PDA

View Full Version : iets te doen aan een te dikke hals squier strat?



rhcp_schipper
31 augustus 2005, 10:49
??????

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 10:50
kan ik hier iets aan doen, zoals een beetje eraf schuren. Maar ik wil GEEN nieuwe hals kopen! Dus als iemand iets weet!

fred dons
31 augustus 2005, 11:27
ja hoor je kunt je hals bijshapen

omdat 1 mm al een heel verschil kan uitmaken is het het veiligst als "beginner" om dit met schuurpapier te doen (er zijn speciale trekmessen voor maar dat is niet iets voor een 1e keer project)
je begint met 200 grit en werkt langzaam tot 400 grit

daarna zul je de neck wel moeten sealen met olie/was of lak

Neals
31 augustus 2005, 12:06
Èr vanuit gaan dat je toch een goedkope strat hebt zou ik toch een andere hals zoeken die wel fijn speelt.

Als je daarna nog eens een goede body zoekt (zijn wel lieden op dit forum die je er alles over kunnen vertellen) en op zoek gaat naar goede en degelijke electronica dan heb je EN je eerste zelfbouwgitaar, EN je hebt een gitaar welke een pak beter klinkt dan je squier.

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 12:14
Èr vanuit gaan dat je toch een goedkope strat hebt zou ik toch een andere hals zoeken die wel fijn speelt.

Als je daarna nog eens een goede body zoekt (zijn wel lieden op dit forum die je er alles over kunnen vertellen) en op zoek gaat naar goede en degelijke electronica dan heb je EN je eerste zelfbouwgitaar, EN je hebt een gitaar welke een pak beter klinkt dan je squier.

Ik heb niet de goedkoopste squier € 350.

Iron Maiden
31 augustus 2005, 19:45
Èr vanuit gaan dat je toch een goedkope strat hebt zou ik toch een andere hals zoeken die wel fijn speelt.

Als je daarna nog eens een goede body zoekt (zijn wel lieden op dit forum die je er alles over kunnen vertellen) en op zoek gaat naar goede en degelijke electronica dan heb je EN je eerste zelfbouwgitaar, EN je hebt een gitaar welke een pak beter klinkt dan je squier.

Dan kun je beter gewoon een nieuw gitaar kopen :wink:
Ik zou gewoon even naar een gitaarbouwer, of iemand anders die er verstand van heeft gaan, en vragen wat je kan doen, om de hals minder dik te maken.

FruscianteFan
31 augustus 2005, 19:52
Èr vanuit gaan dat je toch een goedkope strat hebt zou ik toch een andere hals zoeken die wel fijn speelt.

Als je daarna nog eens een goede body zoekt (zijn wel lieden op dit forum die je er alles over kunnen vertellen) en op zoek gaat naar goede en degelijke electronica dan heb je EN je eerste zelfbouwgitaar, EN je hebt een gitaar welke een pak beter klinkt dan je squier.

Ik heb niet de goedkoopste squier € 350.niet de goedkoopste, maar ook niet echt heel duur (hoewel ik het niet zo 1,2,3 neer kan tellen). 't Is trouwens heel persoonlijk, maar ik vraag me af hoe de hals te dik kan zijn :???:

Maar ik hou dan ook wel van dat honkbalknuppelachtige :)... is ook een van de punten die ik haat van mijn Jackson :P

Maar het lijkt me het makkelijkste om een slankere hals te zoeken (ruilen met de mijne? :D ), met of zonder nieuwe body ;)

no 1 hops
6 september 2005, 06:33
wil je nog wel even erop wijzen dat als je een slappe hals hebt en je hout weghaald het kan gebeuren dat je de hals op spanning niet meer recht krijgt met de halspen en misschien dat hij een backbow krijgt en je die ook niet weg krijgt.
houd de gitaar op spanning, leg hem met de rugkant van de body op een tafel houd de kop beet met je ene hand en trek in het midden van de hals met je andere hand de hals naar beneden terwijl je langs de hals kijkt.
wil hij flot buigen of blijft hij stram.
flot buigen, een weke hals en hij zal nog makkelijker buigen met minder hout.
gewoon uithuilen, inruilen en opnieuw beginnen.

mocht je werkelijk hout weg willen hallen dan kun je ook een stuk glas nemen en snij het een beetje hol.
hiermee heb je een soort van schaaf die je na je toe trekt.
probeer het eerst een op wat ander hout.
het is een handigheid maar werkt goed als je veel wilt weghalen.
anders is schuren toch de enige manier

Walternativo
6 september 2005, 07:34
ik zou dit zelf niet doen.
als er echt iets mis is, laat het dan fixen door een profi. Kost je wat, maar minder risiko.

FNaRK
6 september 2005, 13:44
Squier verbranden en een echte gitaar kopen met een hals die je wel lekker vindt spelen

:???:

vester86
7 september 2005, 14:23
gewoon lekker schuren, dat heb ik ook gedaan met mn vester en ben zelf wel tevreden over het resultaat

ik vind de hals er ook een stuk mooier uitzien nu, mooi blank hout, ipv vergeelde lak