PDA

View Full Version : Fernandes the Revival



Jax
29 augustus 2005, 12:53
Ik heb net vanochtend een linkshandige Fernandes The Revival kunnen kopen voor het mooie bedrag van.....70,- Hoewel ik zelf rechtshandig ben heb ik de gitaar gewoon als investering gekocht, want ik heb alleen maar goede dingen gehoord over deze gitaren van Fernandes. Alles lijkt gewoon goed te werken, en behalve enkele krassen op de achterkant is de mooie sunburst onbeschadigd. Al met al een goede deal lijkt me, zeker nu ik aan het gassen ben op een JS1000 zou wat winst bij de verkoop niet slecht uitkomen. Nou is alleen nog even de vraag, wat denken jullie dat een reële prijs is voor een linkshandige Fernandes the Revival, sunburst, alles werkt goed, kleine beschadiging op de achterkant?

Mitch
29 augustus 2005, 13:22
Eén ding is zeker: aan een forumlid raak je 'm niet meer kwijt met winst :D

Jax
29 augustus 2005, 13:27
Hehe, ik verwachtte idd al een bod van 75 euro ofzo.. :)

Mitch
29 augustus 2005, 13:36
Maar hoe oud is dat ding ? Revivals, hadden ze die nou alleen vroeger of hebben ze die naam nog steeds ?

Jax
29 augustus 2005, 13:40
Hij is waarschijnlijk begin jaren 90/ eind jaren 80 zoiets, en nee, ze maken ze volgens mij niet meer en worden dan ook steeds gewilder. Dit las ik op een ander forum over de revival series:

"The stratocasters were so good that they have some legal problems with Fender, i read."

jozum
29 augustus 2005, 13:41
jax, je hebt een pm

Cubensis
29 augustus 2005, 13:48
Hij is waarschijnlijk begin jaren 90/ eind jaren 80 zoiets, en nee, ze maken ze volgens mij niet meer en worden dan ook steeds gewilder. Dit las ik op een ander forum over de revival series:

"The stratocasters were so good that they have some legal problems with Fender, i read."

die 'lawsuit' dingen gingen niet erover hoe geod de gitaren waren, maar hoe ze optisch op de originele leken :) , dus ze worden niet aangeklaagd omdat ze zulke goeie gitaren maken, maar omdat ze een uiterlijk van een gitaar met een copyright erop letterlijk kopiëren

Lucluc
29 augustus 2005, 14:07
Ik was er toch niet zo gecharmeerd van. Aangemoedigd door de 'lawsuit' hype ging ik ook op zoek naar een Tokai of Fernandes en het werd dus een revival. Meer vanwege de prijs dan de kwaliteit, want met name de afwerking liet nogal wat te wensen over. De gitaar was nauwelijks bespeeld, maar de fretjes moesten echt eens goed worden gevlakt. Er zat geen slijtage in, maar ze waren in de fabriek niet goed afgewerkt. De body was vrij zwaar, de stemmechanieken niet geweldig en pickups zouden toch echt vervangen moeten worden. Klonk voor geen meter met een beetje overdrive. Uiteindelijk vond ik de vorm van de hals het meeste op een oude Fender Stratocaster lijken, maar de rest.... Lijken wel, maar de kwaliteit was niet erg hoog.

vally
29 augustus 2005, 18:05
waar heb je dat kunnen kopen?

Jax
30 augustus 2005, 08:53
Van een kennis die hem weg wilde doen.

Johannes
30 augustus 2005, 09:41
Topkammetje omdraaien en Jimi spelen op dat ding!!!!!

Fat-telecaster
30 augustus 2005, 10:54
Jmmr heb net een nieuwe gitaar gekocht anders zou ik hem wel willenben linkshandig maar waarschijnlijk doe je hem tog niet weg.

DK2
30 augustus 2005, 11:42
Hm, ik heb serieuze interesse! Ik ben zo linkshandig als de pest, en altijd geinteresseerd in betaalbare maar kwalitatief goeie Fender-achtige gitaren. Ik ben per mail bereikbaar op de_slager apenstaart hotmail punt com.

Jax
30 augustus 2005, 12:04
Voor iedereen die interesse heeft getoond. Ik ga hem waarschijnlijk een deze dagen op marktplaats zetten. Ik zal het in dit topic even laten weten wanneer dat zal gebeuren, dan weten jullie dat ook.

