PDA

View Full Version : Weer een cubase probleempje



jaywalker
30 augustus 2005, 20:04
Sinds ik mijn computer opnieuw geinstalleerd heb ik een probleem met cubase

Als ik een audio spoor toevoeg waar ik dus vanaf line in opneem. Dan zie ik geen groene balk branden als er signaal in dat spoor komt. Dit heb ik wel bij midi sporen. Er brand wel een groene balk bij dat recordmenutje die je met F2 aan en uit kan zetten.

Het geval is dat ik geen effecten (bv guitarrig) kan horen terwijl ik speel.
Met midi werkt dit allemaal wel.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

TOm

jaywalker
1 september 2005, 11:33
niemand? :(

bert k
1 september 2005, 13:15
Heb je bij het nieuwe spoor het monitorknopje aangezet?

bobby
1 september 2005, 23:48
Hoor je helemaal niks dan? en bij MIDI wel?

jaywalker
2 september 2005, 00:56
Ik hoor wel wat als je monitor knopje aanzet, maar bij het mixmenutje komt er op dat spoor geen signaal in . In het mixer menuutje zie je links wel groene balk branden (dat is de mixer van het opnemen van de input). Als ik over dat mixertje een effect gooi, hoor je dat niet realtime, maar wel bij het afspelen, dat is logisch.
Maar wat het dus niet doet, is het 2e mixertje (het afspeel mixertje). Die brandt niet, alleen als je al iets hebt opgenomen en dat dus afspeelt. Maar normaalgesproken kan je dat afspelen en opnemen tegelijk en dan kan je dus bijvoorbeeld ook guitarrig er overheen gooien.

tjuss

harrie-beton
2 september 2005, 09:35
Drie vragen


1. heeft het ooit wel gewerkt

2. heb je profi geluidskaart of een soundblaster

3e vraag durf ik niet

jaywalker
2 september 2005, 23:48
heeft het voor het opnieuw installeren wel gedaan. Toen had ik de geluidskaart (audigy 2 met gouden shit, prima kaart) pas als laatste geinstalleerd, nu als een van de eerste dingen.

tjuss