grootste verschil met tappen op een distortiongeluid is dat als je met distortion speelt, je je vinger maar op de fret hoeft te leggen en je hoort al geluid. Met clean geluid is dat zeker niet zo, nu moet je echt aan het werk, je vingers op je fretboard rammen!! :zz: Anders hoor je idd amper wat...

WICKED
31 augustus 2005, 21:30
ja gewoon harder indrukken die hap, vraagt wat tijd, maar dat moet lukken! of anders je actie wat lager zetten.

Roy K.
1 september 2005, 16:03
ja gewoon harder indrukken die hap, vraagt wat tijd, maar dat moet lukken! of anders je actie wat lager zetten.

+1, dat wil ook wel helpen ja :cool:

sandman4justice
2 september 2005, 11:57
Een compressor wil ook wel eens helpen.

DivisionBell
2 september 2005, 12:17
Als je een lage actie hebt, en je zet de versterker op clean.. is er naar mijn inziens helemaal niets aan de hand - hoef je amper te 'rammen', alleen maar je vingers te laten vallen :)

- Eric -
10 september 2005, 23:59
hier een topic dat zou kunnen helpen, gaat over A day at the beach, maar is dus een vergelijkbare techniet :)

http://satrianiforum.com/index.php?showtopic=350

- Eric -
11 september 2005, 00:03
en het adres is http://satrianiforum.com/index.php?showtopic=350

Stitch
16 september 2005, 12:30
zowiezo humbuckers gebruiken natuurlijk, evt iets dichter bij de snaren zetten, brug hum eens proberen?

Satriani
16 september 2005, 13:18
Speel op een stratje, met een redelijk lage actie, er zitten alleen wel 09 snaren op. Miss dat het daar aan ligt.

En er is verdomme niks mis met mijn taptechniek :evil: :razz:
Ik hoor het wel maar veels te zacht.

Miss dat bijv 011 snaren zouden helpen?? Ook omdat ik veel srv achtige dingen speel moet ik dat nog gaan doen. Alleen geen zin om weer naar peter verspuy o.i.d te gaan om dat ding te laten afstellen.

Satriani
16 september 2005, 13:20
Kool forum eric :-D :-D
Fuck yeah 8-)

- Eric -
16 september 2005, 15:20
Kool forum eric :-D :-D
Fuck yeah 8-)

Thanks!
[forum promotie]wacht maar tot je het bootlegs forum ziet!!! Ik weet niet of je die Anaheim webcast hebt gezien, maar die kun je er zowel in audio als video downloaden... ook echt vette andere bootlegs :D [/forum promotie]

visi0n
16 september 2005, 17:59
gooi je drive channel een beetje open at clean .. en je hoeft niet echt te rammen op de snaren .. gewoon normaal erop drukken is genoeg, het is gewoon een feeling .. vooral dat laatste stukken wat ie tapped .. heb ik een tijdje over gedaan om het te begrijpen en spelen .. wat nu eigenlijk best simpel lijkt .. het nr is niet moeilijk maar ook niet makkelijk .. .. maar ik weet wel dat Joe em gewoon zo fokin nice speelt XD duh

GrtZ

visi0n
16 september 2005, 17:59
gooi je drive channel een beetje open at clean .. en je hoeft niet echt te rammen op de snaren .. gewoon normaal erop drukken is genoeg, het is gewoon een feeling .. vooral dat laatste stukken wat ie tapped .. heb ik een tijdje over gedaan om het te begrijpen en spelen .. wat nu eigenlijk best simpel lijkt .. het nr is niet moeilijk maar ook niet makkelijk .. .. maar ik weet wel dat Joe em gewoon zo fokin nice speelt XD duh

GrtZ

visi0n
16 september 2005, 18:00
gooi je drive channel een beetje open at clean .. en je hoeft niet echt te rammen op de snaren .. gewoon normaal erop drukken is genoeg, het is gewoon een feeling .. vooral dat laatste stukken wat ie tapped .. heb ik een tijdje over gedaan om het te begrijpen en spelen .. wat nu eigenlijk best simpel lijkt .. het nr is niet moeilijk maar ook niet makkelijk .. .. maar ik weet wel dat Joe em gewoon zo fokin nice speelt XD duh

GrtZ

Satriani
16 september 2005, 21:48
Yoo dude :-D

Nah het is opzich niet moelijk nee, qua snelheid en posities. maar heb nu wel gemerkt dat harder drukken helpt.

Roy K.
16 september 2005, 21:58
:roll: :dance: :dance: :dance:

Satriani
17 september 2005, 20:08
wheheh :-D

Butcher
27 september 2005, 08:02
Waarom gebruik je geen compressor?