PDA

View Full Version : Dimarzio!



Orpheo
30 augustus 2005, 23:04
Zo, dit keer gaat het niet over:

welke pickup moet ik hebben? (daar ben ik over uit, muahahaha :cool: )

maar:

dimarzio heeft een vernieuwde site!! eentje die sneller laadt, en makkelijker werkt! iedere keer als je een nieuwe pickup wilde bekijken moet je terug, dropdown menuutje doorlopen...blabla, nee dit werkt stukken beter. je kan gelijk kiezen wat je hebben wilt (7string, humbucker, singlecoil etc etc) en dan bij hums (meest interessant voor mij) kan je kiezen tussen high/medium/vintage output, en dan houdt je nog eens t lijstje met pickups.

vond ik wel noemenswaardig om te melden :-D

bram123
30 augustus 2005, 23:06
was idd een ramp die website

Pegasus
30 augustus 2005, 23:34
Inderdaad een vooruitgang deze vernieuwde site. Vooral die pickup picker vind ik een goede vondst van Dimarzio.

Lord Abortion
31 augustus 2005, 11:38
Ik check het meteen uit!

Mitch
31 augustus 2005, 11:41
Ik was er laatst voor het eerst en was echt verbaasd over de belabberde layout. Iedere keer weer helemaal terug.....niet 'uit de tijd', maar gewoon puur slecht ingedeeld.

jorrit
31 augustus 2005, 11:57
Inderdaad een vooruitgang deze vernieuwde site. Vooral die pickup picker vind ik een goede vondst van Dimarzio.

heb je de site van seymour duncan al eens goed bekeken? tone wizzard oid. heet t daar al een tijdje.... maar wel goed dat dimarzio het ook eindelijk heeft...

maarten69
31 augustus 2005, 12:36
dude de oude/huidige ??? sit evan sd is pauper als de hel..

Orpheo
31 augustus 2005, 15:44
die van seymour duncan is wel leuk ofzo, die pickup picker, maar die van dimarzio is behulpzamer, meer varianten te klikken enzo. je kan daar nl ook je "te verhelpen probleem" aanklikken. ik heb zo ook de combi gevonden die ik hebben moet.

de x2n schijnt dus niet voor mijn LP goed te zijn, de superdistortion des te meer (dacht ik eigenlijk al) en de humbucker from hell is DE hum voor mij in de hals. de andere combi (die ik in een andere gitaar wil) is de x2n in de brug, en de virtual paf neck voor (duh) de nek.

maar goed.

ik vind dimarzio's site dus gewoon mooi, en de SD nu weer wat minder....

Orpheo
31 augustus 2005, 15:45
die van seymour duncan is wel leuk ofzo, die pickup picker, maar die van dimarzio is behulpzamer, meer varianten te klikken enzo. je kan daar nl ook je "te verhelpen probleem" aanklikken. ik heb zo ook de combi gevonden die ik hebben moet.

de x2n schijnt dus niet voor mijn LP goed te zijn, de superdistortion des te meer (dacht ik eigenlijk al) en de humbucker from hell is DE hum voor mij in de hals. de andere combi (die ik in een andere gitaar wil) is de x2n in de brug, en de virtual paf neck voor (duh) de nek.

maar goed.

ik vind dimarzio's site dus gewoon mooi, en de SD nu weer wat minder....

Speeddemon
31 augustus 2005, 19:09
nu we 't toch over DiMarzio's hebben,

wat lijkt je beter (in een Ibanez S540FM TTS, mahonie body, flame maple top, klinkt nu iets te modderig/creamy);
Air Norton Neck - Evolution Bridge
PAF Pro Neck - Evo Bridge
Air Norton Neck - Super Distortion Bridge
PAF Pro Neck - Super Distortion Bridge
PAF Pro Neck - Air Norton bridge?

De Air Norton en PAF Pro heb ik...

