PDA

View Full Version : Super Reverb : ideale settings



markieray
30 augustus 2005, 10:03
Graag had ik geweten hoe jullie je Fender Super Reverb instellen (volume, bass, mid, treb, reverb, ...) ?

Ik heb een 1967 Super Reverb (blackface :) ) en speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9. Hierdoor gaat de amp meer dan luid genoeg maar heb ik nauwelijks natuurlijke oversturing (ik speel voornamelijk blues). Die moet ik dan noodzakelijkerwijze halen uit een TS(-kloon), maar is niet zo mooi als de natuurlijke oversturing van de amp/lampen/speakers. Als ik me niet vergis, zou bvb. een Vibro King veel sneller oversturen wat ikzelf heel mooi klinken vind (bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?

Ik wil hem dus graag - zonder de hulp van pedaaltjes - op het "randje" (lichte crunch) instellen en - belangrijk - dit op een aanvaardbaar volume. Ik heb gemerkt dat ik het volume op 10 kan zetten (!) met alle tone controls op 0 en dan heel voorzichtig de bass (in eesret instantie) en nadien de mids en treble kan opschroeven. Daardoor krijg ik een heel crunchy/overdrive geluid. Blijkbaar fungeert de bass knob (en mogelijks de andere tone controls) dan als volume ... ?? Naar ik meen zouden de meeste SR-gebruikers ook maar heel weinig bass en treb gebruiken ?

Kortom : wat zijn jullie favoriete settings op een Super Reverb ? Hoe stel ik zo'n amp best in voor een crunchy / bluesy geluid ? :???:

:amp:

Alvast bedankt ! :wink:

nicoverduin
30 augustus 2005, 10:46
Graag had ik geweten hoe jullie je Fender Super Reverb instellen (volume, bass, mid, treb, reverb, ...) ?

Ik heb een 1967 Super Reverb (blackface :) ) en speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9. Hierdoor gaat de amp meer dan luid genoeg maar heb ik nauwelijks natuurlijke oversturing (ik speel voornamelijk blues). Die moet ik dan noodzakelijkerwijze halen uit een TS(-kloon), maar is niet zo mooi als de natuurlijke oversturing van de amp/lampen/speakers. Als ik me niet vergis, zou bvb. een Vibro King veel sneller oversturen wat ikzelf heel mooi klinken vind (bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?

Ik wil hem dus graag - zonder de hulp van pedaaltjes - op het "randje" (lichte crunch) instellen en - belangrijk - dit op een aanvaardbaar volume. Ik heb gemerkt dat ik het volume op 10 kan zetten (!) met alle tone controls op 0 en dan heel voorzichtig de bass (in eesret instantie) en nadien de mids en treble kan opschroeven. Daardoor krijg ik een heel crunchy/overdrive geluid. Blijkbaar fungeert de bass knob (en mogelijks de andere tone controls) dan als volume ... ?? Naar ik meen zouden de meeste SR-gebruikers ook maar heel weinig bass en treb gebruiken ?

Kortom : wat zijn jullie favoriete settings op een Super Reverb ? Hoe stel ik zo'n amp best in voor een crunchy / bluesy geluid ? :???:

:amp:

Alvast bedankt ! :wink:
Een toonregeling is niet meer dan een volume regelaar voor bepaald frequentie gebieden. Vandaar het idee dat je denkt dat het volume geregeld wordt door de toonregeleing. Je knijpt namelijk frequenties af.

Maar een SR op kamervolume en met crunch zou alleen kunnen met een master volume en die zijn nou ook niet echt geweldig. Je zou eigenlijk dus een kleinere versterker moeten zoeken.

Nico

PeeVee
30 augustus 2005, 12:48
speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9.

Hoi Mark... Hmmm... da's apart... Ik zit met bas zo rond de 3, net iets erboven, zeker niet boven vier. Het "regelgebied" zit vaak tussen 2.5 en 4 en ik zou daar zeker niet boven gaan; gaat modderen op hoge volumes. Middle heb ik vaak rond de 5 of 6 en treble rond de 4 a 5 afhankelijk van de gitaar. Bright heb ik UIT maar sinds kort met Gretsch met Filtertrons een heel subtiel 47 pF bright-capje met weerstandje voor ietsjes tophoog erbij. Het (mooie) opbreken zit 'm vaak in het midden dus ik zou als ik jou was bas en treble wat lager houden, middle op 5 en dan je volume wat hoger, dan gaat ie wel grommen hoor. Vreemd dat je treble zo hoog hebt staan... Wat voor speakers zitten erin?

Mr.Jay
30 augustus 2005, 13:10
[quote="markieray"]Ik heb een 1967 Super Reverb (blackface :) ) en speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9. Hierdoor gaat de amp meer dan luid genoeg maar heb ik nauwelijks natuurlijke oversturing (ik speel voornamelijk blues).

Bij een SR ( en vele andere fenders ) is het magische volume rond de 5 om lekker te klinken. Als je dat nergens kunt heb je gewoon de foute amp. Zet er dan wat vóór zou ik zeggen, gitaarkoffer, flightcase, plexischotje o.i.d.

>Als ik me niet vergis, zou bvb. een Vibro King veel sneller oversturen wat ikzelf heel mooi klinken vind

Onzin ! een VK is juist een stugge, lang cleane bak, lang niet zo;n mooie toon als ene BfSR.

(bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?
Die zal iets eerder opbreken omdat daar een kleine OT ingezet is.


>Ik wil hem dus graag - zonder de hulp van pedaaltjes - op het "randje" (lichte crunch) instellen en - belangrijk - dit op een aanvaardbaar volume.

HELAASSSssssssss

>Naar ik meen zouden de meeste SR-gebruikers ook maar heel weinig bass en treb gebruiken ?

ligt eraan wat JIJ wil horen en welke gitaar jij gebruikt en welke speakers er in de SR zitten > allemaal van belang zijnde faktoren, dus een kantenklaar antwoord op je vraag is er niet.

>Kortom : wat zijn jullie favoriete settings op een Super Reverb ? Hoe stel ik zo'n amp best in voor een crunchy / bluesy geluid ? :???:

Opendraaien dat ding ! Is toch geen watjesamp of wel ?

JaY

Ché
30 augustus 2005, 14:26
ik heb sinds kort een SR van ergens rond '73, heb nog niet veel tijd gehad (exames) om hem te testen maar tot nu toe is mijn favo setting:

voor clean
Volume: 4
Bass: 5
mid: 6
treble: 5
bright switch: ON

of voor drive
Volume: 5-6
Bass: 3
mid: 7
treble: 6-7
bright switch: OFF

ik moet er veel treble inzetten omdat de amp anders wat te dof klinkt, maar ik denk dat dat ofwel aan de speakers (oxford) of aan die choc drop caps ligt? zodra ik tijd heb ga ik hem eens laten nazien

als je veel drive wilt raad ik je aan die mid knop open te draaien, dan begint hij toch behoorlijk te grommen.
je pickups van je gitaar wat hoger zetten kan ook helpen...

en verder zoals hierboven al vermeld...volume MOET je gewoon opendraaien! onder 4 neem je best een andere amp :)

quote jay: "(bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?
Die zal iets eerder opbreken omdat daar een kleine OT ingezet is."

wat is een OT? :oops:

greetz

Ché
30 augustus 2005, 14:29
vergeten te vermelden dat ik met strat erop speel :)

markieray
30 augustus 2005, 14:36
@ PeeVee : thanks PeeVee, hiermee ben ik al een pak wijzer :) Een beetje achtergrondinfo bij bepaalde settings is altijd mooi meegenomen. :)

De speakers zijn naar jullie normen wellicht niks bijzonders hoor : het zijn de originele CTS Alnico's die zoals we weten wat dozig/middy klinken. Heb er al aan gedacht er twee Emi's of Jensens in te plaatsen. Iemand nog suggesties ?

Voor het overige speel ik meestal en liefst met strats (no mods) door de SR, al gebruik ik soms ook een 335.

@ Mr. Jay : Vergis je niet, ik ben absoluut een SR man, 't is enkel de kwestie hem wat te leren gebruiken / doseren. Ik speel enkel met bas en drums in de band en heb dus wel een amp met "ballen" (voldoende bottom end en grote spreiding) nodig.

Ik heb 'm net laten "stemmen" bij iemand, die heeft 'm veel warmer gebiast (van 24 ma naar 35 ma ... heb ik dat goed ?), een gz32 gelijkrichter erin gezet en 12ax7 (JJ's) ipv 12at7 (die erin zaten). Hij klinkt als een stuk beter (warmer) nu maar erg crunchen doet ie toch nog niet. Ik wil je best geloven als je zegt dat het magische volume rond de 5 ligt. Is alvast een goed idee om er iets voor te plaatsen, zal ik eens moeten proberen ... al vind ik het geen zicht om zo'n amp achter een flightcase te plaatsen. Tja, en voor de rest zal je wel gelijk hebben zeker : gewoon opendraaien die bak ... tot spijt wie het benijdt. :-D

Andere suggesties (voor sneller openbrekjen) waaraan ik had gedacht :
- 1 speaker loskoppelen (voor snellere speaker distortion)
- quasi-triode ipv pentode schakeling op eindbuizen
- 6L6WGC ipv 6L6GC power tubes
- andere (kleinere) output transformer (cfr. Vibro King)
- andere speakers (Jensen, Emi, Celestion)

Is dit wat volgens jullie of eerder onzin ? :???:

markieray
30 augustus 2005, 14:38
@ PeeVee : thanks PeeVee, hiermee ben ik al een pak wijzer :) Een beetje achtergrondinfo bij bepaalde settings is altijd mooi meegenomen. :)

De speakers zijn naar jullie normen wellicht niks bijzonders hoor : het zijn de originele CTS Alnico's die zoals we weten wat dozig/middy klinken. Heb er al aan gedacht er twee Emi's of Jensens in te plaatsen. Iemand nog suggesties ?

Voor het overige speel ik meestal en liefst met strats (no mods) door de SR, al gebruik ik soms ook een 335.

@ Mr. Jay : Vergis je niet, ik ben absoluut een SR man, 't is enkel de kwestie hem wat te leren gebruiken / doseren. Ik speel enkel met bas en drums in de band en heb dus wel een amp met "ballen" (voldoende bottom end en grote spreiding) nodig.

Ik heb 'm net laten "stemmen" bij iemand, die heeft 'm veel warmer gebiast (van 24 ma naar 35 ma ... heb ik dat goed ?), een gz32 gelijkrichter erin gezet en 12ax7 (JJ's) ipv 12at7 (die erin zaten). Hij klinkt als een stuk beter (warmer) nu maar erg crunchen doet ie toch nog niet. Ik wil je best geloven als je zegt dat het magische volume rond de 5 ligt. Is alvast een goed idee om er iets voor te plaatsen, zal ik eens moeten proberen ... al vind ik het geen zicht om zo'n amp achter een flightcase te plaatsen. Tja, en voor de rest zal je wel gelijk hebben zeker : gewoon opendraaien die bak ... tot spijt wie het benijdt. :-D

Andere suggesties (voor sneller openbreken) waaraan ik had gedacht :

- 1 speaker loskoppelen (voor snellere speaker distortion) (kan ik dat zomaar ?)
- quasi-triode ipv pentode schakeling op eindbuizen (geen idee ...)
- 6L6WGC ipv 6L6GC power tubes (of is dit maar een peulschil ?)
- andere (kleinere) output transformer (cfr. Vibro King) maar klinkt ie dan nog goed ?
- andere speakers (Jensen, Emi, Celestion) maar welke ?

Is dit wat volgens jullie of eerder onzin ? :???:

Bouke
30 augustus 2005, 14:43
Mijn SR settings varieren nog wel eens een beetje, maar over het algemeen:

- Bass tussen 2-4
- Treble rond de 6-7
- Mid 6
- Volume afhankelijk van de ruimte en daar pas ik dan ook weer een beetje de toneregeling op aan. Voor volumes tot 3/4 gebuik ik wat pedaaltjes voor de grom. Tegenwoordig jaag ik met de GE7 van Boss de input wat op stang en als het nodig is komt er ook nog een vleugje Barber LTD bij. Moet ik nog meer gain voor bepaalde nummers, gebruik in een Barber DD. Maar, het liefst voor de juiste nummers de SR op standje 5 oid. Dan ben je klaar.

