PDA

View Full Version : Na lang bouwen eindelijk AF!! een jazzcaster ;-)



jobbedoes
27 augustus 2005, 19:58
Zie hier het resultaat van veel voorbereiding en lang geklooi om het helemaal af te maken...mijn zelf bed8te kruising tussen een jazzmaster en een stratocaster :-) hij is zo goed gelukt!!!! echt iets waar ik heeel trots op ben! en hij klinkt beter dan mijn echte strat!

http://www.freepgs.com/daisies/gitaar/guit1.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaar/guit2.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaar/guit3.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaar/guit4.jpg

8-) :-D

iam
27 augustus 2005, 20:00
leuk ding!

heb je ook foto's van het bouwproces?

Ritch
27 augustus 2005, 21:56
Grappig dude! Hij lijkt wel wat op een Fender Lead...

Fumi SG
27 augustus 2005, 22:49
Netjes! :)

AlterEgo
28 augustus 2005, 00:27
I love it!

JCG
28 augustus 2005, 14:20
:o Hebben...

Ik krijg steeds meer zin om zelf een gitaar te maken. Gelukkig word ik niet gehindert door ervaring ;)

Maar ik vind hem erg mooi :)

vosarnout
29 augustus 2005, 00:34
Ziet er gaaf uit!! De gitaar doet mij sterk denken aan het reflection model van sander de gier.

Kijk maar eens op de www.degiergitaarbouw.nl

Kim Wilson
29 augustus 2005, 08:47
Stoere gitaar! Maar volgens mij heb je de brug verkeerd om. Niet dat het veel uitmaakt denk ik...
En waarom zit het nekelement schuin? Was dat uit cosmetisch oogpunt?

Desalniettemin een hele prestatie, je eigen gitaar.. En hij is echt mooi. Compliments! Echt mooi, zo'n 5-snaar! :razz:

jobbedoes
30 augustus 2005, 12:01
Stoere gitaar! Maar volgens mij heb je de brug verkeerd om. Niet dat het veel uitmaakt denk ik...
En waarom zit het nekelement schuin? Was dat uit cosmetisch oogpunt?

Desalniettemin een hele prestatie, je eigen gitaar.. En hij is echt mooi. Compliments! Echt mooi, zo'n 5-snaar! :razz:

:) thanx voor al jullie berichtjes :)

idd ik miste een e snaar.... die had ik net iets te kort af geknipt dus dat werkte niet echt meer :-? nog ff een nieuw setje snaren halen dus!

het nekelement zit schuin omdat ik dat grappig vond en omdat de snaren dan exact op de juiste plaats over het element heen lopen.

ennuh die brug? hoezo verkeerd om?

Kim Wilson
30 augustus 2005, 12:38
Nou, ik dacht dat je hem met de schroefjes naar het staartstuk gericht had. En volgens mij moet ie met de schroefjes (je weet wel, waar je je zadeltjes mee stelt) richting elementen. Dan kun je er ook iets makkelijker bij met de schroevendraaier. Maar voor het geluid maakt het nix uit. Als je hem goed hebt afgesteld, is het gewoon goed.

En nogmaals, echt strak werk!

Anavrin
30 augustus 2005, 14:37
netjes hoor. Hoe heb je die decal erop gekregen, of is die gewoon geschilderd??? ("Jazzcaster" op de kop)

jobbedoes
30 augustus 2005, 23:10
netjes hoor. Hoe heb je die decal erop gekregen, of is die gewoon geschilderd??? ("Jazzcaster" op de kop)

met gewone inkt op foto pappier geprint zodat de inkt op het pappier blijft liggen. dit hard aandrukken op een goed geschuurde ondergrond en het staat er op :D... 8-)

wietse
31 augustus 2005, 07:50
Nou, ik dacht dat je hem met de schroefjes naar het staartstuk gericht had. En volgens mij moet ie met de schroefjes (je weet wel, waar je je zadeltjes mee stelt) richting elementen. Dan kun je er ook iets makkelijker bij met de schroevendraaier. Maar voor het geluid maakt het nix uit. Als je hem goed hebt afgesteld, is het gewoon goed.

En nogmaals, echt strak werk!

dat maakt niks uit ik heb een hele stapel gitaren met een tune o matic brug en daarvan hebben er naar drie de schroefjes naar het element gericht.
ik zelf vind het zelfs lastiger met die schroeven naar het element je hebt dan veel minder ruimte, of je moet eerst al weer het element omlaag schroeven.

Kim Wilson
31 augustus 2005, 09:27
dat maakt niks uit ik heb een hele stapel gitaren met een tune o matic brug en daarvan hebben er naar drie de schroefjes naar het element gericht.
ik zelf vind het zelfs lastiger met die schroeven naar het element je hebt dan veel minder ruimte, of je moet eerst al weer het element omlaag schroeven.
Ik heb een Jeff Beck in de brug, en die heeft zo'n output dat het element nog behoorlijk laag staat, dus ik kan er redelijk bij.

Maar het maakt dus niks uit. Wie zei hier eigenlijk dat ie verkeerdom zat? :oops:


:-D

butters
31 augustus 2005, 09:52
heel mooi. heb je de neck ook zelf gemaakt?

en hop nu aan de "telemaster" beginnen. :lol: