PDA

View Full Version : Ervaring met Rivera Knucklehead Reverb?



Baco
29 augustus 2005, 21:50
Titel zegt het wel hé. Iemand ervaring met deze top? Ga deze alleszins eens gaan testen, maar 'k ben benieuwd wat ik er van mag verwachten, dus... laat maar horen hé :wink:

marc_o
31 augustus 2005, 15:37
Heb zelf de 55 Watt topversie.....wat wil je ervan weten?
Gaat ontzettend hard, heeft erg veel schakelmogelijkheden met z'n 3 kanalen met ieder nog een aparte boost, 2 reverbs en noem maar op. Je haalt er veel uit, van warme cleanklanken tot totale verzadiging. Heb 'm op een Rivera 212 box staan met V-30's erin. Let op: Deze versterkers zijn gemaakt om over V-30's te spelen. Je hebt ook nog de aansluiting voor een eventuele peperdure powered speaker, maar die is werkelijk niet van de grond te tillen zonder blessures...

Baco
31 augustus 2005, 15:47
Ben zelf nogal V30 fan, dus dat komt wel goed. Ben vooral benieuwd hoe hij klinkt naast bijvoorbeeld een Ubershall of Powerball en consoorten. Ik heb al veel lovende zaken gelezen over zijn clean, dat bevalt met alvast en ik ben benieuwd hoe zijn lead kanalen klinken.

Die Los-Lobottom kastjes heb ik ook al zien staan, benieuwd wat dat zou geven onder een 4x12 :o Die combi-cab toevallig niet getest (de 312?)?

marc_o
31 augustus 2005, 16:02
Het is een heel andere versterker hoor, ben altijd Engl gewend geweest en deze is een heel stuk warmer van geluid...en IK vind dat ie meer karakter heeft, maar dat is moeilijk te omschrijven.
Zo'n Los lobottomkast moet je echt proberen, je weet werkelijk niet wat je meemaakt. Ik heb de 212 loslobottom getest met 500 Watt eindtrap....dat is echt bruut in de overtreffende trap en die kan ik je zeer zeker aanbevelen, op welke versterker dan ook. Heb 'm eens getest met een Koch studiotone en dan heb je een wall of sound die ontzagwekkend is.
Rivera's draai je qua gain liefst niet helemaal op 10, dan zijn ze niet op hun best vind ik.
Heb vroeger de eerste serie Knucklehead gehad, en nu de Fandangocombo en de knucklehead reverb.
Je kunt 'm wel eens komen proberen als je dat zou willen.

Squier4ever
31 augustus 2005, 16:28
Slipknot speelt ook over die dingen on-stage :-D :-D

Baco
31 augustus 2005, 16:48
I know. Spijtig genoeg is de site van Rivera under construction, geen samples, jammer genoeg.

srv-man
31 augustus 2005, 17:03
Slipknot speelt ook over die dingen on-stage :-D :-D

Hmm, als ik me goed herinner gebruikte ze hem alleen een cd voor wat cleane geluiden.

srv-man
31 augustus 2005, 17:13
Heb op het punt gestaan er 1 te kopen en de 55 watter en de 100 watter een aantal malen uitgebreid getest (de Reverb versie met midi etc, de KHR dus, de eerste versie (KR) heb ik nooit gehoord).

Clean is geweldig, als een Fender. Eerlijk gezegd vond ik de 55 watter qua headroom in het clean niet heel ver gaan, dat ging toch redelijk snel vervormen.

Kanaal 2 is heeft het karakter van Marshall, maar klinkt veel beter. Een geweldige crunch en (met de boost aan) ook een prima leadsound.
Kanaal 3 gaat meer richting scheur a la Soldano en rip offs, dus met dat hoge randje en wat meer laag.