Ik speel op Tele en Ibanez Artcore en beiden vereiden wel een iets andere setting, maar klinken allebei goed op de SR. (De Iba heeft nu een P90 in de neck en een vintage crunch HB in de brug).

Groets,

Bouke

Mr.Jay
30 augustus 2005, 15:27
De speakers zijn naar jullie normen wellicht niks bijzonders hoor : het zijn de originele CTS Alnico's die zoals we weten wat dozig/middy klinken. Heb er al aan gedacht er twee Emi's of Jensens in te plaatsen. Iemand nog suggesties ?

4*EMI blue alnico erin en hij cruncht eerder.


Voor het overige speel ik meestal en liefst met strats (no mods) door de SR, al gebruik ik soms ook een 335.

es335 moet toch geen problemen geven,. die cruncht op zo;n SR al bijna vanzelf.


Ik speel enkel met bas en drums in de band en heb dus wel een amp met "ballen" (voldoende bottom end en grote spreiding) nodig.

zonder voldoende vol. zijn die ballen er ook niet


Ik heb 'm net laten "stemmen"
staat ie nu netjes in E ?


bij iemand, die heeft 'm veel warmer gebiast (van 24 ma naar 35 ma ... heb ik dat goed ?), een gz32 gelijkrichter erin gezet en 12ax7 (JJ's) ipv 12at7 (die erin zaten).

??? > een 5U4 trekt meer stroom > is die PT ( als hjet tenminste een echte Blackface is ) NIET voor gemaakt.
12AX7 > waar ? in de P.I. ? dát is wel een leuk trucje om iets eerder verzadiging te krijgen, met het nadeel als je HARD moet je sneller een fuzzy geluidje krijgt.



Is alvast een goed idee om er iets voor te plaatsen, zal ik eens moeten proberen ... al vind ik het geen zicht om zo'n amp achter een flightcase te plaatsen.

Da's mijn beste idee, ik heb jaren met een mooi doorzichtig plexischotje voor de amp gespeeld, gaat prima en je kunt em flink opendraaien.


Andere suggesties (voor sneller openbrekjen) waaraan ik had gedacht : - 1 speaker loskoppelen (voor snellere speaker distortion)

Als je eerder van je CTS afwil moet je dát doen ja.


- quasi-triode ipv pentode schakeling op eindbuizen
- 6L6WGC ipv 6L6GC power tubes
- andere (kleinere) output transformer (cfr. Vibro King)
- andere speakers (Jensen, Emi, Celestion)

allemaal goed mogelijk, geen onzin.

JaY

Mr.Jay
30 augustus 2005, 15:34
wat is een OT? :oops:
greetz

OutputTrafo.
Ik weet uit betrouwbare bronnen dat in die genoemde VK een kleinere OT is gezet voor vroegere verzadiging. Ach......je moet wat hè.
De amp was te stug. was d eklacht, die ik trouwens wel vaker hoor van die amps.
Nou, ik kan me niet voorstellen dat dit gegeven nu helemaal verholpen is.

JaY

markieray
30 augustus 2005, 21:37
De amp was te stug. was d eklacht, die ik trouwens wel vaker hoor van die amps.
Nou, ik kan me niet voorstellen dat dit gegeven nu helemaal verholpen is.


Nochtans had Jimmy Stringbreaker wel dè beste SRV sound die ik ooit uit één versterker heb horen komen tijdens zijn laatste optreden met The Strikes op Swing Wespelaar (België) ... nu ja, hij heeft uiteraard ook heel veel talent (lees : de juiste vingers). Zijn gitaarsound is gewoon te gek ! :) Enne, hij gebruikt een gewone TS-9 ... dit volledig terzijde.


es335 moet toch geen problemen geven,. die cruncht op zo;n SR al bijna vanzelf.

Inderdaad, met die gitaar gaat de SR sneller over z'n nek ...


??? > een 5U4 trekt meer stroom > is die PT ( als hjet tenminste een echte Blackface is ) NIET voor gemaakt.


Bedoel je nu dat ik er beter een 5U4 in plaats ? (en ja, het is een echte blackface)


Als je eerder van je CTS afwil moet je dát doen ja.


Volgens die amp tech kan het geen kwaad, je verdeelt het vermogen nu over drie speakers ipv vier waardoor deze sneller gaan crunchen.

Btw : dat van dat doorschijnend plexi plaatje is een goed idee ... had ik nog niet aan gedacht, nu ja, ik ben ook niet van de slimsten hè :lol:

Mr.Jay
30 augustus 2005, 21:46
[quote]Nochtans had Jimmy Stringbreaker wel dè beste SRV sound die ik ooit uit één versterker heb horen komen tijdens zijn laatste optreden met The Strikes op Swing Wespelaar (België) ... nu ja, hij heeft uiteraard ook heel veel talent (lees : de juiste vingers). Zijn gitaarsound is gewoon te gek ! :) Enne, hij gebruikt een gewone TS-9 ... dit volledig terzijde.

Heb Jimmy gezien in begindagen op Marshall en twin > klonk ie precies hetzelfde, ligt echt niet aan zijn amp.
Geloof me > als Jimmy op een goeie SR zou spelen, kllinkt ie nóg beter en SRV-er!


Bedoel je nu dat ik er beter een 5U4 in plaats ? (en ja, het is een echte blackface)

Je zei een GZ32 erin te hebben, d.i. een 5U4, niet goed, stress voor je PT.
Je zou een Weber Coppercap kunnen gebruiken GZ32, die trekt géén stroom.


Volgens die amp tech kan het geen kwaad, je verdeelt het vermogen nu over drie speakers ipv vier waardoor deze sneller gaan crunchen.

Thesus wat een BS !! > Hang er 2 aan heb je nopg méér crunch......effe dan. Een Cts is 15Watt > maal 3 = 45W. Klopt als je op 2-3 speelt, kan dat nét, is de SR's max. cleane vermogen meestal op de scope. Speel je harder, gaan ze er gegarandeerd aan. Het zijn ouwe speakers metniet al te beste lijm, wees ervoorzichtig mee.


Btw : dat van dat doorschijnend plexi plaatje is een goed idee ... had ik nog niet aan gedacht, nu ja, ik ben ook niet van de slimsten hè :lol:

heb het ook wel bij andere gitaristen gezien in verleden, dus echt gene schokkend nieuwtje van mijn zijde. Het werkt wél, zonder je amp te verbouwen. Heb je wel es op een groter podium zijn volume nodig is er niks aan de hand.

JaY

PeeVee
31 augustus 2005, 13:59
Volgens die amp tech kan het geen kwaad, je verdeelt het vermogen nu over drie speakers ipv vier waardoor deze sneller gaan crunchen.

Dat trekken ze niet!! Doe dat nou niet! Zelfs met z'n vieren mag je de here op je kniertjes danken als ze alle vier heel blijven, met z'n drieën klappen ze als ballonkes in een cactus bos.

Welke tech was dat? Die Geert uit Lommel van "Star Amps"?

markieray
31 augustus 2005, 15:53
Ok PeeVee, ik ga er dan maar zorgvuldig afblijven en veeleer een plexi plaatje gaan kopen in den Brico ... :lol:

Om redenen dat betrokken amp tech (nog) niet officieel als amp tech werkt, ga ik zijn naam hier niet noemen ... sorry. :-D

By the way : waar vind ik Emi blue speakers ?

markieray
31 augustus 2005, 16:03
o ja, en waar vind ik zo'n Weber copper cap ? en welk type neem ik best (voor blues) ?

wat is bvb. het verschil tussen een ss rectifier, een gz32 en gz34 qua sound ? (dus niet technisch gesproken)

nicoverduin
31 augustus 2005, 16:58
Ok PeeVee, ik ga er dan maar zorgvuldig afblijven en veeleer een plexi plaatje gaan kopen in den Brico ... :lol:

Om redenen dat betrokken amp tech (nog) niet officieel als amp tech werkt, ga ik zijn naam hier niet noemen ... sorry. :-D