Wormaap
30 augustus 2005, 12:25
Voor iedereen die interesse heeft getoond. Ik ga hem waarschijnlijk een deze dagen op marktplaats zetten. Ik zal het in dit topic even laten weten wanneer dat zal gebeuren, dan weten jullie dat ook.
SPAMM!!!!!!!11ONEONEONEONELEVEN
















:-D

Jax
30 augustus 2005, 12:30
Voor iedereen die interesse heeft getoond. Ik ga hem waarschijnlijk een deze dagen op marktplaats zetten. Ik zal het in dit topic even laten weten wanneer dat zal gebeuren, dan weten jullie dat ook.
SPAMM!!!!!!!11ONEONEONEONELEVEN

















:-D

Zo'n reactie viel te verwachten... :lol:

Mitch
30 augustus 2005, 18:10
Ik vroeg me af of dit geen spam was en kreeg van Gitaarnet het volgende antwoord:



Beste Seymour Paul,

Bedankt voor je tip ! Dit gedrag dulden we niet op het forum en de bewuste user zal dan ook geband worden.
Blijf ons helpen om het forum spam-vrij te houden en wie weet sturen we je binnenkort een gratis T-shirt op

Orpheo
30 augustus 2005, 18:40
ach kom op, dit is toch geen spam ofzo.....

Jax
30 augustus 2005, 18:48
WTF echt, ik spam toch niet? Ik zeg dat ik een gitaar heb gekocht, opdat ik van anderen kan horen hoeveel ik ervoor zou kunnen vragen. Dan beginnen mensen zomaar te bieden, en zeg ik dat ik dat nu nog niet wil hebben, maar dat ik hem later op marktplaats zal zetten. Is dat spam? Ga weg man

Cubensis
30 augustus 2005, 18:54
hij maakt maar een geintje denk ik :P
alsof ze m een gratis shirt gaan geven als ie er maar genoeg aangeeft, prachtig :D

Jax
30 augustus 2005, 18:57
Damn, dan ging ik wel.... :oops:

Mitch
31 augustus 2005, 00:02
Dank jullie hartelijk voor deze grote glimlach :wink:

Nou morgen proberen of je nog ingelogd komt....

























:razz:

Jax
1 september 2005, 10:44
Hehe, daar had je me wel even :oops:

Voor de geinteresseerden, check mijn sig...

frekie
1 september 2005, 14:23
Ik heb 2X een Rival Fernandes strat gehad, een nieuwe rose :oops: in de 80s en een zwaar gebruikte zwarte zo rond 2000. Beide best aardige stratjes maar geen vergelijking met de Tokai Goldstar die ik helaas ook heb verkocht :-? Ik schat een Revival ergens tussen de MIM en MIJ Fenders in kwalitatief. Maar je hebt altijd uitschieters natuurlijk, naar boven maar helaas ook naar beneden :-D

guvnor
2 september 2005, 12:12
Volgens mij mis ik hier iets... Een Fernandes Revival Strat voor 75 euro?
Ik heb er sinds een paar maanden ook eentje en het is een fantastische gitaar!! Hij is een stuk beter als mijn E serie Squier (MIJ) en heb van meerdere mensen gehoord dat je hem moeiteloos mag vergelijken met een JV Squier. Ik heb ze in het verleden al op diverse sites te koop zien staan voor bedragen tussen 400 en 500 euro. Zelfs in de USA heb ik ze zien staan voor meer dan 400$ met uitschieters naar 600$.

Waar ik persoonlijk erg blij mee ben is de DIKKE neck. Ik weet niet of de benaming baseballbat hier van toepassing is maar de neck is echt vet.

guvnor
2 september 2005, 12:18
Hij is waarschijnlijk begin jaren 90/ eind jaren 80 zoiets, en nee, ze maken ze volgens mij niet meer en worden dan ook steeds gewilder. Dit las ik op een ander forum over de revival series:

"The stratocasters were so good that they have some legal problems with Fender, i read."

De revivals werden gemaakt in dezelfde periode als de JV Squiers. De mijne is uit '83...

De legal problems met Fender hebben er zelfs toe geleidt dat Fender hele ladingen gitaren in de haven al in beslag liet nemen en direct heeft laten vernietigen.
Op dit moment is het zo dat Fernandes officieel het bestaan van de Revival serie moet ontkennen.

J.J. Kay
2 maart 2006, 12:06
Telecaster op marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/24398873.html%3Freturn%3DeJwlytEKwiAYhuF7GWyHun%25 2B6CkWi7kSaoWj6o0Kr6N5TOnufj08LEB8nZlkEsFkMxeh8s9L WioJSn9BE8tDZVwxa10JioP8LQYvnPSiYtqL8c2SXu8lRx82Uk V1ragO0CLXF22HPvW9w4ivvejXx4wpwaErFNS4TKhjk9wdPbS4 d%26df%3D1)

De moeite waard?