PDA

View Full Version : hoe zat dat ook al weer met fuzzen en buffers



Lucky
28 augustus 2005, 15:53
ik bedoel qua plaatsing achter elkaar...wat zat elkaar ook al weer in de weg... en zijn er oplossingen?

thanks dudezzzz!!!!

robzilla
28 augustus 2005, 15:59
vaak gewoon proberen, maar de meeste fuzzes willen niet achter een buffer zitten. wah gaat vaak het beste na een fuzz, tenzij die TB is. Dit geld ook met andere pedalen..

Mitch
28 augustus 2005, 22:20
Vooral de Fulltone fuzzes zijn er berucht om, maar in principe heeft iedere fuzzface-achtige er last van. Door het impedantie verschil zakt de gain in elkaar, krijg je een ongedefinieerd natte scheten geluid i.p.v. een ranzige fuzz.
Inmiddels zijn er al bouwers die een input buffer in hun fuzz inbouwen om deze problemen te omzeilen.

Schiet me te binnen: heb ik wel eens heb uitgeprobeerd en het werkt prima. Stel je wil per se een gebufferd, non TB pedaal vóór je fuzz kn allen en het combineert niet, plaats dan een simpel mosFET boostje, neutraal ingesteld tussen de twee pedalen 'et voilà', je hebt zelf een keurig werkend buffer gecreëerd waardoor je fuzz prima blijft klinken.

Speeddemon
29 augustus 2005, 00:16
En als je nou een GOED gebufferd pedaal gebruikt, met een superhoge input impedantie (4.7Mega Ohm)?

Ik weet uit ervaring dat dat wonderen doet voor je sound.
MiG*Boost met gain op 0 en volume op 9 geeft een Strat (of Tele) een soort extra organische dimensie, voornamelijk vanwege die input-resistor.

EDIT: dit is overigens niet als een verkooppraatje voor HWA stuff bedoeld. Een DOD 250 of MXR Micro Amp zou ongeveer 't zelfde moeten doen. Meer gewoon 't feit dat als ik effecten maak, ze niks onder de 1M ohm meegeef. Zeker in wahwahs, waar je regelmatig een inputresistor van 100k Ohm (en soms 47k!) tegenkomt, kun je er donder op zeggen dat je hoog en ballen verliest.

Mitch
29 augustus 2005, 12:50
Mijn Ge FF kloon had geen last van de Korg DT10 (relatief aardige input impedantie) die ik er destijds vóór had staan, de Si FF kloon die ik een tijdje had had er wel weer vreselijk last van. Dus ondanks de redelijke immpedantie. De DT10 staat nu overigens netjes achteraan :wink: