PDA

View Full Version : Simpel tech vraagje mbt bright cap



Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2005, 19:41
Ik heb hier een plaatje van het net:

(jcm 800 model 2203)



http://www.tone-lizard.com/images/JCM800_input.gif

Bij #2 moet ik ergens een draadje doorknippen om de "bright cap" te verwijderen zo werd mij verteld. Correct? Ik ben een absolute amp noob als het om het binnenwerk gaat.

Wat knip ik precies los? Het pijltje wijst naar het bruine bolletje, maar er zitten wel 5 van die dingen eraan vast.

Ik nam aan dat ik eerst gewoon mijn versterker "normaal" moet bespelen, dan de standby omzetten en amp hard zetten, dan de power uit, en dan is het veilig? Ga dan zometeen het binnenwerk eruithalen, maar ik wil het wel graag overleven...

Negative K3 fan
28 augustus 2005, 20:22
Ik heb hier een plaatje van het net:

(jcm 800 model 2203)



http://www.tone-lizard.com/images/JCM800_input.gif

Bij #2 moet ik ergens een draadje doorknippen om de "bright cap" te verwijderen zo werd mij verteld. Correct? Ik ben een absolute amp noob als het om het binnenwerk gaat.
Dat bruine dingetje moet je uit je signaal halen, dat kan door 1 draadje los te knippen of door hem gewoon helemaal weg te halen


Wat knip ik precies los? Het pijltje wijst naar het bruine bolletje, maar er zitten wel 5 van die dingen eraan vast.
dat ligt aan de foto, er zitten maar 2 pootjes aan


Ik nam aan dat ik eerst gewoon mijn versterker "normaal" moet bespelen, dan de standby omzetten en amp hard zetten, dan de power uit, en dan is het veilig? Ga dan zometeen het binnenwerk eruithalen, maar ik wil het wel graag overleven...
dan is het niet helemaal veilig maar dan heb je in eerste instantie je filter caps wel goed leeg, naar mijn ervaring is dat bij mijn versterker altijd genoeg geweest om alle spanningen eruit te halen. maar als je alleen met die bright cap ezig gaat, in hand in je broekzak, dan loop je weinig risico[quote]

Robbert
28 augustus 2005, 21:22
Gebruik dan wel een tang met geisoleerde handvaten he :D

nicoverduin
28 augustus 2005, 22:18
Gebruik dan wel een tang met geisoleerde handvaten he :DDaar staat geen hoogspanning op hoor. Dus als je verder niets aanraakt, gaat het goed.
NIco

Fumi SG
28 augustus 2005, 22:22
Als je nou je amp uitzet, stekker uit het stopcontact haalt en hem een tijdje (half uurtje ofzo) laat staan. Is het dan ook veilig??

nicoverduin
28 augustus 2005, 22:58
Als je nou je amp uitzet, stekker uit het stopcontact haalt en hem een tijdje (half uurtje ofzo) laat staan. Is het dan ook veilig??Als je niet weet wat je doet is het nooit veilig.

Fumi SG
28 augustus 2005, 22:59
jah, is het nou veilig of niet?

nicoverduin
28 augustus 2005, 23:07
jah, is het nou veilig of niet?
Stel:
je trekt de stekker er uit
je laat je wijs maken dat er na 30 minuten wachten geen spanning op de elco's staat
Je blijkt het mis te hebben
Je krijgt een schok
Toevallig kan jou lichaam daar nou net effe niet tegen......

Zoals ik al zei, als je niet weet wat je doet is het nooit veilig.....

Nico

Negative K3 fan
29 augustus 2005, 00:28
Als je nou je amp uitzet, stekker uit het stopcontact haalt en hem een tijdje (half uurtje ofzo) laat staan. Is het dan ook veilig??

ik heb wel eens gehad dat er na een dag nog iets van 200 volt op stond... maar dat kan ook aan iets anders hebben gelegen in mijn geval natuurlijk :)