By the way : waar vind ik Emi blue speakers ?The new competition? :-D :-D :-D :-D :-D :-D

PeeVee
31 augustus 2005, 16:59
GZ34=5AR4
GZ32=5V4
GZ31=5U4
GZ30=5Z4

Typical Rectifier voltage drops:
5Y3 -60 volts @ 125 mA, Ih = 2A
5U4GB -50 volts @ 275 mA, Ih = 3A
5U4 -44 volts @ 225 mA, Ih = 3A
5V4 -25 volts @ 175 mA, Ih = 2A
5AR4 -17 volts @ 225 mA, Ih = 1,9A

markieray
31 augustus 2005, 17:27
Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt

Hij zou misschien wel een goeie zijn voor de afdeling speakerverkoop

Eerst beweer je iets en motiveert dat met het feit dat "een amp tech" dat jou verteld heeft, vervolgens blijkt het dus geen amp tech te zijn? Beetje vreemd weer Markie, maargoed...

Tja, sorry voor de 'geheimzinnigdoenerij' ... ik ben ook maar per toeval op die mens gebotst hoor ... maar beweren dat hij "geen amp tech" is lijkt me ook sterk : die gast wist wel degelijk waar het om ging hoor, had daar een stuk of 10 ouwe bakken staan en honderden lampen en onderdelen. Verschil met een gewone amp tech is dat hij TIJD neemt om je te helpen en samen met jou aan de versterker werkt. En dat lijkt me vrij uniek ... die andere amp techs werken als garages : afzetten, ophalen, betalen en terug naar huis ... en maar hopen dat 't goed genoeg is.

Mr. X zoals ik 'm dus even zal noemen maakt en tuned versterkers eigenlijk als een uit de hand gelopen hobby. But it's a rising star under the sun ... welja, behalve die speaker affaire dan :-D

Met mijn SR hebben we gedurende meerdere uren vooral geexperimenteerd met andere buizen en andere bias en zo tot ik een goeie klank kreeg. Had bovendien de luxe om te kunnen vergelijken met nog twee andere bf SR's ... gaaf !! Mr. X me ook zeer veel uitleg gegeven over hoe zo'n amp in elkaar steekt, spannigen, voltages, weerstanden, diodes, bla bla bla ... maar het blijft wat te moeilijk voor mij om alles te snappen ... :lol:

Soit, hij heeft me enkel gevraagd voorlopig geen "reclame" te maken voor z'n zaak aangezien hij voorlopig nog niet officieel werkt en daardoor dus in de problemen zou kunnen komen met de fiscus en zo ... dus hou ik me daar ook aan. Beloofd is beloofd. Enerzijds vond ik het ook maar "raar" hoor dat hij me zei één speaker los te koppelen. Ik heb dat dus (gelukkig) niet gedaan. En ik geef toe dat ik nu toch ook wat aan z'n capaciteiten als amp tech begin te twijfelen, maar goed.

Btw : ik heb toen ook een GZ34 meegekregen ... volgens hem mag ik die gewoon erin steken in plaats van de GZ32. Klopt dit jongens of moet ik rebiassen ? Beide buizen zouden op dezelfde spanning zitten of zo ...

Ook nog eens de vraag stellen of iemand weet waar ik Emi blue alnico speakers kan kopen ... ???

Thanx !!

Markie 8-)

Mr.Jay
31 augustus 2005, 18:02
By the way : waar vind ik Emi blue speakers ?

Je hebt een PM
JaY

Mr.Jay
31 augustus 2005, 18:16
Hmmm... Die GZ32 vind ik wat apart... Dat volgens mij ook geen 5U4 hoor Jay... Weet het niet zo uit mijn hoofd maar even goegelen leert het volgende:GZ34=5AR4 GZ32=5V4 GZ31=5U4 GZ30=5Z4

Aha....wéér een fout van onze grote vriend PITTMAN > ben ook niet zo op de hoogte van GZbenamingen, dus ik keek die avond even snel in het grote TubeAmpBook > blz. 195 vol. 3 > GZ32=5U4, vandaar.........
ach, die bijbel staat vol met blunders , dus eentje meer maakt ook niet meer uit.
hé ik kijk nét nog effe daaro , sterker nog > kolom 3 : GZ31 = 5U4 GZ32=5U4.
Hoe kan dat nou ??? :-D

JaY

Mr.Jay
31 augustus 2005, 18:25
Btw : ik heb toen ook een GZ34 meegekregen ... volgens hem mag ik die gewoon erin steken in plaats van de GZ32. Klopt dit jongens of moet ik rebiassen ? Beide buizen zouden op dezelfde spanning zitten of zo ...

zie PeeVee's tabellen hierboven dan zie je het.

