PDA

View Full Version : Vraag mbt distortion ?



Dude
30 augustus 2005, 20:25
Ik heb met mn band wat opname problemen !

Mijn gear is een JCM800 50watter met 1x12 inch, mijn pedalen setup Boss EQ, Tubescreamer, Wahwah.

Het probleem is het volgende, de andere gitarist heeft op de tape een veel mooier geluid terwijl hij over een ouwe goedkope fender transistorbak en een korg effectenbak speelt. In de bandsituatie een kut geluid.

Probleem met mijn setup is dat het geluid (ga het proberen te omschrijven) met slag gitaar erg stacato ? droog, niet vol maar erg dunnetjes en iel, op de tape komt. Geen mooie volle distortion maar die typische korte buizenstamp sound waar helaas op de tape weinig dynamiek inzit.......

Iemand een idee hoe ik een lekkere dikke distortion kan krijgen ? Met welk pedaal dus bedoel ik, mijn buget is niet heel groot maar een tientje of 8 a 9 kan dr wel van af..

iemand ?

Mr.Bluesbreaker
2 september 2005, 17:07
Misschien moet je het niet in een pedaal zoeken, maar in je versterker. Wat voor voorbuisjes heb je erin? Met andere types kun je je toon toch een redelijk ander karakter geven. Zijn je eindbuizen nog een beetje fris? Gebruik je een goede dikke speakerkabel? Speel je met een krassig (enkelspoels) element? Heb je dunne of oude snaren eropzitten?
Dat zijn allemaal van die zaken waar je ook naar kan kijken, wellicht een open deur en heb je dat al gedaan, maar toch.


Gisteren trouwens in Groningen nog een TS-808 re-issue uitgetest.
Veel lovende kritieken, maar ik vond het, zeker gezien de prijs, niet veel soeps. Met de toonknop helemaal dicht op de TS-808 kreeg ik pas een acceptabel geluid, en dan kun je dus niet meer varieren. Testgitaar was mijn PRS CE24 met HFS humbuckers amp was een Koch Twintone.

Die Vox Cooltron pedalen met voorbuis erin zijn wel erg lekker, alleen niet voor 80-90 euro te krijgen. Er staat wel een Mesa Bottlerocket buizenpedaal op gitaarmarkt. Persoonlijk ken ik het niet, maar met 2 ecc83's en mesa's reputatie op het overdrive gebied moet je daar toch iets redelijks uit kunnen halen lijkt me. Geen idee wat het moet kosten trouwens.

Mitch
2 september 2005, 20:26
Dude, ik weet niet hoe jullie aan het opnemen zijn (hoe duur je studiotijd dus is) maar als het echt goed moet op erg korte termijn kan ik evt. wel wat regelen voor je. PM anders effe.

Jerre
3 september 2005, 10:24
Als je normaalgezien wel een goed geluid hebt moet je dit ook kunnen opnemen.
Ik zou eerder de micro's eens 'ronddraaien' ipv andere apparatuur te gaan kopen.
Experimenteer wat met de placering van de mic.
Wat je kan doen is meerdere mic's gebruiken voor jouw amp.
Als je bass mist kan je ook de achterkant vd speaker mic-en.

Er zijn zoveel mogenlijkheden, gewoon wat proberen.

ateng
3 september 2005, 11:07
Mee eens.
Als je geluid normaal gesproken goed is maar heel iel klinkt met opnames dan ligt het aan de manier van opnemen. Niks veranderen aan je setup maar experimenteren met positie van microfoon, type microfoon en als laatste het afmixen.

tillens
3 september 2005, 11:51
Ik sluit me bij seymour aan. ik kan je evntueel ook wel helpen met gear of iets. welke studio zit je?

Mitch
3 september 2005, 17:08
Gezien de reactie snelheid waarschijnlijk in Hoogezand Sappemeer :D