PDA

View Full Version : Vibrato Super Reverb



rene kramer
30 augustus 2005, 20:43
Hoi,

ik heb een probleempje met mijn Super Reverb. De intensity van de vibrato werkt niet meer, speed (pulsen) werkt nog wel. Voorafgaand aan dit probleem hoorde ik wat vreemde geluiden die zich het beste laten omschrijven als het geluid van het zoeken van een zender op een buizenradio.
Het is een Super Reverb uit de jaren 60.
Tips waar te zoeken zijn welkom.
Groet,

René

nicoverduin
30 augustus 2005, 22:11
Hoi,

ik heb een probleempje met mijn Super Reverb. De intensity van de vibrato werkt niet meer, speed (pulsen) werkt nog wel. Voorafgaand aan dit probleem hoorde ik wat vreemde geluiden die zich het beste laten omschrijven als het geluid van het zoeken van een zender op een buizenradio.
Het is een Super Reverb uit de jaren 60.
Tips waar te zoeken zijn welkom.
Groet,

RenéAls het neon lampje knippert in de optokoppelaar, maar de de tremolo is niet te horen dan is het vrijwel zeker einde oefening van de LDR in de optooppelaar. Gebeurt wel vaken (zeer regelmatig eigenlijk :-D :-D ). Gewoon een nieuwe erin zetten.
Nico

rene kramer
31 augustus 2005, 08:26
Nico dank je wel voor de tip, ga er mee aan de gang.

Groet,

René




Hoi,

ik heb een probleempje met mijn Super Reverb. De intensity van de vibrato werkt niet meer, speed (pulsen) werkt nog wel. Voorafgaand aan dit probleem hoorde ik wat vreemde geluiden die zich het beste laten omschrijven als het geluid van het zoeken van een zender op een buizenradio.
Het is een Super Reverb uit de jaren 60.
Tips waar te zoeken zijn welkom.
Groet,

RenéAls het neon lampje knippert in de optokoppelaar, maar de de tremolo is niet te horen dan is het vrijwel zeker einde oefening van de LDR in de optooppelaar. Gebeurt wel vaken (zeer regelmatig eigenlijk :-D :-D ). Gewoon een nieuwe erin zetten.
Nico

nicoverduin
31 augustus 2005, 08:57
je hebt een pm

PeeVee
31 augustus 2005, 13:43
Je schrijft dat "speed / pulsen" nog wel werkt, ik neem dus aan dat het hard/zacht effect nog gewoon waarneembaar is maar dat je "de mate van" niet meer in kunt stellen (c.q. terug kunt regelen). Als je helemaal geen tremolo effect hebt dan zal het de LED/LDR coupler wel zijn ja, maar ik had juist de indruk dat het effect nog wel werkt maar dat je gewoon de intensiteit niet meer in kunt stellen... toch?

matto
31 augustus 2005, 14:43
Hoi,

ik heb een probleempje met mijn Super Reverb. De intensity van de vibrato werkt niet meer, speed (pulsen) werkt nog wel. Voorafgaand aan dit probleem hoorde ik wat vreemde geluiden die zich het beste laten omschrijven als het geluid van het zoeken van een zender op een buizenradio.
Het is een Super Reverb uit de jaren 60.
Tips waar te zoeken zijn welkom.
Groet,

René

heei alweer een :razz:

rene kramer
31 augustus 2005, 16:30
Je schrijft dat "speed / pulsen" nog wel werkt, ik neem dus aan dat het hard/zacht effect nog gewoon waarneembaar is maar dat je "de mate van" niet meer in kunt stellen (c.q. terug kunt regelen). Als je helemaal geen tremolo effect hebt dan zal het de LED/LDR coupler wel zijn ja, maar ik had juist de indruk dat het effect nog wel werkt maar dat je gewoon de intensiteit niet meer in kunt stellen... toch?

