PDA

View Full Version : Mini Meet (Bogner, Engl, Steavens, H&k, ... )



Josdevos
29 augustus 2005, 14:39
Hup!

Josdevos
29 augustus 2005, 14:40
Onze rendez vous was oorspronkelijk bedoeld om onze Vintage 30 cabs naast elkaar te zetten en eventueel te ruilen, maar dan toch maar een beetje uitgebreid naar een mini meeting... :twisted: Deantje aan de tand laten voelen net als Engl en H&K, en Steavens nog eens horen.

We hebben de cabs uiteindelijk niet geruild. Pol vond de Bogner toch nog dat tikkeltje meer hebben dan de Engl cab.

Mijn vlugge conclusie van vergelijking Bogner V30 en Engl V30 is dat de Engl iets meer scooped klinkt, wat meer low end heeft en wat meer blaast. Ideal voor metal. De Bogner heeft nog wat meer snijdend mid en klinkt mij iets allrounder. (En voor dat allrounde wilde ik hem eigenlijk terug... :roll: )

Qua amps, de vorige keer dat ik Pol z'n Steavens hoorde met Sovtek 6550s miste ik iets, vandaag klonk hij super. (SED 6550) Lag er mssch ook aan dat de Bogner eindelijk "ingebroken" is... :oops:

Enough talk, here come the pics:


Den hoop...

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00001.JPG

Jackson SL1

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00005.JPG

Damn i like that guitar!!! :D (Cristal is lekkerrrr nota bene!)

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00004.JPG

Een paar boostertjes/od pedals getest met de H&K... compleet onnodig bleek!

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00003.JPG

nla0079
29 augustus 2005, 15:55
No offense, maar ik heb gewoon iets tegen die bierflessen op buizentops. Ziet er allemaal héél erg rock 'n roll uit, tot één of andere randdebiel d'r eentje omstoot (heb het ooit zien gebeuren met een Boogie Cal. 50 top - geen prettig gezicht).

Josdevos
29 augustus 2005, 15:57
Op een gig ok, maar nu gewoon in de garage met ons 2 kon da allemaal geen kwaad zulle... zolang ge rap genoeg drinkt... :cool:

nla0079
29 augustus 2005, 15:58
Daar spreekt een Belg :razz: !

pol
29 augustus 2005, 18:31
en nu heb ik dus ondekt dat onze garage es superakoustiek heeft, en nee, het lag niet aan het bier.
De amps zullen ook wel wat geholpen hebben :-D
Vooral die duotone heeft me verbaasd, echt een vet geluid, dat ding,
redelijk marshallachtige distortion, maar dan beter :), ik vond em al behoorlijk goed toen ik de combo hoorde, maar dit op een 4 x 12 is het helemaal.

De engl savage se is dan weer wat moderner, wat strakker, iets vergeeflijker om op te spelen, ook een fijne amp.

En die dean gitaren waren ook niet mis, voor die V stond me wel aan, heel krachtig en vet geluid, heel licht en resonant gitaartje ook, kwalitatief mooi afgewerkt enzo.
als ik mijn soloist ooit wegdoe is het voor zoiets, alhoewel die gitaar ook zijn voordelen heeft.
ik ga alvast es een dimarzio superdistortion in mijn soloist stoppen om te kijken wat het geeft, het mag wat meer blazen dan die Jb die er nu inzit.

BramVersteeg
29 augustus 2005, 19:19
Klinkt gezellig zo die meeting.
Wat voor muziek spelen jullie eigenlijk (Metal denk ik aan als ik die deans zo zie :wink: )? Dat wil ook nog wel eens schelen in de beoordeling van iemands kijk/voorkeur op sound in een revieuw.

Satriani
29 augustus 2005, 20:12
Verdomd mooie gitaar die jackson :-D

pol
29 augustus 2005, 20:20
ik speel vooral metal, josdevos meer rock covers .

Swan
29 augustus 2005, 20:21
moooooi die SL1 :-D

Riffcrusher
29 augustus 2005, 20:43
Mooi gasten, erg mooi ! Ziet er inderdaad gezellig uit !
Al moet ik nla0079 bijtreden ivm de bierflessen op de tops... Hehe...

Anyway, have fun !

pol
29 augustus 2005, 20:46
ja, 1 bierfleske is eigenlijk veel te weinig, maar ik had nog een kater van de vorige avond, en jos moest nog rijden dus..
Volgende keer meer bierfleskes, zo 1 is ook geen zicht.

Alain
29 augustus 2005, 21:11
de laatste keer dat ik een gear meeting met Jos had zaten we koffietjes te drinken... :lol:

LordRiffenstein
30 augustus 2005, 07:36
de laatste keer dat ik een gear meeting met Jos had zaten we koffietjes te drinken... :lol:

Dat zal dan aan jou liggen want als Jos bij mij langskomt is er ook altijd bier :-D

Josdevos
30 augustus 2005, 08:13
de laatste keer dat ik een gear meeting met Jos had zaten we koffietjes te drinken... :lol:

Dat zal dan aan jou liggen want als Jos bij mij langskomt is er ook altijd bier :-D

;)

Baco
30 augustus 2005, 08:48
de laatste keer dat ik een gear meeting met Jos had zaten we koffietjes te drinken... :lol:

Dat zal dan aan jou liggen want als Jos bij mij langskomt is er ook altijd bier :-D
Hela, hela, er was ook bier, maar de heren wilden koffie drinken :)

Braindead
30 augustus 2005, 12:46
Onze rendez vous was oorspronkelijk bedoeld om onze Vintage 30 cabs naast elkaar te zetten en eventueel te ruilen, maar dan toch maar een beetje uitgebreid naar een mini meeting... :twisted: Deantje aan de tand laten voelen net als Engl en H&K, en Steavens nog eens horen.

We hebben de cabs uiteindelijk niet geruild. Pol vond de Bogner toch nog dat tikkeltje meer hebben dan de Engl cab.

Mijn vlugge conclusie van vergelijking Bogner V30 en Engl V30 is dat de Engl iets meer scooped klinkt, wat meer low end heeft en wat meer blaast. Ideal voor metal. De Bogner heeft nog wat meer snijdend mid en klinkt mij iets allrounder. (En voor dat allrounde wilde ik hem eigenlijk terug... :roll: )

Qua amps, de vorige keer dat ik Pol z'n Steavens hoorde met Sovtek 6550s miste ik iets, vandaag klonk hij super. (SED 6550) Lag er mssch ook aan dat de Bogner eindelijk "ingebroken" is... :oops:

Enough talk, here come the pics:


Den hoop...

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00001.JPG

Jackson SL1

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00005.JPG

Damn i like that guitar!!! :D (Cristal is lekkerrrr nota bene!)

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00004.JPG

Een paar boostertjes/od pedals getest met de H&K... compleet onnodig bleek!

http://users.pandora.be/brike/Pol/DSC00003.JPG

Volgens mij komt dit pretty close in de buurt van Heaven :D
Leipe stuff man

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 16:42
moooooi die SL1 :-D

dat kun je tpoch niet menen?

bloodboiler
1 september 2005, 01:43
ja, 1 bierfleske is eigenlijk veel te weinig, maar ik had nog een kater van de vorige avond, en jos moest nog rijden dus..
Volgende keer meer bierfleskes, zo 1 is ook geen zicht.

:-D

Ik zeg proost!

pol
5 september 2005, 19:05
moooooi die SL1 :-D

dat kun je tpoch niet menen?

Ja, lelijke gitaar he 8-)

Corto
5 september 2005, 20:58
Ziet er relaxed uit heren! Maar een gitaar?

AART
5 september 2005, 21:17
Volgens mij komt dit pretty close in de buurt van Heaven :D
Leipe stuff man


pretty close ja, de 5150 mist nog :wink:

pol
5 september 2005, 21:27
die lelijke ruisbak, no thanks :roll:

Josdevos
5 september 2005, 22:55
Jackson SL1, Dean USA Hardtail (niet op foto's) en Dean USE TC V Blueburst waren ook van de partij...

Orpheo
5 september 2005, 23:07
die sl1 is MOOI hoor. echt waar....

Wormaap
6 september 2005, 01:14
Jackson SL1, Dean USA Hardtail (niet op foto's) en Dean USE TC V Blueburst waren ook van de partij...
GEEN FOTO'S VAN'N HARDTAIL!?
Pfff :razz:

skabouter
6 september 2005, 09:27
echo`t dat niet als een gek in zo`n betonnen garage ? kan je niet beter kleden langs de wand hangen ofzo!

Josdevos
6 september 2005, 09:35
Garage staat open en amps blazen recht naar buiten... geen probleem toch?

The Chief
6 september 2005, 12:22
cool!! knappe gitaar pol! en jos ook, maar da wist je al...
ben wel benieuwd naar de sound van die Steavens, heb hem al gehoord bij Prejudice, maar dat viel me eigenlijk wel tegen toen...

pol
6 september 2005, 12:32
ja bij prejudice valt die idd tegen, maar dat ligt meer aan de instellingen, en dan zit er bij hem ook nog vanalles in de loop (rocktron pro-q, en een bbe sonic maximiser).
anders moet je eens naar Body of Christ gaan kijken, ze spelen deze zaterdag in Hasselt denk ik.

The Chief
6 september 2005, 12:49
spelen die ook met poundcakes? Wsa al aan't overwegen om een langs te gaan in de Non.

pol
6 september 2005, 13:09
ja, 1 poundcake, en de omgebouwde marshall 2203 (door steavens) die ik vroeger had.

Josdevos
6 september 2005, 13:10
Ah, ik dacht dat ze op Mesa DR en die Poundcake speelden... niet meer dus...

pol
6 september 2005, 13:13
Prejudice wel, Body of Christ niet.

Josdevos
6 september 2005, 13:15
Prejudice wel, Body of Christ niet.

Juist, ff verkeerd geinterpreteerd... :cool: