PDA

View Full Version : pod XT live + poweamp en marshall 4x12 (wow wat een geluid)



wimmeltje
30 augustus 2005, 11:22
gisteravond wat in de oefenruimte zitten spelen met mijn pod XT live, VHT 2502 poweramp met een marshall 4x12 speakerkast. Dit was echt een super geluidje. Niet alle sounds zijn bruikbaar maar ik heb er een paar leuke tussen gevonden. Een lekkere clean die ook met mijn gitaren (lespauls + EMG's) clean klinkt. Verder een lekkere crunch en lead tone. De wah gebruik ik niet uit de pod maar nog steeds mijn oude vertrouwde RMC. ik vind de wah in de pod niet lekker klinken. Misschien heb ik deze niet goed afgesteld. Later toen de drummer bassist en zanger er waren heb ik deze setup getest in band situatie. De eerste indruk was niet echt goed. Kwam niet lekker door de mix heen en klonk allemaal wat donker. misschien doordat de bas erbij kwam. Ik heb toen de settings een beetje aangepast en mijn sound was nu bijna perfect. Super vet geluid waar ik alleen maar over had kunnen dromen met een pod. Ik verwachtte geen buizen geluid maar dit komt erg dicht in de buurt. Dit heeft misschien ook te maken met de eindtrap die erbij hangt. Al met al ben ik er erg blij mee. Mijn conclusie is dus dat als je een POD xt live goed tweaked, hij een voldoende scoord in band situaties. Deze week krijg ik een boss GT8 te leen en mag ik deze even aan de tand voelen. Ik ben erg benieuwd hoe deze reageerd op een buizen eindtrap en 4x12 kast erbij. Ik heb de GT6 met een peavey 50/50 met een vht 1x12 speakerkast gehoord en klonk erg goed.ik wil de GT8 nog testen met mijn poweramp en speakerkast in de oefenruimte. Als deze nu voor mij beter klinkt wil ik die gaan gebruiken in de oefenruimte en af en toe bij een klein optreden. Even ter info de muziek die wij spelen: Powerman5000, Soulwax, Rage against the machine, Faith no More, Presidents of the USA, Peter Pan Speedrock, Motorhead, Metallica. enz.

Zoals je ziet wat stevig werk allemaal. Wat zijn jullie bevindingen van een GT8 tegenover een pod xt live? Ik moet zeggen dat ik voor de prijs erg tevreden ben over de pod XT live. Een minpunt vind ik alleen dat het tweaken van je presets op de pod xt live niet zo makkelijk gaat. Met de computersoftware die erbij zit gaat het een stuk makkelijker en overzichtelijker. Presets editten doe ik nu via een laptop met software. Dat werkt erg goed en kan een hoop sounds opslaan op de compter en later nog naar de Xt live dumpen op een preset. Ben hier wel erg van gecharmeerd dat het allemaal met de computer is editten de presets, namen ed. Wil ik even snel iets veranderen aan een preset op de xt live gaat die wat moeilijker. heb het idee dat dit op een boss makkelijker gaat alleen de eerste keer programmeren zal wat moeilijker gaan denk ik en niet zo snel als bij de xt live. Dit door de computer software die erbij zit.

Laat eens horen wat jullie ervaringen zijn met de Xt live of GT8. Dit gaat zowel over sounds, editting, opslaan van je sounds. Midi dump naar extern apparaat of zoals de pod via usb naar je hdd.

Groetjes.

wimmeltje.