PDA

View Full Version : Ibanez GRG 270 B



Nielzzz-26
29 augustus 2005, 20:18
Hallo!
Ik ben van plan de Ibanez GRG 270 B te gaan kopen.
http://www.sklepmuzyczny.pl/zdjecia/3237.jpg
Deze kost 239 euro, en dat vind ik een aantrekkelijke prijs omdat ik student ben en dus niet geld heb voor een hele dure :wink:
Maar mijn vraag is of mensen goede ervaring hebben met dit merk (en type) zodat ik geen miskoop doe :P
Alvast bedankt!
Niels.

AART
29 augustus 2005, 20:23
je kan beter een paar euro meer uitgeven aan de rg 321 mh, die heeft een betere brug(fixed) die je minder ellende zal bezorgen, bovendien zit daar beter hout op, kost iets van 260 euro bij www.muziekhandeljoosten.nl

Nielzzz-26
29 augustus 2005, 20:29
dankje! Heb jij er ook zo een? En wat voor dingen bedoel je met ellende? Die gitaar op die site kost 285 euro :wink:

Walternativo
29 augustus 2005, 20:36
ik heb ellende met mijn ibanez grx140 (+/- 240 Euro ofzo)
:

klank = teleurstellend slecht
tremulo = onbruikbaar door ontstemming snaren

Vampire
29 augustus 2005, 20:38
Ellende van die goedkope Ibanezjes is dat die tremolo van een zwak metaal is en bij grof gebruik wil verbuigen. Plus dat je gitaar snel ontstemt bij dit soort modellen. (weet niet in hoeverre je al verstand van zaken heb, dus ga er even van uit dat je totaal niks weet, tremolo = dat metalen armpje, waarmee je het geluid wat je aanslaat kunt vervormen omhoog en omlaag).

In principe geen probleem, je zou alsnof deze kunnen kopen en dan je tremolo vast kunnen laten zetten, dan heb je nergens last van (vraag desnoods in de winkel hoe dat moet, of zoek even rond hier op de site).

Bedenk ook wat voor muziek je wilt gaan spelen en hoe hij klinkt, ga niet alleen af op hoe hij eruit ziet, 'cause looks can be deceiving...

Succes ermee, kijk btw ook nog even in de sticky bovenaan, bij gitaren onder de 250 euro en eventueel 250-500 euro.

Nielzzz-26
29 augustus 2005, 20:41
bedankt voor de tips, ik wil beetje hard rock muziek zoals system of a down enzo spelen. Maar als ik deze ibanez wil dan moet ik dus de tremolo vast laten zetten begrijp ik dus.

AART
29 augustus 2005, 20:42
ik heb ellende met mijn ibanez grx140 (+/- 240 Euro ofzo)
:

klank = teleurstellend slecht
tremulo = onbruikbaar door ontstemming snaren

dat is dus allemaal verholpen bij die rg, die heeft mahonie body, inf pickups(betere elementen) en een vaste brug(geen ontstemmende tremnolo dus).

@ nielzzz: deze heb ik zelf niet, ik heb zelf de grote broer ervan om het zo te zeggen(RGT3020).

AART
29 augustus 2005, 20:45
bedankt voor de tips, ik wil beetje hard rock muziek zoals system of a down enzo spelen. Maar als ik deze ibanez wil dan moet ik dus de tremolo vast laten zetten begrijp ik dus.

ik zou die rg321 kopen, hoef je hem niet vast te laten zetten en meer bass(beter geluid) door de mahoinie body en betere elementen.

Nielzzz-26
29 augustus 2005, 20:48
oke! :) heel erg bedankt! Deze gaat t dus worden 8-)
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RG321MH-WK.jpg

Groetjes,
Niels

AART
29 augustus 2005, 20:50
oke! :) heel erg bedankt! Deze gaat t dus worden 8-)
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RG321MH-WK.jpg

Groetjes,
Niels

misschien kan je hem ook nog vergelijken met andere gitaren(ibanez s/sa) en dan kijken welke je het best vind klinken.

maar hier heb je idd een goede aan voor je stijl.

vulvasonic
29 augustus 2005, 20:50
Een wijs besluit.

Metalzone
29 augustus 2005, 23:10
zou zeker om te beginnen een vette plank zijn!! als je deze kunt betalen moet je het zeker niet laten!!! Mijn eerste gitaar (na 10 jaar pauze in gitaarspelen) was een Ibanez gio, heb daar echt geen spijt van gehad...prima ding om weer veel dingen op te pikken en bij te leren....

Walternativo
29 augustus 2005, 23:15
ik heb ellende met mijn ibanez grx140 (+/- 240 Euro ofzo)
:

klank = teleurstellend slecht
tremulo = onbruikbaar door ontstemming snaren

dat is dus allemaal verholpen bij die rg, die heeft mahonie body, inf pickups(betere elementen) en een vaste brug(geen ontstemmende tremnolo dus).

@ nielzzz: deze heb ik zelf niet, ik heb zelf de grote broer ervan om het zo te zeggen(RGT3020).


gvd. Echt n btje de mist in gegaan met dat ding imho...

Vampire
29 augustus 2005, 23:16
Voor System of a Down is deze inderdaad beter dan de eerste die je had gekozen, aangezien zij veel nummers spelen in verschillende stemmingen van de snaren en dat is wat lastiger instellen als je een gitaar met tremolo hebt dan bij een gitaar zonder tremolo. Denk dat je hier wel een goede koop aan hebt.

Walternativo
29 augustus 2005, 23:18
ben ik nu totaal geschift of zie ik daar een tremulo? :???:

Fumi SG
29 augustus 2005, 23:37
lijkt erop maar hij is fixed (=vastgezet), de nee... je ziet geen tremolo. :wink:

SimonS
29 augustus 2005, 23:45
oke! :) heel erg bedankt! Deze gaat t dus worden 8-)
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RG321MH-WK.jpg

Groetjes,
Niels
Dat ziet er goed uit 8-) kHeb zelf een RGT42 (met nek door de body heen=neckthrough). Deze lijkt me achteraf eigenlijk leuker. door die vaste brug...

iig succes dr mee!

btw, bij Joosten krijg je altijd nog ong 10euro bezorgkosten en 5euro admin.kosten dr bij dacht ik...

Simon

Fumi SG
29 augustus 2005, 23:54
Liever die RG321 dan een RGT42?? :???:

SimonS
30 augustus 2005, 00:08
jah,

- mn RGT42 heeft een edge pro 2 en ik doe geen reet met die brug
- hij heeft basswood body (in tegenstelling tot 2005-model)

maarja, ieder zn ding




pssst, iemand die RGT42 kopen? :-D

AART
30 augustus 2005, 00:23
mm, ik ben wel geinterreseerd in je rgt 42, zou mooi staan naast mijn rgt3020 :D

pm me ff.

JER00N
30 augustus 2005, 19:07
Nou, ik heb de RG270 (maar dan in het blauw) maar die ontstemt echt niet snel hoor. Nu wel een beetje maar dat komt omdat er pas nieuwe snaren op zitten. Als je de lockingnuts gewoon vastdraaid moet het meevallen :) En als ie wat ontstemt is kan je dat met de finetuners op de brug altijd even snel bijwerken.

Ik gebruik Ernie Ball slinky 0.010 snaren btw.

Djurre
30 augustus 2005, 19:58
wat is het verschil tussen basswood en mahonie?

Fumi SG
30 augustus 2005, 20:04
Basswood en Mahonie zijn verschillende houtsoorten, met ieder zijn eigen eigenschappen.

@JER00N: Het probleem bij de GRG170 (en ook de GRX140) is dat ze én een slechte trem hebben én geen lockingnut. Die ontstemmen dus wel snel. De 270 heeft een betere trem en ook lockingnut, vandaar...