Orpheo
31 augustus 2005, 20:00
evo bridge met een paf classic kan

evo bridge virtual paf schijnt ook TOP te zijn. vullen elkaar redelijk aan

evo bridge evo neck (DUH :D )

Superdistortion brug, virtual paf neck

superdistortion brug, humbucker from hell in neck (is niet zoals de naam suggereert;t is een heel smoothe, zingende, glasachtige humbucker! geen x2n achtig ding)

dat zijn er een paar hoor. op de dimarziosite kan je dat imo heel mooi bekijken.

Speeddemon
31 augustus 2005, 21:28
maar probeer effe mee te nemen dat ik de Air Norton en PAF Pro al heb.
Dus als 't effe kan d'r maar 1 element extra bij (Evo bridge of Super Distortion bridge).

AART
31 augustus 2005, 21:32
PAF Pro in de brug air norton hals?

ik vond de PAF Pro altijd lekker allround in mijn baswood rg 750(in de rgt 3020 was ie minder).

Speeddemon
31 augustus 2005, 21:40
ben je niet bang dat de PAF Pro in de brug overstemd wordt door de Air Norton neck?

AART
31 augustus 2005, 21:50
mwa, dat weet ik dan niet, je hebt idd kans dat dat gebeurt ja..

misschien PAF Pro neck/PAF Pro hals dan :wink:

Orpheo
31 augustus 2005, 23:01
je hebt mahonie met mapletop he? ik zou dan voor de superdistortion gaan....in de brug dan. en de air norton in de hals.

ik ben geen fan van paf pro. ik weet t niet, ik vind ze karakterloos. vandaar....maar tja, thats just my 2 cents.

Speeddemon
31 augustus 2005, 23:58
en wat vind je beter aan de Super D. dan aan de Evo?

Nu liggen er nog de originele Ibanez QM1 en QM2 humbuckers in (en QMS1 singlecoil in 't midden).
Ik wil iets vets, maar met meer helderheid dan de originele, en harmonics moeten er makkelijk uitkomen. Vandaar sowieso die Air Norton...

Oh, en ik heb een FS-1 onderweg voor de middenpos. Gaat ie lekker Strat-achtig klinken in de 2e en 4e pos.?

Orpheo
1 september 2005, 00:18
en wat vind je beter aan de Super D. dan aan de Evo?

Nu liggen er nog de originele Ibanez QM1 en QM2 humbuckers in (en QMS1 singlecoil in 't midden).
Ik wil iets vets, maar met meer helderheid dan de originele, en harmonics moeten er makkelijk uitkomen. Vandaar sowieso die Air Norton...

Oh, en ik heb een FS-1 onderweg voor de middenpos. Gaat ie lekker Strat-achtig klinken in de 2e en 4e pos.?

de s.d. kan meer vintage klinken dan de evo, maar eigenlijk ook net zo hard brullen als de evo. de evo is moderner vind ik, maar desalnietemin zeer veelzijdig. ik ben echter meer fan van de s.d. in een les paul dan de evo. in een stratachtige gitaar met essen/elzen body met floyd rose zou ik er eerder wel een evo indoen. echt een goeie argumentatie heb ik niet.

de fs1 ken ik niet, maar imo is stratachtig juist in posities 1 3 en 5. niet 2 en 4. 2 en 4 zijn immers brug+mid en nek+mid in serie of parallel geschakeld (ik dacht serie). daarom onderdrukt dat ook enigzins de hum, en heb je een hogere output dan in 1, 3 of 5.

oh ja, nog een plus van de superdistortion: hoge(re) output dan de evo. nou ja...ach, je kan nooit een buil vallen aan de evo noch de s.d.

Speeddemon
1 september 2005, 01:16
het is dus ook niet voor in een Les Paul, maar in een 'strat-achtige' (ruime interpretatie) Ibanez.

Orpheo
1 september 2005, 07:05
het is dus ook niet voor in een Les Paul, maar in een 'strat-achtige' (ruime interpretatie) Ibanez.

t was toch een mahonie/maple gitaar.....of ben ik nu in de war...

Speeddemon
1 september 2005, 10:38
jawel, maar toch een sleek body, snelle hals, HSH config...niet echt Les Paul-ig dus...