PDA

View Full Version : Samen bassen



basvrouw
9 september 2002, 14:47
Mijn man heeft nu sinds enkele weken ook een basgitaar en we zijn al flink aan het oefenen. We vinden dat we het ook al best wel een beetje kunnen.

Ondertussen weten we hoe tabs werken en dat is wel heel erg fijn.

Ik doe vaak de baspartij en dan tokkelt mijn man de gitaarpartij, maar dat is soms moeilijk omdat we die andere twee snaren niet hebben...

Maar mijn vraag is: kennen jullie liedjes die geschikt zijn voor twee basgitaren?

basswasp
9 september 2002, 16:47
hmmm... als je al iets vindt, zal 't waarschijnlijk niet veel zijn...:sad:
Twee bassisten tegelijkertijd wordt niet vaak gebruikt omdat ze voornamelijk in elkaars frequentiegebied werken. Dit natuurlijk te ontwijken, maar gewoon je eigen spel kunnen spelen is natuurlijk wel het makkelijkste.

Verder nog succes met zoeken :smile:

AllodoX
9 september 2002, 17:03
mjah.. ik ken wel een paar nummers, maar daar kun je als beginnende bassist(e) niet echt aan beginnen.. daar moet je pas aan gaan denken als je een jaar of 6/7 speelt..

janie
9 september 2002, 17:11
contrabas of cellopartijen

Kitaarhiero
9 september 2002, 21:24
Op 2002-09-09 14:47, schreef basvrouw:
Mijn man heeft nu sinds enkele weken ook een basgitaar en we zijn al flink aan het oefenen. We vinden dat we het ook al best wel een beetje kunnen.

Ondertussen weten we hoe tabs werken en dat is wel heel erg fijn.

Ik doe vaak de baspartij en dan tokkelt mijn man de gitaarpartij, maar dat is soms moeilijk omdat we die andere twee snaren niet hebben...

Maar mijn vraag is: kennen jullie liedjes die geschikt zijn voor twee basgitaren?


Dancing in September (earth wind and fire), da's de enige waarvan ik op dit moment weet dat er een dubbele baspartij in zit... maar of het nou zo'n leuk nummer is...

basswasp
9 september 2002, 22:18
Op 2002-09-09 17:03, schreef AllodoX:
mjah.. ik ken wel een paar nummers, maar daar kun je als beginnende bassist(e) niet echt aan beginnen.. daar moet je pas aan gaan denken als je een jaar of 6/7 speelt..


Hmm... noem toch maar ff...:smile:

AllodoX
9 september 2002, 22:26
pak maar eens een random cd van victor wooten... :smile:

emielow
10 september 2002, 13:55
get on top! v/d peppers ook dubbele baspartij (sommige stukken)

basswasp
10 september 2002, 16:06
Get on Top? Da's dan alleen het tussenstuk of niet? Verder kan je ook nog de bassolo van Subterranean Homesick Blues proberen... maar da's niet bijzonder lang en interessant. Ook is de ene bas vervormd (BassBalls ofzo)

Moonchild
10 september 2002, 18:55
Op 2002-09-09 22:26, schreef AllodoX:
pak maar eens een random cd van victor wooten...


Ik wou net zeggen :grin:

bathmutz
13 september 2002, 16:18
victor wooten samen met stanley clarke: power fusion bass crunch time.

hij is gewoon te downloaden bij iMesh of kazaa ofzo, haal dan ook gelijk 18swung on van stanley!

BathmutZ

basswasp
13 september 2002, 20:03
En dan... Mark King met Jonas Hellborg - Saturday Live ofzo :grin: Yeah!

sash
13 september 2002, 20:05
Tis Roadkill of Alhambra, kan niet anders :grin:

Ic3gl0vE
14 september 2002, 21:42
lol@ sash :lol:

maaruhm... geef je man gewoon een gitaar ofzo :smile:

basswasp
15 september 2002, 00:20
Niet over gitaren lullen in 't basforum! :grin:

Componeer zelf wat muziek voor 2 bassen :smile:

rePUNKtative
15 september 2002, 10:45
een bass is toch een gitaar?? :smile:

basswasp
15 september 2002, 11:11
Een bas is een bas en een gitaar is een gitaar,
al lijken die dingen soms erg veel op elkaar! :grin:

de Vollyballende Bassist
15 september 2002, 14:43
"Boomerang" van Marcus Miller... hij was laatst nog op de publieke tv (wow, ik kan nog heel wat leren als ik 'm zo zie :grin:)

frenske
17 september 2002, 15:32
Wat dacht je om de helft van de noten door je man te laten spelen en de andere door jezelf. Lekker moeilijk in uptempo nummers! Of bijvoorbeeld speel Where's my mind van de Pixies, eentje speeltje de noten op de E-snaar en de andere op de A-snaar!

Hey, it's only a suggestion!

Waarom zouden jullie allebei bassen? What's next de The Kelly Family on BASS! Snel kinderen maken jullie twee!

FNaRK
19 september 2002, 08:54
Waarom zouden jullie allebei bassen? What's next de The Kelly Family on BASS! Snel kinderen maken jullie twee!
--------------------
NEEEEEEEEE, geen kinderen erbij, doe ons dat niet aan !! T'is al erg genoeg zo.

flearulez
19 september 2002, 19:39
damn fuck the kellys, maken die muziek????