Nielzzz-26
30 augustus 2005, 20:04
Nou, ik heb de RG270 (maar dan in het blauw) maar die ontstemt echt niet snel hoor. Nu wel een beetje maar dat komt omdat er pas nieuwe snaren op zitten. Als je de lockingnuts gewoon vastdraaid moet het meevallen :) En als ie wat ontstemt is kan je dat met de finetuners op de brug altijd even snel bijwerken.

Ik gebruik Ernie Ball slinky 0.010 snaren btw.

En ook erg tevreden over t geluid? ik ben nog nieuw met gitaar enzo dus wat zijn je "lockingnuts " ? :P
Niels

JER00N
1 september 2005, 23:27
Nou, ik heb de RG270 (maar dan in het blauw) maar die ontstemt echt niet snel hoor. Nu wel een beetje maar dat komt omdat er pas nieuwe snaren op zitten. Als je de lockingnuts gewoon vastdraaid moet het meevallen :) En als ie wat ontstemt is kan je dat met de finetuners op de brug altijd even snel bijwerken.

Ik gebruik Ernie Ball slinky 0.010 snaren btw.

En ook erg tevreden over t geluid? ik ben nog nieuw met gitaar enzo dus wat zijn je "lockingnuts " ? :P
Niels

Nou ik ben ook nog maar een paar maandjes bezig met gitaar spelen, dus veel over de geluidskwaliteit kan ik niet echt vertellen :P

Locking nuts zijn boutjes die tussen de kop en de hals zitten. Deze klemmen zeg maar de snaren vast, zodat ze minder snel ontstemmen bij tremelogebruik. Wanneer je je gitaar wil gaan stemmen moet je ze losdraaien anders knappen je snaren, weet ik uit eigen ervaring :P

Nielzzz-26
8 september 2005, 17:56
Voor System of a Down is deze inderdaad beter dan de eerste die je had gekozen, aangezien zij veel nummers spelen in verschillende stemmingen van de snaren.
Hoe bedoel je dat ze snaren anders stemmen? en zijn die instellingen ergens vinden?
gr,
Niels!

lorenz
8 september 2005, 19:25
ik heb een GRG270B, klinkt geweldig, in't begin wel lastig omda je snaren nieuw zijn en ze toch wel vrij rap ontstemden (met locking nuts vastgedraaid), maar na een tijdje spelen is het gwoon helemaal in orde

als je in 1 bepaalde stemming speelt (zoals ik) ga je nooit nog problemen hebben met ontstemming...maar als je veel moet afwisselen van stemming, dan ga je altijd effe problemen hebbe, geen probleem, als ik dan toch eens anders stem (voor de lol om eens een ander geluid te hebbe) dan stem ik gwoon al m'n snaren 3 keer....als'k ze 1 keer stem, dan staat m'n bovenste al trug vals tegen dat ik de onderste gestemd heb...maar mss ligt het ook wel aan mezelve :)

in ieder geval, prima gitaar voor als je beginner bent en je kan er zeker wel mee verder als je beter wordt

RS-Rik
8 september 2005, 19:41
Koop dan een Jackson JS 1, 300 euro, en veel meer gitaar voor je geld.

Bram159
8 september 2005, 19:55
Koop dan een Jackson JS 1, 300 euro, en veel meer gitaar voor je geld.

Ik ben het er helemaal mee eens

Fired Arrows
12 januari 2008, 22:10
Ik heb tijdje geleden (ook) een grg270b gekocht maar ik krijg em niet meer goed gestemt, klinkt raar, maar ze staan altijd te laag, en als ik ze dan strakker aandraai dan gaan de andere weer lager omdat het hele tremolo-geval verder omhoog gaat, wat te doen?

Vonk
12 januari 2008, 22:33
Ik heb nog nooit op een tremgitaar gespeelt, maar ik weet dat het werkt met een hefboommechanisme. Als je snaren te laag gestemt staan moeten je veren dus te slap staan om het evenwicht te krijgen. Dus verenplaatje aandraaien misschien?