PDA

View Full Version : 7strings?



Noctiis
18 oktober 2001, 19:33
Hallo mensen. Ik ben een beetje aant kijke of ik een 7string leuk vind. Lijkt me wel leuk, nu ik een wat bredere muzieksmaak aan het ontwikkelen ben (vooral de Groovecore lijkt me leuk om te spelen), en ik ook in een nieuwe band in Utrecht ben gaan spelen.
Wat is een beetje een geschikt 7snaartje, liefst niet te duur? Denk zelf dat de Ibanez wel voldoet. Jullie meningen?
Ditmar, jij had toch een 7string? Wat zijn je ervaringen ermee?
Groeten, Niels

Ditmar
19 oktober 2001, 01:24
Hee gast, als je wat meer info over 7-strings wil moet je gewoon een keertje bellen of langskomen (ik woon in Utrecht, vandaar). Ik ken inmiddels de meeste types wel (en ook waar je ze kan krijgen) en de prijzen daarvan. Bel effe naar 06-52474541 ofzo (ik ga hier uiteraard niet m'n huisnummer geven he)..... oh ja, als je een band in utrecht hebt, oefen je waarschijnlijk in dB's, je moet er daar niet vanuit gaan dat je met die versterkers die in dB's staan een redelijk geluid met een 7-string kan krijgen, da's het nadeel.

anoniem
23 oktober 2001, 10:47
Hellow,

Het begint een beetje een hype te worden, niet? :smile:

In ieder geval heb ik begin dit jaar ook een 7-snarige gitaar gekocht. Ik wilde niet al te veel geld eraan besteden aangezien ik niet van plan was de 7-string als #1 gitaar te gaan gebruiken. Ik heb gekozen voor een Ibanez rg7421. Hij heeft geen tremolo maar daar heb ik bewust voor gekozen aangezien ik niet zo'n goede ervaringen met Floyd Rose in combinatie met 0.11 snaren heb maar dat terzijde. Momenteel wordt ie geloof ik onder de naam rg7321 in Korea gemaakt maar het blijven waarschijnlijk hele goede gitaren. Ik ben er uiterst tevreden mee, lekker geluid, makkelijk te bespelen en voor iets meer als 1000 piek krijg je een goed afgewerkte 7-string. Ohw ja, hij is alleen in het zwart te krijgen :smile:

Ditmar
23 oktober 2001, 20:38
Mwah.... ut is in de states al een paar jaar een hype, hier is het pas een half jaartje een hype. Maar dat boeit niet.

Hee Noctiis, wil je nou nog weten wat goeie zijn en wat niet ??? Ik ga hier echt niet elk model dat ik bespeeld heb reviewen ofzo...

Noctiis
24 oktober 2001, 19:40
Hey Ditmar!
Nee, ik ben een beetje afgestapt van het 7string idee. Heb uiteindelijk een nieuwe synthesizer gekocht, had ik meer nodig dan een nieuwe gitaar, hehe :smile:
Toch bedankt voor het aanbod!
Groeten, Niels

Ibanez
24 oktober 2001, 21:01
Synthesizer?? Je speelt toch gitaar?

Noctiis
25 oktober 2001, 11:46
Ik speel meer dan alleen gitaar... Ik drum ook nog eens en ga nu synthesizer spelen.
Tsja, je moet toch wat als je in een 2mansband speeld en alle intstrumenten zelf moet spelen, hehe :smile:

KoRnFreaK
26 oktober 2001, 20:17
lo ppl!
weet iemand misschien of de ibanez rg7321bk 7 strings ook goed is? Is 7 strings überhaupt wel handig?

KoRnFreaK
26 oktober 2001, 20:20
ohw ''annoniem'' k had jouw mssg nog niet gelezen.... hij is goed? k dan.... is hij er misschien niet in jewel blue?

Ditmar
26 oktober 2001, 22:35
Hee hallo, de 7321 kost ongeveer 1199,-, enne, het is best leuk om op 7-strings te spelen, maar verwacht wel een aanpassingsperiode van ongeveer een half jaar.

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 15:22
Aanpassingsperiode? wat bedoel je daarmee?
btw, hij kostte toch fl 1285,- tenminste, dat stond in de folder van ibanez...

signsofzodiac
29 oktober 2001, 19:20
Ik ben persoonlijk bepaald geen liefhebber van 7-strings. Nagenoeg NIEMAD gebruikt zo'n ding voor zijn volle potentieel. Alleen maar laag, lager laagst. Kan je net zo goed een 6-string in Bes stemmen. De meesten met een 7-string gebruiken de hoge e toch niet! En daar komt nog bij dat de meeste versterkers dat lage geweld niet aankunnen. Speakers crapping out en zo. De speakers kunnen de lage frequenties gewoon niet aan. Fabrikanten zijn nu eindelijk bezig versterkers af te stellen op sub-frequenties. En by the way: waarom hebben we nog bassisten? Maar goed, ieder het zijne... Greetzzz van een 6-string Ibanez-fanaat.

Ditmar
29 oktober 2001, 20:20
Ehm.....gast, je loopt achter. Versterkers kunnen het lage geluid heus wel aan, je moet alleen kijken wat voor versterker je neemt (je moet er dus wel rekening mee houden). Verder, een Ibanez 6-snaar in Bes stemmen kan nog vies tegenvallen (geloof me, de andere gitarist van m'n band doet dat), omdat die gitaren er qua pickups en hals niet op gemaakt zijn. Verder, ik weet niet wie jij hebt gezien met 7-strings, maar iedereen die ik ken en er eentje heeft, speelt elke snaar, elke fret van dat ding. Je hebt inderdaad een paar van die nu-metal bandjes (linkin park, crazy town, dry kill logic) die dat ding kut gebruiken, maar dat is echt niet de doorsnee 7-string gitarist. In Nederland worden 7-strings vooral door deathmetal bands gebruikt (Engorge, Detonation en nog een paar waarvan ik de naam vergeten ben) en die gasten kunnen echt wel spelen. En verder.....als je denkt dat die dingen toch alleen maar voor powerchords gebruikt worden, luister dan maar eens naar John Petrucci, Jimmy Bruno, Pat O'Brien, Tery Azagtoth etc etc etc

Ibanez
29 oktober 2001, 22:23
Ik ben ook blij met m'n 6 string ibanez. Het lijkt me wel een lache ding om mee te klooien maar echt spelen erop lijkt me niks.

Ditmar
30 oktober 2001, 14:20
Iedereen moet gewoon doen wat'ie leuk vindt, maar om nou andermans ideeen te gaan afzeiken omdat je het zelf niet leuk vindt..... neuh...

anoniem
30 oktober 2001, 14:33
7-string Crap Gitaristen:
Die gast van Limp Beschuit
Die gozer van Korn
Vul zelf aan met andere dudettes :smile:
(gebruiken de 7-string echt alleen maar voor dom, diep accoordenwerk)

Daarintegen, zoals al eerder iemand vermelde zijn er ook gitaristen die er wel degelijk iets extra's aan hebben. Zelf gebruik ik de lage B wel eens tijdens het soleren zodat mijn toonladder verder naar beneden wordt uitgebreid zonder daar een positie-shift voor te hoeven doen. Verder is het gewoon hartstikke leuk om ermee te spelen, het verschilt echt MAJOR van 6-string spelen. Een half jaar wennen is echt overdreven, als je een beetje gitarist bent heb je het na een uurtje of 20 wel door :smile:

Ditmar
30 oktober 2001, 14:41
Mwah.... voordat je nooit meer fouten maakt ??? Voordat je al je licks, riffs, toonladders en soleerstijlen hebt aangepast ??? Redelijk spelen op zo'n ding lukte me al na ongeveer een uurtje, maar voordat je het echt ziet als een 7-snaar en niet als een 6-snaar met een lage b duurt lang hoor

anoniem
30 oktober 2001, 17:12
Eeeehm, nooit meer fouten maken lukt mij nooit. Niet op 6 snaren maar ook niet op 7. Daarnaast kun je de 7-string gewoon zien als een 6-string met een lage B want meer is het eigenlijk niet. Het enige wat moeite heeft gekost zijn nummers die ik voorheen op 6-string met een dop-D stemming heb gespeeld. Hiervoor dien je op de 7-string even om te schakelen aangezien de vingerhoudingen iets afwijken. Voor de rest wijkt het niet zo ver af van een 6-string. Ik heb de meeste moeite gehad met het constant tellen van snaren :smile: Gaat wel voorbij na een paar uurtjes