JaY

Lucluc
31 augustus 2005, 19:28
Dat van die speaker loskoppelen staat (zeg ik uit mijn hoofd) ook in dat boek van Gerald Weber onder 'SR mods', met de toevoeging dat NIET bij een 4x10'' Bassman te doen. Maar goed, in dat zelfde rijtje mods staat ook dat je het beste alle 4 de speakers kan vervangen door Kendrick replacements. :wink:

Mr.Jay
31 augustus 2005, 19:34
Dat van die speaker loskoppelen staat (zeg ik uit mijn hoofd) ook in dat boek van Gerald Weber onder 'SR mods', met de toevoeging dat NIET bij een 4x10'' Bassman te doen. Maar goed, in dat zelfde rijtje mods staat ook dat je het beste alle 4 de speakers kan vervangen door Kendrick replacements. :wink:

Nog zo'n cowboyverhalenverteller. Er is veel mogelijk, maar met overleg en meet de zaak even voor de zekerheid.
Ik koppel wél es bij een van mijn 4x10Bassmans 1 speaker los > maar die draait dan op dat moment op 370V/5U4 ( PT heeft 2 taps ) en geeft zo'n 27W clean, dus 3x10" kan dan makkelijk. Heb er dan ook wel es 2x6V6 ingehad en op 2x10 gedraaid, kan óók (multifunktioneel zo'n amp).
Maar bij een SR, en zeker met ouwe CTSalnico's zou ik het nooit doen. Met paar Webers b.v. wel en als je niet te gek hard speelt.

JaY

Lucluc
31 augustus 2005, 19:59
...

Nog zo'n cowboyverhalenverteller

R U talking to me????

Mr.Jay
31 augustus 2005, 22:52
...
Nog zo'n cowboyverhalenverteller
R U talking to me????

Nee joh, die G. Weber dus........

JaY

markieray
1 september 2005, 12:31
Jay, ik heb je een PM terug gestuurd. :lol:

Markie 8-)

Al
5 september 2005, 17:49
Ik heb een 1967 Super Reverb (blackface :) ) en speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9.


Speel jij constant met de volume vd gitaar een beetje dicht? Je amp is anders erg muf en niet goed getuned. Misschien dat er een speaker uit fase is aangesloten???

treble 9 met een strat is erg (!) veel van het goede. Bass op 9 is ook zo'n uiterste. Kan bijna niet gezond zijn de amp. Misschien heeeel vermoeide speakers? Die CTS kunnen muf en inefficient worden door de tand des tijds. Heeft met de dierlijke lijm te maken die destijds gebruikt werd.

Al

Mischa den Haring
5 september 2005, 22:01
...dierlijke lijm...
Al

Beesten waren het bij Chicago Telephone Supply! :-D

heavy-metal-thunder
6 september 2005, 01:33
Als ik me niet vergis, zou bvb. een Vibro King veel sneller oversturen wat ikzelf heel mooi klinken vind (bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?


Ik heb al eens ff op een vibroking gespeeld en dat is geweldig... clean. Mooi geluid, maar ik vrees dat die nog langer clean blijft dan een SR

dumb_bass
14 september 2005, 11:37
Moet hier niet ook nog vermeld worden dat de fender toonregeling interactief/passief is? In dit geval doen de mid en de bas nauwelijks meer mee omdat de treble al op 9 staat. Als je hem willen laten oversturen in dat midden, moet die treble dus omlaag dacht ik.

Negative K3 fan
14 september 2005, 15:20
hmm nee zo werkt het niet helemaal...

