PDA

View Full Version : Tube screamer



ateng
29 augustus 2005, 15:01
Hai,

ik heb mijn DOD vibrothang geruild tegen een 2e hands Ts-9 maar die gene wist zelf niet of het een orginele is of een reissue omdat ie m toen ook 2e hands had gekocht.
Mijn vraag is of je ergens aan kan zien of het om een orginele gaat of een reissue.

tillens
29 augustus 2005, 15:14
uhm gezien de ruil mag ik hopen dat het om een reissue gaat. je kunt het zien aan het serienummer geloof ik.

BartL
29 augustus 2005, 16:03
Als er een CE logo op de achterkant staat is het een reissue. Zo niet, dan issie origineel.
Dit is een Re-issue:
http://www.webcorral.com/Ibanez_ts9_back.jpg

Mooie ruil trouwens! :o

dano
29 augustus 2005, 16:29
kijk hier even tussen:) http://www.analogman.com/ts9.htm

ateng
29 augustus 2005, 18:26
Thanx voor de reacties.

Ik heb op de site van Analogman ff gechecked hoe dat zit met originals vs reissues and het klopt dat als er een CE logo op de achterkant staat dat het dan om een reissue gaat.
Mijn is dus een orginele blacklabel uit 1982.
Wat is het verschil eigenlijk qua sound tussen de orginele en reissue? En wat veranderd aan de sound als je m laat modden en bij wie kan ik m laten modden?

ateng
29 augustus 2005, 18:31
En trouwens, als iemand hiero een batterijklepje over heeft (van een kapotte pedaal ofzo) of weet waar ik ze kan krijgen laat het me weten.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2005, 19:58
Klepjes worden regelmatig voor 15 dollar op ebay.com aangeboden. Modden kun je (bijvoorbeeld) door mij laten doen. Sorry voor de onverkapte spam. :oops:

ateng
29 augustus 2005, 20:35
Duur klepje zeg.

Maar wat voor verbetering hoor je als je m laat modden. Ik heb m open gemaakt en er zit gelukkig een JRC 4558D chip in inplaats van een JRC 2043DD wat volgens analogman bagger klinkt.

Ik heb m net uitgebreid getest en moet zeggen dat ik heel tevreden bent zowel als stand alone overdrive en als booster.
Het klinkt inderdaad wat midderig maar niet storend ofzo. Had hiervoor een SD-1 maar bleef niks van je laag over dus gelijk weggedaan.

Is het de moeite waard om m te modden?

Quink
29 augustus 2005, 20:37
Klepjes worden regelmatig voor 15 dollar op ebay.com aangeboden. Modden kun je (bijvoorbeeld) door mij laten doen. Sorry voor de onverkapte spam. :oops:


D_H, de Spamerator van het effectenforum... :-?



:razz:

the sure thing
29 augustus 2005, 20:51
... over dat modden lopen de meningen zeer uiteen. Zie hiervoor de 101 andere topics over TS-9 discussies.

Robbert
29 augustus 2005, 20:59
Klepjes zijn echt reteduur! Ik snap niet dat Maxon niet gewoon een paar duizend de losse verkoop ingooid, is erg veel vraag naar!

Ché
30 augustus 2005, 10:34
Duur klepje zeg.

Maar wat voor verbetering hoor je als je m laat modden. Ik heb m open gemaakt en er zit gelukkig een JRC 4558D chip in inplaats van een JRC 2043DD wat volgens analogman bagger klinkt.

Ik heb m net uitgebreid getest en moet zeggen dat ik heel tevreden bent zowel als stand alone overdrive en als booster.
Het klinkt inderdaad wat midderig maar niet storend ofzo. Had hiervoor een SD-1 maar bleef niks van je laag over dus gelijk weggedaan.

Is het de moeite waard om m te modden?

modden is denk ik wel de moeite als je niet helemaal tevreden bent over de sound, maar als het goed klinkt moet je er best niet aankomen :)...
het pedaaltje kan helderder klinken, meer/minder drive ed.
ik heb je een pm gestuurd

LPplayer
2 september 2005, 09:42
Wat voor soort overdrive is de tubescreamer.
Aan de naam te horen werkt deze goed samen met de buizen van je buizenversterker.
Want ik vind dat ik naast de buizenversterkers waar ik soms op speel ook een andere overdrivesound wil hebben.
Is dit een geschikt pedaaltje er voor.
Ik hou van een dikke maar toch scherpe sound

harrie-beton
2 september 2005, 10:06
In een BAD HORSIE zit ook geen paard.
In Tubescreamer zit ook geen buis en ook niet "speciaal gebouwd" voor buizen.. Gewoon een naam om te verkopen.

Veel gitaristen gebruiken een tubescreamer nog steeds
Schijnt wel goed ding te zijn

Dirk_Hendrik
2 september 2005, 10:14
Om nog maar niet te denken aan een Zvex "Super Hard On" :-D

Mr.Bluesbreaker
2 september 2005, 14:05
:-D :-D :-D

EHX the worm bijvoorbeeld...
Hm die zal ik maar niet in huis halen.
Komen er nog gore beesten uit je pedaal.

Mitch
2 september 2005, 20:02
Nou, de naam komt niet uit de lucht vallen. Hij komt wel degelijk het best tot zijn recht op buizenversterkers en zeker als booster om de buizen een beetje meer te laten schreeuwen :)

Het mid-karakter helpt vooral low output single coils lekkerder door de mix te komen op drive.

ateng
3 september 2005, 02:53
Echt wel. Kom net van optreden en ben echt heel blij met mijn Ts-9. Ik speelde net op mijn strat en het klinkt zo super. Was eerst bang dat mijn solo's iel zou klinken maar mijn ts maakt m inderdaad wat meer aanweziger zodat ie beter door de mix komt.

Ik had 10 jaar terug ook een tube screamer (reissue) gekocht en ik dacht van "niets zoveel bijzonder ja zoals iedereen dat beweert" maar nu ik een orginele heb (per toeval want iemand wou zijn ts wel ruilen tegen mijn DOD vibrothang via marktplaats :D ) snap ik waarom de ouwe zo gewild zijn. Klinkt echt tig keer beter dan de reissues en het heeft wel wat het idee dat het een orginele is.

LPplayer
5 september 2005, 16:58
Idd heel veel gebruiken deze ook als booster: gain helemaal teruggedraaid en volume vollop
Geeft je clean ook een beetje een randje en je solo's iets vetter



Echt wel. Kom net van optreden en ben echt heel blij met mijn Ts-9. Ik speelde net op mijn strat en het klinkt zo super. Was eerst bang dat mijn solo's iel zou klinken maar mijn ts maakt m inderdaad wat meer aanweziger zodat ie beter door de mix komt.

Ik had 10 jaar terug ook een tube screamer (reissue) gekocht en ik dacht van "niets zoveel bijzonder ja zoals iedereen dat beweert" maar nu ik een orginele heb (per toeval want iemand wou zijn ts wel ruilen tegen mijn DOD vibrothang via marktplaats :D ) snap ik waarom de ouwe zo gewild zijn. Klinkt echt tig keer beter dan de reissues en het heeft wel wat het idee dat het een orginele is.