Alles met elkaar een uitstekende, dynamische versterker, maar wel met een enigszins vintage karakter, zoals alle Rivera's dat naar mijn smaak wel hebben. Zoek je een modernere sound, dan moet je verder zoeken. Daarom heb ik hem uiteindelijk niet gekocht. Maar in het Rivera veld is de KHR wel één van de modernst klinkende, dus het is maar net wat je zoekt.

PM anders Jimi Hendrix hier op het forum, die gebruikt hem al jaren!

Succes,
Theo

Baco
31 augustus 2005, 17:24
Bedankt voor de info :)

Jimi Hendrix
31 augustus 2005, 22:15
Zoals gezegd gebruik ik de KHR al jaren.
100w EL34 versie.
kanaal 1 stel ik in als clean (gain = 2,5 a 3), met boost krijg je dan heerlijk knopfler cleane leadsound (beetje compressed, heel klein randje).
kanaal 2 is mijn leadkanaal (gain= 7,5) zonder boost prima powerchords, met boost heerlijke leadsound (marshall karakter)
kanaal 3 stel ik in als crunch, (gain = 4) zonder boost u2-achtig, met boostpedaaltje stones/srv etc, met boost fijne bluesy leadsound with a bite.
Vind wel dat de amp vriij veel hoog heeft, maar daardoor snijdt 'ie perfect door een (opname)mix, live is het een kwestie van de treble niet boven de 4 uit laten komen.... oh ja, de preampbuisjes heb ik vervangen door JJ's.
Sounds zijn gebaseerd op suhr strat met humbucker in de brugpositie.

Is trouwens een zeer veelzijdig ding, hardrock tot country, blues tot jazz doe ik ermee (vaak ook nog met dezelfde instellingen).

Squier4ever
1 september 2005, 11:41
Nee ze spelen ook live over die dingen. Vertelde Mick Thompson in een interview in de G&B.....

In studio spelen ze over BOgner Überschall

Baco
1 september 2005, 11:45
Zoals gezegd gebruik ik de KHR al jaren.
100w EL34 versie.
kanaal 1 stel ik in als clean (gain = 2,5 a 3), met boost krijg je dan heerlijk knopfler cleane leadsound (beetje compressed, heel klein randje).
kanaal 2 is mijn leadkanaal (gain= 7,5) zonder boost prima powerchords, met boost heerlijke leadsound (marshall karakter)
kanaal 3 stel ik in als crunch, (gain = 4) zonder boost u2-achtig, met boostpedaaltje stones/srv etc, met boost fijne bluesy leadsound with a bite.
Vind wel dat de amp vriij veel hoog heeft, maar daardoor snijdt 'ie perfect door een (opname)mix, live is het een kwestie van de treble niet boven de 4 uit laten komen.... oh ja, de preampbuisjes heb ik vervangen door JJ's.
Sounds zijn gebaseerd op suhr strat met humbucker in de brugpositie.

Is trouwens een zeer veelzijdig ding, hardrock tot country, blues tot jazz doe ik ermee (vaak ook nog met dezelfde instellingen).

Klinkt goed :wink:

Ik zou hem voor zo een beetje van alles willen gebruiken. Is ie ook goed voor metal toestanden? Heavy palm mute raggen en zo :)

guhlenn
1 september 2005, 11:47
gelukkig heb je een boekje gelezen!

Ikz it ook gno altijd te kwijlen als ik dat losbottom geval zie. maar de prijs... oh boy. de ientrap otpies van de knucklehead zijn ook al niet mis.

guhlenn
1 september 2005, 11:48
gelukkig heb je een boekje gelezen!

Ik zit ook nog altijd te kwijlen als ik dat losbottom geval zie. maar de prijs... oh boy. de eindtrap opties van de knucklehead zijn ook al niet mis.

