PDA

View Full Version : Nieuwe elementen



Orpheo
27 augustus 2005, 22:33
Ik heb als mainaxe mijn les paul, maar de elementen beginnen me steeds meer en meer te irriteren. Het brugelement mist ballen, karakter en diepte, hetgeen ik wil voor solo's mar ook voor slag, en het halselement heeft juist teveel van het bovenstaande. en ze zijn beiden te modderig, en pinch harmonics en natural harmonics pikken ze haast niet op. ook nogal irritant.

met andere woorden, ze zijn toe aan vervanging. ik zit te denken aan 2 combi's

emg 85 in de brug en emg 60 in de hals

of

dimarzio x2n in de brug en dimarzio superdistortion in de hals.

wat zouden jullie doen??

ps: de les paul is nu 30 jaar oud. heeft dat invloed op jullie oordeel??

Anders_Destium
27 augustus 2005, 22:36
Als je echt gaat voor de harmonics zou ik aan Dimarzio Evo's denken :) Maar je gaat toch niet voor een x2n/superdistortion duo?

NeeraDJ
27 augustus 2005, 22:47
Wat voor elementen zitten er nu in? Het transparant zijn voor harmonics ligt niet altijd aan de elementen namelijk, maar het is goed mogelijk daar niet van.

Anders_Destium
27 augustus 2005, 22:48
Je merkt toch wel dat trebleheavy elementen meer harmonics oppikken!

Orpheo
27 augustus 2005, 23:19
ik heb er nu ouwe pafs inzitten, van gibson zelf. maar ze hebben totaal niet het ouwe paf-karakter helaas.

ik heb zelf ook zitten denken aan evolutions, maar in een les paul, wordt dat niet schel ofzo?? just curious...

ik had idd het idee van de x2n/superdist. als combi....of is daar iets " mis" mee??

d'oh
28 augustus 2005, 09:41
x2n is een goede pickup voor harmonics, maar voor de rest vind ik die nogal bagger

misschien is een tone zone nog niet zo'n gek idee, al heeft die niet zo veel output als de x2n

Mattia
28 augustus 2005, 13:51
Pinch en natural heeft volgens mij meer te maken met techniek (en, nouja, afhankelijk van welke harmonic je gebruikt pikt de ene pickup het beter/slechter op dan de andere. Probeer maar eens een 5th fret harmonic op te pikken met een hals element. Da's makkelijker gezegd dan gedaan), maar pickups kunnen ook een rol spelen.

Laat de EMGs maar links liggen; goed voor high gain, maar 'karakter en diepte' zijn niet direct het eerste waar ik aan denk. Hou je van Metallica's sound? Da's EMG via high gain versterkers. Ballen heeft 't wel, maar karakter...minder.

Ik ben zelf niet bijzonder weg van DiMarzio, maar het zijn wel degelijke pickups, allemaal wel goed. Op de site lezen, sound clipjes downloaden, en gaan ermee. Te schel, dat zal wel niet bij een Les Paul.

wiltin
28 augustus 2005, 14:00
Om hier nu weer een nieuw topic over te openen vind ik ook wat dus mijn vraag hier ook maar ff stellen

Heb een Epiphone Les Paul standaard.. met Gibson elementen althans dat beweert men.
Ook ik vind het te modderig en wil best ander elementen maar ja dan is de grote vraag wat.. Ik speel hoofdzakelijk jaren 80 Metal en wat modernere power metal.. namen hmm: symphomyX, Edguy, Afterforever, Axel Rudy Pell, Xystus, etc...

ik zoek elementen die ook wat helder blijven bij volledige accoorden etc..

renier
28 augustus 2005, 14:00
Als je echt gaat voor de harmonics zou ik aan Dimarzio Evo's denken :) Maar je gaat toch niet voor een x2n/superdistortion duo?


voor harmonics zou ik juist voor een seymour duncan JB gaan.

ik zou in een les paul iet van die extreem schreeuwerige elementen zetten (x2n, evo) das zonden van de karakteristiek van je gitaar.. bij een 30 jaar oude LP moet je juist wat subtielere elementen kiezen, die het hout laten praten ipv alleen maar je versterker laten gillen...

maar goed, das mijn 2 cents

Anders_Destium
28 augustus 2005, 15:15
JB is niet schreeuwerig volgens jou :-?

Tonezone zou ik niet in een LP gooien, wordt te modderig. Als je harmonics wilt gaat dit veel makkelijker met high output elementen.

renier
28 augustus 2005, 15:39
JB is niet schreeuwerig volgens jou :-?

Tonezone zou ik niet in een LP gooien, wordt te modderig. Als je harmonics wilt gaat dit veel makkelijker met high output elementen.

een JB vindt ik in een les paul niet schreeuwerig. ok, hij blaast behoorlijk, maar wel een gebalanceerd, vol geluid. de x2n en evo's zijn m.i. wat nerveuzer. maar goed, das natuurlijk een kwestie van naampjes.

NeeraDJ
28 augustus 2005, 16:48
JB is niet schreeuwerig volgens jou :-?
Helemaal niet zelfs, ik weet alleen niet of dit element Orpheo ligt.

Anders_Destium
28 augustus 2005, 16:57
Ik hoor kennelijk andere dingen, er zijn ook mensen die Paf pro's schreeuwerig vinden wat ik me dan weer niet kan voorstellen :wink:

Orpheo heeft al eerder aangegeven dat hij niet voor een JB wil gaan, maar samen met een Jazz zou het ook een goede optie zijn.

EpiCenturiesAWAy
28 augustus 2005, 17:10
Ik heb een seymour duncan invader in m'n les paul. Klinkt wel lekker hoor! Harmonics gaan er ook goed mé.

Orpheo
28 augustus 2005, 23:33
dank voor de input alhier, maar JB's zijn niet echt mijn ding.

het probleem zit m niet in mn pinchtechniek (want op mn strat hoor ze je bv weer perfect), maar ik denk echt in die pups.

ik zoek dus pickups die t volgende hebben:

clean zingend, vloeiend, luisteren naar t hout en spel

met distortion aan, een dikke overdrive, die er lekker duidelijk doorheen prikt.

ik denk dat de evolutions toch wel t beste zijn voor me. kheb ze ooit eens in een JEM gehad, en van die sound was ik toch wel onder de indruk, ik vond t zeer aangenaam, lekker harmonieus.

Het hoofdprobleem met die JB en jazz combi is dat ik ze geen van beiden echt gehoord heb. daarom spreken ze me niet echt aan. de superdistortion bv wel, de paf pro ook. de eerste vind ik echt super, heel veel harmonics, zingt lekker clean, en met OD heerlijke brul. de pafpro vond ik wat karakterloos en iel.

Ok, EMG's doe ik dus niet....

dan is t nu; Evo's, of *iets anders*.... (ik denk Evo's. bevallen ze niet, gaan ze in mn st