PDA

View Full Version : Board uitbreiding met booster



Mr.Bluesbreaker
29 augustus 2005, 14:25
Ik zoek me suf naar een goede booster voor mijn marshall 2203.
Ik heb een boardje in elkaar geknutseld voor mijn pedalen, hier een foto:

http://image24.webshots.com/25/7/40/10/326474010GQTAcL_ph.jpg

De MT-2 ligt er voor de lol bij, (gelukkig verkocht) maar die moet dus worden vervangen voor een goede solo boost. Wat het voor iets wordt ben ik nog niet eens helemaal uit, zat te denken aan een tubescreamer achtig iets. Ik heb er in ieder geval bar weinig ruimte voor, meer als een standaard Boss pedaaltje zit er dus niet in zoals je kunt zien.

Wat er op mijn board ligt:
-RMC-1 wah
-Boss TU-2
-A/B switch voor 2 amps te schakelen
-adapter met daisychain voor 3 pedalen
-footswitches, niet interessant hiervoor

Goed: ik moet dus met een aantal zaken rekening houden, waar ik niet zoveel kennis van heb. Zoals mijn boardje er nu uit ziet, moet ik dus zorgen dat er eerst meer voeding komt, zal een standaard 5 way daisychain ding voldoende zijn? Trekt dat die pedalen?
Dan de plaats van de booster, moet ik mijn TU-2 naar de booster leiden en dan naar de wah of andersom?

Tenslotte vroeg ik me af hoeveel ik van mijn signaal ga verklooien, kijk de TU-2 is ook niet echt een pedaal wat je singaal helemaal intact laat, en een originele tubesceamer bijvoorbeeld, kun je daar ook iets aan verbeteren mocht het teveel signaal slurpen? Ik lees hier ook wel eens wat over een true bypass kastje, klein loopje ofzo, maar dat betekent zeker dat ik eerst daarop moet drukken om mijn loop te activeren, en dan nog eens op de booster? Of kan dat ook gewoon in 1 handeling?
Ik hou namelijk niet van teveel spagetti tussen mijn gitaar en amp.

Hoop dat jullie nog tips hebben, ook over een evt. goede booster voor mijn 2203, wordt een beetje gestoord omdat er teveel soorten zijn.