PDA

View Full Version : Mijn tuner wat aanpassen



outside
30 augustus 2005, 17:18
Ik heb deze tuner:
http://www.nationalmusicsupply.com/ProductImages/guitars/acc/qt-1/qt-1.jpg

Ik wil deze een klein beetje aanpassen zodat ik die met de voet kan bedienen. De knoppen die er op zitten zijn rubberen knoppen die het bord aanraken als ik er op duw. Ik zou ipv de rubbere on/off switch (de meest rechtse switch) en echte footswitch willen zetten. Lukt dat met zoiets?: http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=33_43&products_id=689

Ik steek dan normaal gezien mijn gitaar in de input van de tuner en de versterker in de output. Ik zou willen dat als ik aan het stemmen ben, je niets hoort in de versterker. En als er een kabel in de input van de tuner steekt, de microfoon wordt uitgeschakeld (anders vangt die soms het singaal van de andere (bas)gitaar op). Hoe doe ik deze 2 dingen? Solderen is geen probleem.

Fumi SG
30 augustus 2005, 18:10
je zou ook een A/B boxje kunnen maken. Dan switch je tussen amp en tuner...

JoostBaksteen
30 augustus 2005, 21:34
Uiteraard kan dat...

Maar wat wil je? Wil je hem zo houden, of wil je er een echt pedaal van maken?

Als je er een echt pedaal van wilt maken kan je hem het beste in een ander chassis bouwen. Vervolgens die ledjes in het chassis maken en met een footswitch je tuner bypassen of niet. Dan kan je hem ook makkelijk met je 9V adapter voeden zodat je geen aan/uit knop nodig hebt. Maar dan ben je je display kwijt (die je toch niet kan zien als je op een donker podium staat).

Als je dat niet wilt kan je het beste doen wat Fumi SG suggereert. Maar dan zit je ook met een chassis waar zo'n footswitch in zit.

Die oplossingen zijn allemaal duurder, en IMO minder handig, dan een berhringer TU 100 tuner kopen. Ik weet niet of feedback ze al heeft onderhand, maar ze staan op de site voor 19euro. Met een duidelijk display voor als je op het podium staat. Dan ben je in 1 keer goed klaar, en heb je nog een handige tuner over voor je akoestische gitaar.

Fumi SG
30 augustus 2005, 21:37
jep, die Behringer ga ik waarschijnlijk ook halen. Voor dat geld kan je hem haast niet laten liggen! :-D Maar bouwen is sowieso leuker natuurlijk. :)

EpiCenturiesAWAy
30 augustus 2005, 21:47
jep, die Behringer ga ik waarschijnlijk ook halen. Voor dat geld kan je hem haast niet laten liggen! :-D Maar bouwen is sowieso leuker natuurlijk. :)

ALs het lukt :-D Daarom ga ik de behringer ook halen :)