PDA

View Full Version : Super Reverb settings



markieray
30 augustus 2005, 09:58
Graag had ik geweten hoe jullie je Fender Super Reverb instellen (volume, bass, mid, treb, reverb, ...) ?

Ik heb een 1967 Super Reverb (blackface :) ) en speel meestal met een strat op kanaal 2 (vibrato) met volume (slechts) op 2.5 à 3 , treb 9, mid 7, bas 8-9. Hierdoor gaat de amp meer dan luid genoeg maar heb ik nauwelijks natuurlijke oversturing (ik speel voornamelijk blues). Die moet ik dan noodzakelijkerwijze halen uit een TS(-kloon), maar is niet zo mooi als de natuurlijke oversturing van de amp/lampen/speakers. Als ik me niet vergis, zou bvb. een Vibro King veel sneller oversturen wat ikzelf heel mooi klinken vind (bvb. die Vibro King van Jimmy Stringbreaker van The Strikes) ?

Ik wil hem dus graag - zonder de hulp van pedaaltjes - op het "randje" (lichte crunch) instellen en - belangrijk - dit op een aanvaardbaar volume. Ik heb gemerkt dat ik het volume op 10 kan zetten (!) met alle tone controls op 0 en dan heel voorzichtig de bass (in eesret instantie) en nadien de mids en treble kan opschroeven. Daardoor krijg ik een heel crunchy/overdrive geluid. Blijkbaar fungeert de bass knob (en mogelijks de andere tone controls) dan als volume ... ?? Naar ik meen zouden de meeste SR-gebruikers ook maar heel weinig bass en treb gebruiken ?

Kortom : wat zijn jullie favoriete settings op een Super Reverb ? Hoe stel ik zo'n amp best in voor een crunchy / bluesy geluid ? :???:

:amp:

Alvast bedankt ! :wink: