PDA

View Full Version : Eindelijk: Eminence Governors!



Bins
29 augustus 2005, 18:55
Na lang (heel lang) wachten heb ik vorige week eindelijk mijn Governors gekregen. Ik heb ze vanmiddag pas in mn cab gezet wegens tijdgebrek...
Ik ben heel slecht in geluid omschrijven, maar hier toch een poging, omdat de nieuwe Eminence speakers wellicht nog niet zo bekend zijn:

Eminence zegt dit: "Classic British tone. Thick and raunchy with lots of mids."

En dat klopt wel (anders zouden ze het ook niet zeggen heh.. ) Ik merkte meteen dat het midden meer "aanwezig" was. Niet op een vervelende manier, ik hou wel van mids. Verder heeft mijn cab nu iets meer "oomph", en is het laag een stuk strakker. Het "superschelle-earpiercing-treble(tm)" waar ik me altijd aan stoorde is een stuk minder. Er is genoeg treble aanwezig, maar het doet geen pijn aan je oren zeg maar. Wat me verder nog opviel was dat ze heel agressief klinken. Ik kan een stuk minder gain gebruiken zonder de "chugga chugga" te verliezen.
Helaas had ik maar een half uurtje om echt lekker te blazen, ik begrijp dat speakers wat langer nodig hebben om lekker los te komen (hoe lang?). Ik ben nu al dik tevreden, dus het kan alleen maar beter worden :)

De speakers die er eerst in zaten waren Celestion g12 f-60... Stock speakers in de H&K attax kasten. Klonken zeker niet slecht, maar de Governors hebben meer "persoonlijkheid" zeg maar, en ze klinken veel heftiger, waar de stock speakers wat neutraal zijn. Voor mijn muziek is heftiger natuurlijk beter :)

Nadeel: Mn cab is nu f*kking zwaar... hij was eerst zo lekker licht :( 8-)

bentium
29 augustus 2005, 19:55
nice :)

ik overweeg het zelf om eminence te pakken (govenour of black powders)
van waar heb je ze? en wat was de prijs?

jorrit
29 augustus 2005, 22:10
felici, zijn ze te vergelijken met andere speakers celestions bijv?

Bins
29 augustus 2005, 23:44
@ Bentium: Ik had ze voor 49 eurs per stuk bij Thomann.de. Het duurde alleen wel dik 3 weken voordat ik ze had (niet op voorraad), maar voor die prijs mag je niet klagen denk ik.

@ Jorrit: Ze moeten geloof ik op Celestion V30 lijken, maar daar heb ik nog nooit over gespeeld, dus ik zou het niet weten.

bentium
30 augustus 2005, 07:58
@ Bentium: Ik had ze voor 49 eurs per stuk bij Thomann.de. Het duurde alleen wel dik 3 weken voordat ik ze had (niet op voorraad), maar voor die prijs mag je niet klagen denk ik.

@ Jorrit: Ze moeten geloof ik op Celestion V30 lijken, maar daar heb ik nog nooit over gespeeld, dus ik zou het niet weten.49€, das 3 keer nix, wat was transportkost?

bentium
30 augustus 2005, 07:59
@ Bentium: Ik had ze voor 49 eurs per stuk bij Thomann.de. Het duurde alleen wel dik 3 weken voordat ik ze had (niet op voorraad), maar voor die prijs mag je niet klagen denk ik.

@ Jorrit: Ze moeten geloof ik op Celestion V30 lijken, maar daar heb ik nog nooit over gespeeld, dus ik zou het niet weten.49€, das 3 keer nix, wat was transportkost?

Baco
30 augustus 2005, 08:04
Ze moeten geloof ik op Celestion V30 lijken, maar daar heb ik nog nooit over gespeeld, dus ik zou het niet weten.

Hmm, ze zijn alleszins een pak goedkoper dan. Mss moet ik die ook eens aan de tand voelen...

Bins
30 augustus 2005, 08:19
49€, das 3 keer nix, wat was transportkost?

8 euro 8-)

taylor
30 augustus 2005, 11:44
ik heb een bronx tube 12 combo met een eminence red coat govener speaker vind het vergeleken bij mij 1922 marshall kast niet echt hele goeie speaker, denk dat ik er ook celestion inzet.

H.Manback
30 augustus 2005, 12:29
Die prijs blijft echt achterlijk trouwens, normaal gesproken zitten ze meer in de richting van $100, ik vroeg ook bij een winkel wat ze moesten kosten, en de vertegenwoordiger van Eminence stond er nota bene bij, die kwamen met zo'n 90 euro oid (of meer nog misschien), dus ik vertel dat ik ze voor 50 had gezien. Nou dat was toch echt onmogelijk volgens die vertegenwoordiger :o.

Ik snap er niks van, maar ja, ik ga d'r ook niet over klagen :wink:

AART
30 augustus 2005, 14:41
mijn volgende kast komen ze ook, twijfel alleen nog over gb 12(61) of governor(49)....

mix kan ook :D

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 16:40
ik sta vooralsnog een beetje sceptisch tegenover die governors, ze schijnen heel snel te oversturen en ook van de (vergelijkende) soundclips wordt ik niet echt warm. ook worden ze wel eens vergeleken met v30s, maar mensen die ze hebben gehad vinden het juist een slechtere v30.

Bins
31 augustus 2005, 17:31
Als iemand in den haag een v30 kast heeft kunnen we eens vergelijkend warenonderzoek doen :)
Alleen moet je je afvragen of het helemaal fair is.. De Eminence kost de helft..

Wat bedoel je trouwens met "snel oversturen"? Ik heb namelijk echt hard staan knallen (harder dan "gig-volume"), en niks gemerkt van ongewenste oversturing.

AART
31 augustus 2005, 21:34
hij heeft het dus ook "van horen zeggen".

dus niet zeker....

ik wil ze nog eens horen, ik wil namelijk een 4x12 bouwen/kopen en er dan governors of gb 12 inzetten, van die laatste weet ik dat ze lekker zijn, de governor heb ik nog niet kunnen horen.
Maar als je eens in de buurt van arnhem/doetinchem speelt meld het dan ff, kom ik ff je governors beluisteren :wink: .