Baco
1 september 2005, 11:57
Ik zit ook nog altijd te kwijlen als ik dat losbottom geval zie. maar de prijs... oh boy. de eindtrap opties van de knucklehead zijn ook al niet mis.
De prijs van zo'n los-lobottom valt idd een beetje tegen hé :-?
Die eindtrap opties zijn idd interessant. Jammer (?) genoeg niet MIDI switchbaar (was op mijn Engl SE wel zo, maar heb dat amper gebruikt eigenlijk :oops: ). Dus ja, zo jammer is het nu ook niet :wink:

Jimi Hendrix
1 september 2005, 13:55
palm mute raggen doe ik nooit, maar waarschijnlijk kan het prima als je kanaal 3 er lekker voor instelt....
voor van halen etc voldoet kanaal 2 ook prima.

marc_o
1 september 2005, 20:40
Baco, ik zie dat je in belgie woont....ik woon zelf op de grens, vlakbij Hulst, 30 minuten van Antwerpen...wellicht loont het de moeite de top eesn te komen testen...affijn, je kunt me PM-en als je interesse hebt.

Baco
1 september 2005, 21:23
Baco, ik zie dat je in belgie woont....ik woon zelf op de grens, vlakbij Hulst, 30 minuten van Antwerpen...wellicht loont het de moeite de top eesn te komen testen...affijn, je kunt me PM-en als je interesse hebt.
Ik woon op een boogscheut van Sluis, op en half uurtje van jou ongeveer :wink:

Ik laat alleszins nog iets weten! Bedankt alvast voor het aanbod :)

Baco
2 september 2005, 09:08
Baco, ik zie dat je in belgie woont....ik woon zelf op de grens, vlakbij Hulst, 30 minuten van Antwerpen...wellicht loont het de moeite de top eesn te komen testen...affijn, je kunt me PM-en als je interesse hebt.

Mark, gebruik je de FS-9 (Headmaster) switcher?

marc_o
2 september 2005, 15:41
Ja, die gebruik ik.
Waar woon jij dan? Heb 11 jaar in Sluis gewoond namelijk.

Baco
2 september 2005, 15:44
Ik woon in Maldegem, net over de grens dus :wink:

marc_o
2 september 2005, 16:32
Oh, bekend gebied, anyway, laat maar weten als ge goesting hebt af te komen...

Hell's Engl
3 oktober 2006, 18:43
Zijn er ondertussen meer mensen met 'n Knucklehead Reverb?
Wil er binnenkort een testen en vergelijken met mijn Triamp MKI...
Wat denken jullie?

olaf
4 oktober 2006, 18:05
Iemand de Bonehead wel eens vergeleken met de Knucklehead?

Rectifier
4 oktober 2006, 23:27
Ja ik, min of meer....

Ik wou de KHR ook kopen en heb deze meerder malen getest.
Ik ben het helemaal eens met SRV man en Jimi Hendrix.

Clean onwijs mooi alleen vond ik de gedeelde toonregeling minder handig en ik zocht een iets meer aggresieve scheur op kanaal 2. Op kanaal 3 volstaat deze wel. Maar hij gaat niet over de top vind ik. Daarvoor moet je de nieuwe KR serie hebben lijkt me.

De Bonehead heb ik ook al meerder keren uitgebreidt getest en weken thuis gehad. Grote voordeel is de onafhankelijke toonregeling. En ik vond kanaal 2 stukken lekkerder dan die van de KHR. Omdat de Bonehead wel onafhankelijke toonregeling heeft. En ook strakker klinkt in mijn optiek.
Maarrrr nu speel ik op een MM Luke en daar is de Bonehead ook op gevoiced.

Echterrrr heeft deze weer geen midi en de KHR wel.
De Bonehead compressed wel erg bij hoge gain settings.

Maar van beide amps moet ik zeggen dat ze de beste clean-channel hebben van alle high-gain amps die ik ooit heb gehoord.

Punt komma aanhalingsteken sluiten.

olaf
10 oktober 2006, 18:01
Ik heb nu een Rivera Bonehead staan om uit te proberen en ben zeer onder de indruk van het aparte karakter. Ik heb 'm nog niet met de band getest en ook de verschillende opties nog niet (vintage/modern - high/low input) maar ......
wel valt op dat die amp retestrak is en dat ik er heel gemakkelijk op speel en wat ik eruit wil halen ook gemakkelijk gaat (speel ook een The Luke).
Ik ben dus heel benieuwd of ie bruikbaar / flexibel genoeg is voor een rock-coverband.

Hell's Engl
10 februari 2007, 18:45
Heb zelf de 55 Watt topversie.....wat wil je ervan weten?
Gaat ontzettend hard, heeft erg veel schakelmogelijkheden met z'n 3 kanalen met ieder nog een aparte boost, 2 reverbs en noem maar op. Je haalt er veel uit, van warme cleanklanken tot totale verzadiging. Heb 'm op een Rivera 212 box staan met V-30's erin. Let op: Deze versterkers zijn gemaakt om over V-30's te spelen. Je hebt ook nog de aansluiting voor een eventuele peperdure powered speaker, maar die is werkelijk niet van de grond te tillen zonder blessures...

Hey Marc,

Doet íe veel onder van z'n grotere 100W broer? Of valt dat wel mee?

Groeten Joost

marc_o
10 februari 2007, 22:13
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, want ik heb de KHR 100 nooit bespeeld.

Ik heb vroeger wel de eerste serie Knucklehead 100 gehad, maar die is echt meer vintage en niet te vergelijken met hoe ze nu klinken.

Als je inzit over volume.....dat kom je niet tekort hoor. Zit in een zwaarmetaalband en mijn masters komen nooit boven 2 of 3, daarna gaan je oren serieus bloeden en is het echt niet grappig meer. In verschillende tests komen ze hier altijd weer op terug, hij gaat zo verschrikkelijk hard....maarja, dan heb je wat over. Kanaal 2 brengt je met een leuke gitaar heel dicht in de TOOL regionen, en als je je volumeknop wat terugdraait cleant ie mooi op naar vintageregionen. Kanaal 3 is echt vette leads.

Wat ik overigens wel vind, de KHR is thuis niet interessant, echt te snel te luid en kanaal 3 klinkt pas echt goed op optreedvolume, het lijkt een heel andere versterker te worden. Ik heb het in deze mate nog niet eerder meegemaakt bij een versterker. echt een live-amp.

Ben gisteren in de Jukebox te Boekel geweest en heb daar de HOOK en Bogner XTC-classic getest (sodemieters, wat een goede versterkers), maar ik blijf erbij dat de KHR gewoon met ze meedoet hoor.

Djiszi
10 februari 2007, 22:24
Ik ben ook erg benieuwd hoe de Knucklehead klinkt. Ik speel zelf op een Rivera
TBR 1 2x60watt stereo rackamp. Deze in combinatie met mijn Rivera Rake 2x12 (V30) speakerkast klinkt super. Maar ben benieuwd hoe de Knucklehead over de speakerkast klinkt. Ik heb een vraag aan de mensen die op een Rivera amp spelen. Wat heeft jullie bewogen om op een Rivera Amp te spelen.

vinni
10 februari 2007, 22:31
Ik ben ook erg benieuwd hoe de Knucklehead klinkt. Ik speel zelf op een Rivera
TBR 1 2x60watt stereo rackamp. Deze in combinatie met mijn Rivera Rake 2x12 (V30) speakerkast klinkt super. Maar ben benieuwd hoe de Knucklehead over de speakerkast klinkt. Ik heb een vraag aan de mensen die op een Rivera amp spelen. Wat heeft jullie bewogen om op een Rivera Amp te spelen.

Het geluid!:satisfie:

Heb twee Rivera Rake Reverbs...
Precies wat ik zocht. 50Watt EL34, twee kanalen, gescheiden toonregeling, Marshall/Fender, goede reverb, compact en betrouwbaar.

Vinni

P.s. als die Rivera 2X12 nog een keertje weggaat....let me know....

marc_o
10 februari 2007, 22:40
De reden? Inderdaad het geluid, maar ook de afwerking en kwaliteit.

Heb naast de KnuckleheadReverb ook nog de Fandango 212 55 Watt-combo en die is op z'n eigen manier net zo te gek, voor sommigen zelfs mooier omdat ie iets transparanter qua sound is, door de open-back constructie. reageert ook beter op pedalen dan de KHR.

Hell's Engl
11 februari 2007, 08:33
Oke thanx Marc,

Hier heb ik wat aan!
Ga nu toch waarschijnlijk m'n Triamp weg doen en dan is de Knucklehead 'n mooie combi op de Rivera Rake 2x12 die ik komende zaterdag op ga halen (sorry Vinni...)
Maar was 'n beetje bang dat 55 watt te weinig zou zijn t.o.v. m'n collega's gitaristen (Kitty Hawk Supreme 100w en Recto 100w). Hij zou ze dus makkelijk aan kunnen.
Hoe zwaar is zo'n 55 watter eigenlijk? Ben vrijdag weer bijna van de trap gelazerd met m'n 27kg zware Triamp....

Ennuh........Djiszi, Ik bel je als ik 'm heb!

Groeten Joost

Hell's Engl
11 februari 2007, 11:26
Marc,

Die demo's op jullie website; heb je die met de Knucklehead ingespeeld?

marc_o
12 februari 2007, 12:19
Marc,

Die demo's op jullie website; heb je die met de Knucklehead ingespeeld?

Nee, die had ik toen nog niet. Demo is een mix van Fandago gemic-ed en een Koch pedaltone recht in het board.

marc_o
12 februari 2007, 12:22
Oke thanx Marc,

Hier heb ik wat aan!
Ga nu toch waarschijnlijk m'n Triamp weg doen en dan is de Knucklehead 'n mooie combi op de Rivera Rake 2x12 die ik komende zaterdag op ga halen (sorry Vinni...)
Maar was 'n beetje bang dat 55 watt te weinig zou zijn t.o.v. m'n collega's gitaristen (Kitty Hawk Supreme 100w en Recto 100w). Hij zou ze dus makkelijk aan kunnen.
Hoe zwaar is zo'n 55 watter eigenlijk? Ben vrijdag weer bijna van de trap gelazerd met m'n 27kg zware Triamp....

Ennuh........Djiszi, Ik bel je als ik 'm heb!

Groeten Joost


Gewicht? ehm, geen idee eigenlijk, paar kilo lichter dan de Triamp wel hoor, rond de 20kg ofz?

Hell's Engl
21 februari 2007, 18:57
Is de Knucklehead met elke willekeurig midipedaal te schakelen? Of moet dat perse met die Headmaster?
Iemand enig idee wat zo'n Headmaster moet kosten?

Joost

marc_o
21 februari 2007, 21:05
Is de Knucklehead met elke willekeurig midipedaal te schakelen? Of moet dat perse met die Headmaster?
Iemand enig idee wat zo'n Headmaster moet kosten?

Joost


Ik dacht dat ie met midipedalen geschakeld kon worden, maar de prijs van de headmaster ken ik niet, zal niet goedkoop zijn, vrees ik.
Op de site kun je er alles over lezen. Er zit wel een ingang voor juist alleen de Headmaster op die je niet mag gebruiken met andere midi-pedalen.

Jimi Hendrix
21 februari 2007, 22:40
kan met alle midipedalen (ik gebruik 'm zelf met de Ernst Navigator).
De headmaster is zelf een midi-pedaal. De speciale ingang op de KHR bevat ook voeding voor de HM.

Hell's Engl
24 februari 2007, 11:19
Oke thanx!
Ik zag op jouw website dat je dezelfde mesa 2x12 als ik heb..
Hoe klinkt ie met de Knucklehead?