SteavisSmokin
14 september 2005, 18:11
NK3...leg dan eens uit waarom het niet zo werkt en hoe het dan wel werkt? :???:

matto
14 september 2005, 18:40
HAHAHAHA

Ché
15 september 2005, 15:35
zijn hier ook mensen die hun SR geregeld tot vol 8-9 opendraaien om het ding goed te laten oversturen (ala hendrix) ipv een tubescreamer te gebruiken als drive?

ik blijf het toch mooier vinden enkel de versterker te gebruiken zonder pedalen en dan de volume knop van mn gitaar terug te draaien om clean te hebben...na grondig testen vind ik toch weinig 'drive' tussen vol 4-6 (een randje wel :) )

bijkomende vraag waar ik het vroeger al eens over heb gehad:
welke caps zijn aan te raden om die bruine chocolate caps te vervangen?
volledig nieuwe of andere oude?

greetz!

jacky
16 september 2005, 22:44
Ik heb om wat makkelijker een randje te krijgen een set oude GE tubes geplaatst krijg dat mooie randje dus bij 4 a 5 echter heb je dan wat minder punch in het clean 8-)

sjokolade caps vervangen >>>> blue caps of molded blue je kan er ook orange drops in stoppen of malory het blijft een kwestie van smaak 8-)

rene kramer
17 september 2005, 20:36
Ik heb om wat makkelijker een randje te krijgen een set oude GE tubes geplaatst krijg dat mooie randje dus bij 4 a 5 echter heb je dan wat minder punch in het clean 8-)

sjokolade caps vervangen >>>> blue caps of molded blue je kan er ook orange drops in stoppen of malory het blijft een kwestie van smaak 8-)

En dan nog de eerste buis van het 1e kanaal eruit en de Vibratomod doen ook wonderen. 8-)

lindos
18 september 2005, 19:44
Ik ben eigenlijk opzoek naar een amp die Geen natuurlijke oversturing geeft,
Ik weet dat de Twin geen natuurlijke oversturing biedt maar welke Fender combo's nog ?

:cool:

Negative K3 fan
18 september 2005, 19:46
Ik ben eigenlijk opzoek naar een amp die Geen natuurlijke oversturing geeft,
Ik weet dat de Twin geen natuurlijke oversturing biedt maar welke Fender combo's nog ?

:cool:

:o

stop je gitaar dan in een DI box en dan in de pa of een hi fi setje ofzo...

Mr.Bluesbreaker
18 september 2005, 20:51
Geen natuurlijke oversturing?
Zo'n beetje alles wat Fender tegenwoordig zonder buizen levert geloof ik.
Of daar nu veel eer aan te behalen is, vraag ik me af. Wat ik nog wel aardig vind, is de performer 1000 series. (prijs/kwaliteit, en voor een transistor amp dan.)

SteavisSmokin
19 september 2005, 14:16
lindos, een standaard Twin Reverb heeft ook natuurlijke oversturing. Misschien dat een ultra lineare twin dan wat voor je is...die zijn wel wat lastiger over hun nek te krijgen.

Neg. K3 fan....ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag in mijn vorige bericht... :???: :wink:

lindos
19 september 2005, 15:45
Ja bedoel het niet letterlijk , bedoel niet dat de amp op een volume van 4 al begint te oversturen ..

Volgens de kerel van de store was het 'probleem' bij de Hot Rod Deluxe of de Fender amps in het algemeen dat ze klasse AB versterkers waren ,
de Vox (klasse A) was vlg hem stukken beter ,alhoewel ik het niet echt een geweldige vond op de AC 30 ....

Mij is de Bassman aangeraden 4 x 10" 45W ,zal em eens moeten uittesten . :cool:

lindos
19 september 2005, 15:47
Ja bedoel het niet letterlijk , bedoel niet dat de amp op een volume van 4 al begint te oversturen ..

Volgens de kerel van de store was het 'probleem' bij de Hot Rod Deluxe of de Fender amps in het algemeen dat ze klasse AB versterkers waren ,
de Vox (klasse A) was vlg hem stukken beter ,alhoewel ik het niet echt een geweldige vond op de AC 30 ....

Mij is de Bassman aangeraden 4 x 10" 45W ,zal em eens moeten uittesten . :cool: