PDA

View Full Version : grote schoonmaak twijfels



amon
30 augustus 2005, 00:39
Ik speel nu zo'n 7 jaar gitaar en heb ooit eens een GP100 gehad (19" effectunit). Ik wilde toen graag een rack bij elkaar sparen, maar dat is er niet van gekomen, omdat dat nogal duur zou worden.

Toen kocht ik in Londen mn Colorsound Tonebender en heb de GP100 de deur uit gedaan en ben pedalen gaan aanschaffen.

Echter, ik heb nu verschillende pedalen, maar niet het geluid dat ik zoek enkel de tonebender en small clone bevallen, de ibanez fl9 gebruik ik nooit (in een vlaag van GAS ooit eens gekocht, mn DOD supra distortion heb ik ook lang niet meer gebruikt, soms enkel als booster en over mn Wah (snarling Dogs Wine O) ben ik ook niet te spreken. Ik voed mn pedalen dmv een Boss PSM5, maar ben het gepriegel/gepuzzel met de daisychain zat. Ik heb hem op allerlei punten moeten verlengen etc.

Ik zit er daarom over te denken om alleen mn tonebender en small clone te houden, de rest te verkopen (misschien de psm nog even houden).
Dit zou mij misschien 150-200 euro opleveren en daarvan wil ik dan sowieso een nieuwe wahwah kopen en de rest bewaren tot ik iets echt nodig heb.

Omdat ik allerlei muziek luister (vele stijlen/soorten/genres) ken ik veel uiteenlopende mooie sounds. Ik probeer voor mezelf gewoon een lekkere sound te creeëren die men niet meteen met bv Slash assosieerd. Daarom zal het moeilijk zijn uit te leggen wat voor sound. Echter de overdrive haal ik uit mijn tonebender en die is alvast fantastisch.

Nu de wah nog: Ik vind de Snarling Dog's niet schel genoeg Wah-en, hij schreeuwt en huilt niet als ik hem icm een overdrive gebruik. Ik zoek daarom een wahwah die fel is, waarmee ik mooie noten in een solo uit kan schreeuwen. Iemand tips?

Er zitten geen grote gitaarzaken in de buurt dus uitproberen kan ik niet veel. En ik koop graag 2dehands. Budget: de verdiende euro's met de verkoop van mn huidige pedalen.

phx
30 augustus 2005, 09:15
Heb zelf een dunlop crybaby gehad, vond ik persoonlijk annoying screaming shit (oftewel te schel). Ben nu overgegaan op een vox wah.

Vampire
30 augustus 2005, 09:24
Boss heeft een Modeling Wah, misschien is dat wat voor je, als je niet helemaal weet wat voor sound je zoekt, of verschillende wil hebbenn? (weet het serienummer niet, feedback heeft hem wel op de site staan).

jpb
30 augustus 2005, 09:33
Ik blijf bij mijn (tweedehands) Vox 847 met TB. Redelijk fel zonder "harsh" te zijn. Soulbender (remake van jouw Colorsound) erachter en je kan helemaal looooos!

amon
30 augustus 2005, 09:49
Boss heeft een Modeling Wah, misschien is dat wat voor je, als je niet helemaal weet wat voor sound je zoekt, of verschillende wil hebbenn? (weet het serienummer niet, feedback heeft hem wel op de site staan).

Tja, ik weet voor mezelf wel wat voor sound ik zoek, maar ik vind het moeilijk om hem uit te leggen, aangezien ik niet een gitarist kan noemen waarmee je hem een beetje kunt vergelijken. Bij veel gitaristen heb ik zoiets van "das een vette sound, maarrrr ik heb liever dit en dat ofzo"

Een crybaby moet ik vast wel ergens uit kunnen testen, die dingen lijken mij alles behalve zeldzaam. Eens kijken of ze die in de miniwinkels in de buurt hebben. Uitproberen hoe schel deze is.

amon
30 augustus 2005, 19:42
Wat is het verschil tussen de crybaby en de Jimi Hendrix 1?

phx
31 augustus 2005, 09:47
Cry baby is scheller, heb ze naast elkaar gehoord. Verder is er weinig verschil, ik vond destijds mijn crybaby beter uit de verf komen onstage tov de jh1.

Mitch
31 augustus 2005, 10:15
Ja, maar als je de wah wil kunnen gebruiken in combinatie met de tonebender heb je een probleem.
Lui antwoord: check het topic van kort geleden over fuzzes en buffers en doe nog effe een search op 'wah retrofit'

Dirk_Hendrik
31 augustus 2005, 14:31
Amon,

Ervaring leert dat een scherpe prijs sneller verkoopt dan een n.o.t.k.

amon
31 augustus 2005, 22:07
Weet ik, maar ik hoop op deze manier leuke ruilaanbiedingen te krijgen.

Iemand wilde mijn Wah ruilen voor zijn T-Rex Alberta. Ik ken het pedaal niet, iemand hier? Ik ben iemand die het niet erg vind om, als het pedaal niet bevalt, het weer door te verkopen, maar zou toch graag globaal willen weten hoe en wat.

Mitch
31 augustus 2005, 22:09
Zonder bijbetaling ? Altijd doen :)

robzilla
31 augustus 2005, 22:52
Zonder bijbetaling ? Altijd doen :)

+1

amon
1 september 2005, 23:58
Mocht ie mij toch niet bevallen, voor hoeveel zou ik hem weer kunnen verkopen?

harrie-beton
2 september 2005, 09:58
wat zijn je voorbeeld gitaristen?

Toch bezig met schoonmaak?
Dan je profiel graag opschonen want daar staat dat je die gp100 nog hebt (was een aardig ding vond ik altijd)

amon
2 september 2005, 12:02
Ik heb veel voorbeeldgitaristen en van veel van hen denk ik "das een lekkere sound, maar niet precies wat ik zoek"

Om een voorbeeld te geven van hoe uiteenlopend:
Mike McCready (pearl jam) & Slash

Daarom experimenteer ik graag met onbekende pedaaltjes en hou ik de pedalen die ik lekker vind (EHX small clone, tonebender)

amon
3 september 2005, 12:18
Vandaag de octave en de alberta binnengekregen.
Die octave is echt een effect dat ik kan gebruiken en zal gebruiken (kon ik over mijn fl9 bijv niet zeggen).
De alberta (T-REX) klinkt gewoon erg lekker voor zuivere solo's met toch een randje of wat overstuurdere solo's

amon
9 september 2005, 20:02
Ok, heb nu alles binnen, op mn crybaby na, wat ik wilde hebben. Ik moet zeggen, een vooruitgang op wat ik had!

Ik had:

-> Colorsound Supa Tonebender -> Snarling Dogs Whino-O Wah -> DOD supra distortion FX55C -> EHX Small Clone -> Ibanez FL9 ->amp


Ik heb nu:

-> Colorsound Supa Tonebender -> Boss Octave oc2 -> T-Rex alberta -> EHX Small Clone -> Boss PSM-5 met in de fx loop: Korg 301 DL -> amp



De korg ruist inderdaad een beetje wanneer hij aan de daisy chain hangt en suckt inderdaad ook een beetje tone, vandaar dat die maar in de fx loop hangt. Hij moet eigenlijk zn eigen adapter hebben, maar dat past niet, 2 van die dikke adapters naast elkaar; erg vervelend altijd!
Maargoed, ik ben zeer tevreden, alleen moet er nog een crybaby tussen de Tonebender en Octave, dan is het compleet!