PDA

View Full Version : laag=weg



Wouter1973
30 augustus 2005, 12:54
Hallo! Wegens overlijden van mijn Vesta Fire distortion heb ik noodgedwongen een andere distortion aangeschaft. Het is de alom bekende Boss Ds-1 geworden (de Japanse wel te verstaan), maar ik ben eigenlijk niet onder de indruk. Met name de lage tonen lijken compleet foetsie zodra je de tone-knop niet helemaal naar links hebt staan. Is dat typisch voor Boss? Andere volgorde van pedalen lijkt weinig uit te maken. Voor de volledigheid in chronologische volgorde mijn meest gebruikte opstelling: Hohner TE Custom tele, Korg stemapparaat, Ds-1, OD-2R, Delay, AW-2 en dan de versterker in (Dynacord Eminent 1 buizen uit 1963, 2 x 12" Roy cabinet). De versterker heeft van zichzelf zeer veel laag en hoog. Clean signaal is goed, maar met DS-1 aan blijft daar dus niks van over.

Speeddemon
30 augustus 2005, 14:21
dat is een gekend probleem met de DS-1. Er bestaat wel een mod voor (waarschijnlijk input condensator vervangen met een grotere), maar die weet ik niet precies.

fullorder
30 augustus 2005, 15:17
heeft robert keeley geen mooie mod voor de ds-1?

Kim Wilson
30 augustus 2005, 15:23
Ik heb de Proco RAT, die heeft het niet. Is niet echt een hi-gain pedaal, ik weet niet of de DS-1 dat wel is, want die ken ik niet.

Dat probleem met het verlies van het laag heb ik ook met de Bluesdriver van Boss. Zijn hier meer mensen met die ervaring?

Jerre
30 augustus 2005, 15:33
Het kan ook gewoon zijn dat die pedalen zo ontworpen zijn, maw dus om niet met een brullende bas te spelen.
Dus als jij dat wel wilt zul je iets anders moeten zoeken.

Wil je in de zelfde lijn blijven, probeer dan eens de DS-2 van Boss.
Eigenlijk het zelfde pedaal, alleen geen verlies van bass en ook geen verlies van volume. (wat ook wel eens voorkomt bij de DS-1)

Speeddemon
30 augustus 2005, 17:46
Ik heb de Proco RAT, die heeft het niet. Is niet echt een hi-gain pedaal, ik weet niet of de DS-1 dat wel is, want die ken ik niet.

Dat probleem met het verlies van het laag heb ik ook met de Bluesdriver van Boss. Zijn hier meer mensen met die ervaring?
nee, ik vind m'n BD-2 behoorlijk lineair, maar met een neiging naar 't scherpe. (hoog/mid toegevoegd ipv laag weggehaald)