PDA

View Full Version : Vox AC30 probleem



Koekje
28 augustus 2005, 17:02
ik heb een volume-probleem :
een AC30 heeft 3 kanalen, bright-normal-vibrato
normaal heb je op het vibratokanaal iets minder volume dan op de andere 2 kanalen (was zo bij mijn vorige vox), maar bij mijn huidige (1990 - 30 anniversary l.e.) heb ik opvallend minder volume op het normal én het vibrato-kanaal ... ik kan gerust het volume op 10 zetten en hij klinkt nog niet echt luid dan, wel klank, hij klinkt ook zoals hij moet, maar als ik met groep speel hoor je hem gewoon niet ... het bright kanaal werkt wel zoals het moet, luider dan 5 moet ik niet gaan om iedereen te overstemmen ...
dus klankgewijs is er niks mis mee, hij klinkt zelfs nog stukken beter dan mijn vorige vox (bouwjaar '98 ), enkel opvallend weinig volume op 2 kanalen, ik weet niet of dat bij alle 30-anniversary's zo is, maar dit is toch redelijk vervelend ...

Negative K3 fan
28 augustus 2005, 18:00
het normal/vibrato en bright/brilliant kanaal zijn beiden helemaal aparte voorversterkers, dus het feit dat de een het wel doet en de ander niet wijst op een probleem in de voorversterker. Je kunt eens gaan beginnen met het omwisselen vfan wat voorversterkerbuisjes, misschien heeft er 1 de geest gegeven.

Negative K3 fan
28 augustus 2005, 18:00
het normal/vibrato en bright/brilliant kanaal zijn beiden helemaal aparte voorversterkers, dus het feit dat de een het wel doet en de ander niet wijst op een probleem in de voorversterker. Je kunt eens gaan beginnen met het omwisselen vfan wat voorversterkerbuisjes, misschien heeft er 1 de geest gegeven.

the sure thing
29 augustus 2005, 20:48
... ik heb een AC30TB uit 2003 en herken je probleem niet, dus er is zeker iets niet pluis!

Koekje
30 augustus 2005, 00:50
welja, ik had eerst een AC30-6TB uit '98 en daar had ik dat probleem ook niet, maar op die limited die ik nu heb wel, dacht eerst dat het misschien iets met dat model te maken had, maar is te vervelend om standaard te zijn ...

ieme
30 augustus 2005, 12:31
welja, ik had eerst een AC30-6TB uit '98 en daar had ik dat probleem ook niet, maar op die limited die ik nu heb wel, dacht eerst dat het misschien iets met dat model te maken had, maar is te vervelend om standaard te zijn ...

das mijn oude!!

Koekje
30 augustus 2005, 15:18
das mijn oude!!
:-D
was goede amp hoor ieme,
ik kwam gewoon onweerstaanbaar blondje tegen, klinkt ook nog beter ...

ieme
30 augustus 2005, 16:15
das mijn oude!!
:-D
was goede amp hoor ieme,
ik kwam gewoon onweerstaanbaar blondje tegen, klinkt ook nog beter ...

waar is mijn oude gebleven? issie nog beschikbaar?

Koekje
30 augustus 2005, 18:16
heb hem doorverkocht aan kennis