PDA

View Full Version : Einde zomervakantie, meer cash, meer GAS...



Lock en Load
30 augustus 2005, 16:18
De zomervakantie is dus voorbij en ik heb niet stilgezeten maar gewerkt bij de AH. Meer dan sommige fulltimers die daar werken, en dus is mijn budget aardig omhooggegaan. Dus heb ik heb een RMC 3 en Boss SD-1 gekocht. Uit beiden krijg ik erg goede resultaten, JCM 800 model + SD-1 geeft me een lekkere scheur voor leads en van die '80 rock.

Ik zoek dus een buizenbak van 50 tot +-100 watt.
FX-loop
+-3 kanaals. clean, overdrive voor rock (Guns 'n Roses, Thin Lizzy) en high-gain. Het High gain kanaal moet kunnen gaan van moderne rock (Audioslave) naar een Metallica (Load/ReLoad) geluid naar een modern metal geluid zoals Killswitch Engage (The End Of Heartache album) en/of In Flames (Soundtrack To Your Escape). Ik vind het niet erg als de overdrive kanaal niet zwaar genoeg is, dan zet ik er mijn SD-1 of iets soortgelijks ervoor in hoop zo dan een goede overdrive te krijgen.

Of een 2 kanaals amp die het belangrijke veelzijdige high gain kanaal heeft met een BRUIKBAAR clean (warm, rond geluid). En dan een preamp in de FX return voor het overdrive rock geluid.

Ik gebruik een Mesa Rectifier 2x12 kast en ben niet van plan dat te veranderen.

Liefst MIDI-schakelbaar, maar een function switcher erbij is geen probleem.

Totaalprijs ongeveer €1200 maximaal. Maar ik heb een koper voor mijn Lin6 Duoverb (koper in Amerika) en daar krijg ik een mooie prijs voor. Dus als ik die verkoop is er nog meer uit te geven. Maar toch houd ik het liever rond de €1200.

Ik dacht aan een 2e hands ENGL Powerball of (2ehands?) Koch Powertone I/II (wat zijn de verschillen?). Weet iemand een plek in de buurt van Maastricht waar ik 1 liefst allebij kan testen?

Bedankt voor het lezen,

Martijn.

tillens
30 augustus 2005, 16:27
staat een powerball op gitaarmarkt. dus kijk daar ff.

Lock en Load
30 augustus 2005, 16:30
Ik weet het. 1 voor €1200, en 1 voor €1050. Maar waar in de buurt van Maastricht kan ik hem testen? De lokale gitaarboer had hem even, maar toen kende ik ENGL zijn reputatie nog niet :( En overigens is dat een erg #$%#@$ zaak, zelfs voor patch kabels en plectrums moet je wachten tot de volgende lading binnenkomt en dat wacht meestal een maand of twee... Dus kom ik daar echt nooit meer.

Raffel
30 augustus 2005, 16:35
tja je zit toch een beetje in een uithoek. In Eindhoven staat er genoeg van dat soort amps bij EMI (o.a.) en anders kun je het beste een keer naar Dld rijden, daar woon je toch niet ver vanaf.

Die PB die te koop staat is dezelfde als in mijn onderschrift overigens. (ja ik weet het... SPAM!)

BartL
30 augustus 2005, 16:38
Die van 1050 is van EVil Baby (Jan) van het forum. Woont in Belië...is iets minder dan een uur rijden vanuit maastricht. Ik heb zijn PB gezien en zag er nog perfect uit!

Lock en Load
30 augustus 2005, 16:39
Dld?

Waarom doe je hem weg Raffel?

Thanks, BartL.

EDIT:
Oh, ik zie het al in je webshots... :lol:

Chroxy
30 augustus 2005, 16:42
krijgt daan smith er geen meer binnen dan (ik neem aan dat je die zaak bedoelt.. die had voor de vakantie een powerball daar staan..?)

Fumi SG
30 augustus 2005, 16:44
Dld -> Duitsland :wink:

Raffel
30 augustus 2005, 16:46
Dld?

Waarom doe je hem weg Raffel?

Thanks, BartL.

EDIT:
Oh, ik zie het al in je webshots... :lol:

Idd, change 'o flavour :)

Chroxy
30 augustus 2005, 16:47
inderdaad.. in music store keulen (www.musicstorekoeln.de) hebben ze VEEL, zelf ben ik er nog nie geweest.. maar vrienden van me hebben daar hun ogen uitgekeken.. en vanuit maastricht is het een uurtje rijden, nog te doen dus..

Lock en Load
30 augustus 2005, 16:49
krijgt daan smith er geen meer binnen dan (ik neem aan dat je die zaak bedoelt.. die had voor de vakantie een powerball daar staan..?)

Een hele tijd. Ver voor de vakantie. Ergens in Februari had ie hem nog denk ik, ik ben een keer speciaal er naartoe gefietst om te kijken of het wel echt een powerball was. Ik had dus niet mijn eigen gitaar bij me (Viper 400) met EMG's. En omdat ze daar geen gitaar hebben die er ook maar op lijkt heb ik niet getest. Beetje spijt van...

Duitsland. OOOOO.

En welke "change 'o flavour" is dat dan?

Lock en Load
30 augustus 2005, 16:52
krijgt daan smith er geen meer binnen dan (ik neem aan dat je die zaak bedoelt.. die had voor de vakantie een powerball daar staan..?)

Een hele tijd. Ver voor de vakantie. Ergens in Februari had ie hem nog denk ik, ik ben een keer speciaal er naartoe gefietst om te kijken of het wel echt een powerball was. Ik had dus niet mijn eigen gitaar bij me (Viper 400) met EMG's. En omdat ze daar geen gitaar hebben die er ook maar op lijkt heb ik niet getest. Beetje spijt van...

Duitsland. OOOOO.

En welke "change 'o flavour" is dat dan?

Raffel
30 augustus 2005, 16:54
van Engl naar Mesa. Mijn hart heeft uiteindelijk denk ik altijd wel bij Mesa gelegen. Ik vind de voicing gewoon lekker.

Wormaap
30 augustus 2005, 18:04
Daan Smit is inderdaad niet echt de beste zaak, zeg maar. Wel leuk om met de beheerders over oude meuk te praten enzo, maar daar houdt het ook vrij snel op, want nieuw spul hebben ze niet/nauwelijks :/ Plus natuurlijk dat alles overpriced is.

robzilla
30 augustus 2005, 18:24
ff offtopic, hoe bevalt de RMC3?

fhensen
30 augustus 2005, 19:49
Walker Music Supplies in Brunssum.

Rien (de eigenaar) kun je lekker mee onderhandelen. Heeft altijd gewerkt bij mij.

Frank

Orpheo
30 augustus 2005, 23:11
@ topicstarter:

ik had dezelfde eisen als jij, en ik kwam uit bij ashdown amps. ze zijn spotgoedkoop, met redelijk goeie fx loop, hij pakt pedalen lekker goed op, luistert goed naar je spel, hij is echt onvergeefelijk; ieder foutje hooooor je. hij is heel dynamisch, en een heel lekkere sound.

je hebt je clean, warm, zingend, licht, en draai je treble open, bass eruit, een heel sprankelend clean (maar mijn reverb is om een een of andere manier kapot....moe tik nog ff naar kijken, maar ik gebruik t toch nooit)

en OD is ook heel veelzijdig, van thin lizzy tot metallica zeg maar.

draai je op je cleane kanaal daar de gain open, HE! thin lizzy!!

en draai je je gain kanaal open, (HIGH gain!) he! metallica, en heftiger werk.

en hij is niet al te duur. zoek ff goed, en je hebt m al voor 650 of minder.

edit: ashdown fallen angel bedoel ik. tis 60 watt.

Lock en Load
30 augustus 2005, 23:30
ff offtopic, hoe bevalt de RMC3?

Ik heb die ene gekocht die op Gitaarmarkt stond voor €195 :razz: Was jij die andere koper? Zo ja, sorry dat ik hem voor je neus weggekaapt hebt. De verkoper zei dat hij 2 RMC 3's had en daarom deze wegdeed. De elektronica doet het volgens hem nog 100% goed. Alleen de achterplaat is ver#$@kt. Zit velcro op, een of andere stikker is bezig het plaatje met de serial number eraf te halen... ach jah. Misschien dat ik ooit eens naar vd Haar ga om een nieuw plaatje te laten maken en de elektronica te checken.

Het is mijn eerste wah( :o, dus ook meteen mijn laatste ). Ik moest even rommelen met de pots en nadat ik wat van de geluiden uit de manual had geprobeerd (de smooth & sweet was me net te smooth) en wat aanpassingen in die settings te maken heb ik vandaag toch een zeer lekker wah geluid (IMO, voor wat die waard is hè). Morgen ga ik nog wat met de DIP switches proberen. Ik heb nu 2 en 3 aan, met 4, 5 en 6 had ik teveel bas. Dat is er nu uit. Maar nu heb ik net iets te weinig bass frequentie naar mijn smaak. Eerst de DIP switches uitproberen (bijvoorbeeld door 2,3 en 6 of 7 aan te zetten) en anders de LOW en diens Fine Tune aanpassen.

Ik had dus totaal geen wah gevoel. Maar nu ik er iets van 2 à 3 uur mee heb gespeeld (alleen maar in verschillende pentatonische ladders gespeeld, JCM 800 model op Duoverb, klonk heel lekker. Later mijn RMC 3 eruit gelust en mijn SD-1 erin voor Emerald van Thin Lizzy en mijn dag kon niet meer stuk :razz: ). Het wah gevoel begint te komen zeg maar.

robzilla
31 augustus 2005, 08:17
ff offtopic, hoe bevalt de RMC3?

Ik heb die ene gekocht die op Gitaarmarkt stond voor €195 :razz: Was jij die andere koper? Zo ja, sorry dat ik hem voor je neus weggekaapt hebt. De verkoper zei dat hij 2 RMC 3's had en daarom deze wegdeed. De elektronica doet het volgens hem nog 100% goed. Alleen de achterplaat is ver#$@kt. Zit velcro op, een of andere stikker is bezig het plaatje met de serial number eraf te halen... ach jah. Misschien dat ik ooit eens naar vd Haar ga om een nieuw plaatje te laten maken en de elektronica te checken.

Het is mijn eerste wah( :o, dus ook meteen mijn laatste ). Ik moest even rommelen met de pots en nadat ik wat van de geluiden uit de manual had geprobeerd (de smooth & sweet was me net te smooth) en wat aanpassingen in die settings te maken heb ik vandaag toch een zeer lekker wah geluid (IMO, voor wat die waard is hè). Morgen ga ik nog wat met de DIP switches proberen. Ik heb nu 2 en 3 aan, met 4, 5 en 6 had ik teveel bas. Dat is er nu uit. Maar nu heb ik net iets te weinig bass frequentie naar mijn smaak. Eerst de DIP switches uitproberen (bijvoorbeeld door 2,3 en 6 of 7 aan te zetten) en anders de LOW en diens Fine Tune aanpassen.

Ik had dus totaal geen wah gevoel. Maar nu ik er iets van 2 à 3 uur mee heb gespeeld (alleen maar in verschillende pentatonische ladders gespeeld, JCM 800 model op Duoverb, klonk heel lekker. Later mijn RMC 3 eruit gelust en mijn SD-1 erin voor Emerald van Thin Lizzy en mijn dag kon niet meer stuk :razz: ). Het wah gevoel begint te komen zeg maar.

Klote, ik zoek er echt 1 :wink:

Had die op gitaarmarkt niet gezien.. :-(

Naja, ik blijf rustig wachten. Veel plezier ermee, klinkt goed!

robzilla
31 augustus 2005, 08:25
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/2953471.html?return=eJxLtDK0qs60MrAutrI0s1IqTk0sSs 6w1ofQegUZBfYVObaGainFttnlqsaOQb7OqsZOJflApiGQkQMk HM2NLEDMEiCzKrMAxKwAMkF0JYTOL84EMozUCmwNlaxrAatTIN c%3D&df=1

is dit die jij gekocht hebt?

Lock en Load
31 augustus 2005, 08:29
Jah, van die Niels gast. Alleen had ik zijn advertentie gezien op Gitaarmarkt.

cosmos
31 augustus 2005, 09:26
@Robzilla: ik kan je een RMC2 ook van harte aanbevelen hoor! Afhankelijk van je setup, maar omdat ik alles vast heb op mijn board, vind ik dat veel praktischer dan elke keer de onderkant eraf moeten halen.

robzilla
31 augustus 2005, 15:31
@Robzilla: ik kan je een RMC2 ook van harte aanbevelen hoor! Afhankelijk van je setup, maar omdat ik alles vast heb op mijn board, vind ik dat veel praktischer dan elke keer de onderkant eraf moeten halen.

Wat zijn dan de klank verschillen precies tussen de RMC2 en de 3?

Sorry voor het hijacken van je topic.. :wink:

Lock en Load
31 augustus 2005, 16:44
Maakt niet (veel uit).

Hmm, er staat een Savage SE te koop voor €1500 + interface. Ik moet nodig naar Beyers eens ENGL's gaan testen (Savage SE, 120 en Powerball) met mijn eigen gitaar en cab.

