PDA

View Full Version : Eeen goede phaser voor chili peppers sound!



rhcp_schipper
30 augustus 2005, 23:26
wat is een beetje een goed phaser pedaaltje voor een redelijke prijs, om een beetje de chili peppers/ frusciante na te doen (zeg maar)! Kan iemand mij hiermee helpen?

Mitch
31 augustus 2005, 00:08
Welke nummers doel je op dan ?

Mr.Bluesbreaker
31 augustus 2005, 01:15
Californiphasion bijvoorbeeld.

(gebruikt die gast een phaser? Ik heb hier een live dubbel album en laatst nog een 2 uur durend concert gezien, maar heb geen phaser gehoord :???: )

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 09:24
jij heeft wel zeker een phaser. Dat weet ik zeker. De mooger fooger 12 stage phaser!

DREAMMACHINE
31 augustus 2005, 09:28
....dan koop je die toch!...

( of gewoon een phase90 van mxr....)

phx
31 augustus 2005, 09:45
mooger... mmm.. kost een paar duiten... maar ja als je je held zijn gear wilt hebben moet je maar doorsparen he 8-)

Mitch
31 augustus 2005, 10:09
Sja, als je gewoon zijn uitrusting wil kopiëren hoef je niet een topic als dit te openen. Je kan wel vertellen wat -ie heeft (of ooit eens gebruikt heeft) maar zoals Mr. Bb al zei: live hoor ik 'm er niet mee.
Maar als je serieus geïnteresseerd bent: welke nummers heb je in je hoofd ?

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 10:12
Sja, als je gewoon zijn uitrusting wil kopiëren hoef je niet een topic als dit te openen. Je kan wel vertellen wat -ie heeft (of ooit eens gebruikt heeft) maar zoals Mr. Bb al zei: live hoor ik 'm er niet mee.
Maar als je serieus geïnteresseerd bent: welke nummers heb je in je hoofd ?

Ik zal het je eerlijk zeggen. John Frusciante is mijn idool, maar ik probeer hem echt niet te na te doen! Ik zoek eigenlijk gewoon een leuke phaser! Kan iemand me daarmee helpen????????

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 10:13
mooger... mmm.. kost een paar duiten... maar ja als je je held zijn gear wilt hebben moet je maar doorsparen he 8-)

Ja best wel jah.......als ik zoveel geld had zat ik hier niet :-D :-D :-D

Mitch
31 augustus 2005, 10:18
De twee klassiekers:
MXR Phase 90 (redelijk subtiel)
Electro Harmonix Small Stone (vet)

Beluister eerst deze twee iconen van phasing (zijn redelijk goed verkrijgbaar) en je bent al een hoop wijzer !

rhcp_schipper
31 augustus 2005, 10:22
De twee klassiekers:
MXR Phase 90 (redelijk subtiel)
Electro Harmonix Small Stone (vet)

Beluister eerst deze twee iconen van phasing (zijn redelijk goed verkrijgbaar) en je bent al een hoop wijzer !

Hier heb ik wat aan! bedankt Seymour Paul, ik zat zelf ook al een beetje aan de ehx small stone te denken!

duckman
31 augustus 2005, 11:29
De twee klassiekers:
MXR Phase 90 (redelijk subtiel)
Electro Harmonix Small Stone (vet)

Beluister eerst deze twee iconen van phasing (zijn redelijk goed verkrijgbaar) en je bent al een hoop wijzer !

+1, beide zijn klassiekers.

De klassieke phasers zijn 4 -8 stage, de moderne ( goed voor reggae) vaak 12 stage.

Als je toch phasers gaat testen, zet hem ook eens voor je distortion.
De nieuwe MXR EvH klinkt erg goed voor die prijsklasse.Is een phase 90 met script mod.

Andere goede phaser is de Carl MArtin two faze.
Check ook even vibe's (univibe,rotovibe)..

mazzel,
Arjan

Mitch
31 augustus 2005, 11:46
De CM gaat een beetje richting MXR maar net wat 'schoner', zoals de CM modulatie dat meestal heeft en hij heeft de luxe van twee schakelbare snelheden. Wel wat duurder en je ziet ze niet overal.
Op Pedalendag 2 hadden we een Phaser shootout en we kwamen tot de conclusie dat de EH het meest vertrouwd klinkt en een stuk vetter dan andere phasers. Da's niet altijd een voordeel.
Voor zowel de MXR als de EH geldt dat je ze niet goed kan veranderen qua mix. De MXR zou je soms wat meer wet signal laten geven, de EH soms wat minder, maar dat gaat dus niet echt. Beide zijn dus niet erg veelzijdig.