Ik hoor zachtjes tikken -zeg maar het pulserende geluid wat je hoort als je Vibrato inschakelt-. Het effect is niet tot nauwelijk waarneembaar en de intensiteit is niet meer in te stellen. Klopt dus wat je zegt. :cry:

nicoverduin
31 augustus 2005, 16:36
rotte ldr dus
Nico

rene kramer
17 september 2005, 20:27
rotte ldr dus
Nico

Nico, bleek toch wat anders te zijn.... Draadje los, geanalyseerd en gesoldeerd door door Jack en hij is weer voor de bakker. :-D :-D
Jack heeft overigens nog een mod toegeast waarbij het vibratokanaal wordt uitgeschakeld, dat geeft nog meer dynamiek aan de versterker. 8-)

nicoverduin
17 september 2005, 20:36
Tja,
Zoals ik jack al had gemaild....niet te voorzien....Dan schakelt ie die pot er zeker af....?
Gewoon bias tremolo inbouwen. Nooit geen LDR die meer stuk gaat (zit er niet meer in) en mooiere tremolo effect En de dynamiek is er zelfs ook nog bij.

Nico

matto
18 september 2005, 10:18
Gewoon bias tremolo inbouwen.
is dat veel werk?

nicoverduin
18 september 2005, 10:28
Gewoon bias tremolo inbouwen.
is dat veel werk?
Uurtje werk:
- oude tremolo schakeling eruit slopen
- een potmeter (intensity) vervangen
- paar nieuwe weerstanden
- paar nieuwe caps
- op bestaande print weer monteren
- Tremolo buis herbedraden
- BIAS opnieuw (iets kouder) afstellen
Klaar.

Verschil met oude schakeling is wel dat als er geen voetschakelaar in zit, doet de tremolo het. Dit itt de oude situatie.

Nico

Mr.Jay
18 september 2005, 10:45
Gewoon bias tremolo inbouwen. Nooit geen LDR die meer stuk gaat (zit er niet meer in) en mooiere tremolo effect En de dynamiek is er zelfs ook nog bij. Nico

Wel es in een podium/bandssituatie gebruikt Nico ?
Als je hard speelt op zo'n amp kun je niks met 'n biastremolo, klinkt voor geen meter en je krijgt heel vieze oversturing. Dus hou rekening met het gebruik van je amp. Als je clean blijft is het een v.d. mooiste tremolo's.
Er zijn ook mensen die er echt niks van moeten hebben dat de bias blijft schommelen.

JaY

nicoverduin
18 september 2005, 13:17
Gewoon bias tremolo inbouwen. Nooit geen LDR die meer stuk gaat (zit er niet meer in) en mooiere tremolo effect En de dynamiek is er zelfs ook nog bij. Nico

Wel es in een podium/bandssituatie gebruikt Nico ?

Heb ik geen last van :-D :-D :-D


[Als je hard speelt op zo'n amp kun je niks met 'n biastremolo, klinkt voor geen meter en je krijgt heel vieze oversturing.

heb ik ook geen last van. Krijg ik ruzie met de buren... :-D :-D :-D Maar dat kan ik me wel voorstellen hoor. Je schiet volgens mij nogal fors door in klasse B gebied. Compleet met crossover distortion.

Nico

Mr.Jay
18 september 2005, 18:33
Maar dat kan ik me wel voorstellen hoor. Je schiet volgens mij nogal fors door in klasse B gebied. Compleet met crossover distortion.
Nico

Dat bedoelde ik. Het is niet zomaar even aanbevelenswaardig, ligt eraan hoe je je amp gebruikt.
Ik gebruik de laatste jaren een goedkoop ibaneztankseriepedaaltje voor tremolo, ook zompig en smeuiig net als biastremolo, voordeel van een ledje voor tempo en grootste voordeel : dat het tone-suckingcircuit uit je fenderamp niet nodig is. Het effect wordt toch meestal maar sporadisch gebruikt.

JaY

nicoverduin
18 september 2005, 18:39
Maar dat kan ik me wel voorstellen hoor. Je schiet volgens mij nogal fors door in klasse B gebied. Compleet met crossover distortion.
Nico

Dat bedoelde ik. Het is niet zomaar even aanbevelenswaardig, ligt eraan hoe je je amp gebruikt.
Ik gebruik de laatste jaren een goedkoop ibaneztankseriepedaaltje voor tremolo, ook zompig en smeuiig net als biastremolo, voordeel van een ledje voor tempo en grootste voordeel : dat het tone-suckingcircuit uit je fenderamp niet nodig is. Het effect wordt toch meestal maar sporadisch gebruikt.

JaY
Eens :-D :-D :-D :-D :-D :-D