Lock en Load
1 september 2005, 15:25
@ topicstarter:

ik had dezelfde eisen als jij, en ik kwam uit bij ashdown amps. ze zijn spotgoedkoop, met redelijk goeie fx loop, hij pakt pedalen lekker goed op, luistert goed naar je spel, hij is echt onvergeefelijk; ieder foutje hooooor je. hij is heel dynamisch, en een heel lekkere sound.

je hebt je clean, warm, zingend, licht, en draai je treble open, bass eruit, een heel sprankelend clean (maar mijn reverb is om een een of andere manier kapot....moe tik nog ff naar kijken, maar ik gebruik t toch nooit)

en OD is ook heel veelzijdig, van thin lizzy tot metallica zeg maar.

draai je op je cleane kanaal daar de gain open, HE! thin lizzy!!

en draai je je gain kanaal open, (HIGH gain!) he! metallica, en heftiger werk.

en hij is niet al te duur. zoek ff goed, en je hebt m al voor 650 of minder.

edit: ashdown fallen angel bedoel ik. tis 60 watt.

Sorry, ik had jouw post over het hoofd gezien :oops:

Wat ik zoek is dus een versterker met redelijke clean (ik kon al een "goede" clean krijgen uit een H&K Attax combo op gitaarles, dus echt kieskeurig ben ik niet als het op clean geluiden komt). De distortion kanal(en) (1 voor rock, 1 voor high gain, of 1 voor allebij), moet(en) wel veelzijdig zijn. Het ene moment moet er dus zo'n brute In Flames of Killswitch Engage geluid uitkomen en het andere moment (na de knoppen om te gooien natuurlijk) een goed rock geluid (Thin Lizzy, Guns N' Roses). Powertone II, Powerball(?), Ashdown Fallen Angel 60. Is Jukebox in Boekel misschien de zaak die deze amps heeft staan?

Ik zal eens bellen naar Walker Music Supplies.

guhlenn
2 september 2005, 10:29
he als je naar walkers belt, zeg dasn gelijk even dat je JJ buizen wil omdat ie warmer klinken en vraag gelijk even naar "deutsche grundlichkeit"... plan nisk anders die dag...

Lock en Load
2 september 2005, 13:29
he als je naar walkers belt, zeg dasn gelijk even dat je JJ buizen wil omdat ie warmer klinken en vraag gelijk even naar "deutsche grundlichkeit"... plan nisk anders die dag...

Lol. Is die gast nou pro of contra JJ buizen?

hmm, volgende week zaterdag wordt het dan dan ik eens langsga. Heb ik de hele dag vrij en vraag naar die "deutsche grundlichkeit" :lol:

guhlenn
2 september 2005, 14:23
daar ga je vanzelf achter komen...

Maar even serieus, die gast heeft een erg sterke mening maar hij heeft ook verstand van zaken (voor zover ik dat kan inschatten) en een uitgbreide collectie!m altijd de moeite waard

elmark
9 september 2005, 11:24
wil je Engl's checken bij jou in de buurt dan pak je auto of trein naar Reijnen in Roermond, goede service en hebben er een aantal op voorraad. Bel anders even van te voren, ze hebben ook een website.

Daan Smit is echt een zaak waar je weinig aan service kunt verwachten, niet echt een zaak om een dure amp te kopen, je mag al blij zijn als ze kabels of plectrums op voorraad hebben! Oh btw, je hebt je PP2 bij mij aangeschaft :wink: lol

Of ga lekker op een zaterdagmorgen/middag naar Beyers, en maak je keuze! :D

ik speel zelf ook op een Engl Powerball head + 4x12 std. cab in combi met tc gforce en gibson les paul studio. in kleine jc's en grote podia, 't doet dingen!

Lock en Load
9 september 2005, 15:52
wil je Engl's checken bij jou in de buurt dan pak je auto of trein naar Reijnen in Roermond, goede service en hebben er een aantal op voorraad. Bel anders even van te voren, ze hebben ook een website.

Daan Smit is echt een zaak waar je weinig aan service kunt verwachten, niet echt een zaak om een dure amp te kopen, je mag al blij zijn als ze kabels of plectrums op voorraad hebben! Oh btw, je hebt je PP2 bij mij aangeschaft :wink: lol

Of ga lekker op een zaterdagmorgen/middag naar Beyers, en maak je keuze! :D

ik speel zelf ook op een Engl Powerball head + 4x12 std. cab in combi met tc gforce en gibson les paul studio. in kleine jc's en grote podia, 't doet dingen!

Dat van kabels heb ik gemerkt. Gewoon te zielig voor woorden is dat. Ik laat me in de herfstvakantie eens naar Beyers rijden, dan heb ik het geld van de zomervakantie ook wel binnen.