PDA

View Full Version : Gibson SG / Epiphone G-400 nek geschroefd/gelijmd?



hanzeman
30 augustus 2005, 21:48
Al jaren is het Gibson SG model mijn favoriet. Helaas wat aan de dure kant. Nu maakt Epiphone redelijk uitziende kopieen. G-310, G-400, G-400 Custom, G-400 Deluxe en een SG Special. Bij Feedback kost de G-400 339 euro...

De hals van de G-310 en de Special is geschroefd, dus die vallen meteen af. De overige modellen van Epiphone hebben een gelijmde hals. Maar is bij de originele Gibson de hals en de body niet uit één stuk gemaakt? Of is die ook gelijmd?

Squier4ever
30 augustus 2005, 22:28
Gewoon gelijmd hoor.....

alleen werken ze da mooi weg

Walternativo
30 augustus 2005, 22:38
als je besluit tot het aanschaffen van een g-400 ziet je het goedkoopst bij feedback voor de echte winkels in nederland. Ook lekker dichtbij als je in de Randstad woont.

Ik ga ook een g-400 epi aanschaffen want het is een fucking gave gitaar. (Wel even uitgaand van een goed karma op het unieke stuk :))

hanzeman
30 augustus 2005, 22:55
ik was vandaag bij Feedback (kocht een Korg AX3000G) en de Cherry-rode Epiphone G400 die er hing zag er echt mooi uit. Alleen dus een gelijmde hals. Volgens mij hing er ook een Gibson Sg en daarvan liep de hals echt door in de body, zo te zien echt uit 1 stuk. Maar misschien vergis ik me en hadden ze het gewoon goed afgewerkt. Ik zal de volgende keer nog beter kijken... woon vlakbij.

Squier4ever
30 augustus 2005, 22:58
Toch ff beter kijke idd want zijn weldegelijk gelijmd....

bram123
30 augustus 2005, 23:00
hanzeman luister nou eens naar wat mensen zeggen. Zo'n gitaar + hals wordt niet uit een stuk gemaakt. niet bij de epi en niet bij gibson. een hals wordt in de body gelijmd. Wat nog wel kan verschillen is of de hals zelf uit meerdere aan elkaar gelijmde stukken is gemaakt.

hanzeman
30 augustus 2005, 23:10
oke oke oke... :razz:
Ik ga die Gibson nog wel eens even checken en meteen een stukje spelen op de Epiphone G400. Heb van Epi ook een western EJ-200 en die bevalt ook wel goed.

maarten69
31 augustus 2005, 00:32
ik zou een Gibson kopen :)





O, dat heb ik ook gedaan!

zjanke
31 augustus 2005, 08:10
als je besluit tot het aanschaffen van een g-400 ziet je het goedkoopst bij feedback voor de echte winkels in nederland. Ook lekker dichtbij als je in de Randstad woont.

Ik ga ook een g-400 epi aanschaffen want het is een fucking gave gitaar. (Wel even uitgaand van een goed karma op het unieke stuk :))

Fout, Tonika heeft hem voor 329, maar ik rijd er ook niet voor naar Groningen :razz:

hanzeman
31 augustus 2005, 20:13
ik zou een Gibson kopen :)





O, dat heb ik ook gedaan!

Mmm, ja dat is ook mijn droom, maar wel een dure droom... en als die ook gewoon een gelijmde hals hebben...

vester86
31 augustus 2005, 20:27
De hals van de G-310 en de Special is geschroefd, dus die vallen meteen af

Waarom eigenlijk???

ik heb 1 gitaar met gelijmde hals en 1 met geschroefde, en de geschroefde speelt fijner en klinkt beter/heeft meer sustain

Walternativo
31 augustus 2005, 20:50
als je besluit tot het aanschaffen van een g-400 ziet je het goedkoopst bij feedback voor de echte winkels in nederland. Ook lekker dichtbij als je in de Randstad woont.

Ik ga ook een g-400 epi aanschaffen want het is een fucking gave gitaar. (Wel even uitgaand van een goed karma op het unieke stuk :))

Fout, Tonika heeft hem voor 329, maar ik rijd er ook niet voor naar Groningen :razz:

lekker dan niet antwoorden in mijn topic waar ik dat VRAAG en wel bijdehand zijn hier.... ZUCHT.

Wormaap
31 augustus 2005, 22:44
als je besluit tot het aanschaffen van een g-400 ziet je het goedkoopst bij feedback voor de echte winkels in nederland. Ook lekker dichtbij als je in de Randstad woont.

Ik ga ook een g-400 epi aanschaffen want het is een fucking gave gitaar. (Wel even uitgaand van een goed karma op het unieke stuk :))

Fout, Tonika heeft hem voor 329, maar ik rijd er ook niet voor naar Groningen :razz:

lekker dan niet antwoorden in mijn topic waar ik dat VRAAG en wel bijdehand zijn hier.... ZUCHT.
Gast, doe eens even aardig ofzo, pfff. Niet iedereen leest elk topic of antwoordt erin, en ik zie echt geen reden waarom je zo vijandig moet reageren.

Walternativo
31 augustus 2005, 23:12
ik houd er niet van verbeterd te worden das alles.

Orpheo
31 augustus 2005, 23:33
ik houd er niet van verbeterd te worden das alles.

dan nog. dan kan je heus nog wel vriendelijk en normaal reageren. daarnaast; dit is een forum, dit is internet. je HOEFT niet te reageren hoor... :roll:

Walternativo
1 september 2005, 07:33
ik had m ook kunnen vertellen dat ie t ergens kon steken waar de zon niet scheen, of erger... laat me met rust man.

Orpheo
1 september 2005, 07:41
ik had m ook kunnen vertellen dat ie t ergens kon steken waar de zon niet scheen, of erger... laat me met rust man.

i rest my case. je hoeft niet (bot!) te reageren. je kan thuis bv ook even een plank stuk slaan, en met de hand die je niet naar de klote daarmee hebt geholpen, ff op t forum reageren en zeggen, sorry, ja, ik zat fout, kan ook.

edit: plank is in dit geval NIET gitaar oid. :razz:

zjanke
1 september 2005, 07:48
ik houd er niet van verbeterd te worden das alles.

Nou, dan reageer ik wel even. Als je niet verbeterd wilt worden, zorg er dan voor dat je zelf altijd gelijk hebt. Ga in ieder geval niet de wijsneus uithangen op een forum waar zoveel gepost wordt. Nee, ik had jouw draadje inderdaad niet gelezen en reageerde hier omdat Feedback niet altijd de goedkoopste is.

Succes met je leven verder, het zal behoorlijk zwaar worden met zo'n instelling :wink:

TIMBER
1 september 2005, 13:50
Succes met je leven verder, het zal behoorlijk zwaar worden met zo'n instelling :wink:

Neemt niet weg dat die Gibson echt niet uit 1 stuk is gemaakt.

Bobbel
1 september 2005, 14:18
Ik merk het verschil niet tussen gelijmd en geschroefd...

vester86
1 september 2005, 16:43
ik merk het verschil wel, maar de verschillen, zowel klankmatig als speelmatig zijn erg klein

maarten69
1 september 2005, 18:14
ik zou een Gibson kopen :)





O, dat heb ik ook gedaan!

Mmm, ja dat is ook mijn droom, maar wel een dure droom... en als die ook gewoon een gelijmde hals hebben...

zoon dure heb ik niet hoor t was een btje vals gepatser :)